Mini Gti z silnikiem japońca

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Wojtello
Wiarus
Wiarus
Posty: 539
Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Wojtello »

Mini Gti 1300 pisze:PROCU jeśli nie chcesz zmieniac zawieszenia to możesz wstawic vtec-a z hondy civic


ze co? zmiana przedniego zawieszenia jest konieczna przy każdym SWAPie, a co do tyłu to już sprawa indywidualna. Ja w dalszym ciągu nie widzę sensu ładowania tam belki. Przyspoży ci to kosztów i roboty. Za kase jaką poświęcisz na przeróbkę budy i dopasowanie belki będziesz mógł sobie kupić naprawdę niezły, regulowany zestaw torowy. Posprawadzaj sobie minisport.com i podobne sklepy, możesz tam również poczytać artykuły pisane przez ludzi, którzy się naprawdę na tym znają. Warto.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Konrad K_2 »

ja jestem zdania ze jesli swap to tylko na miniakowskim zawiasie
PROCu

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: PROCu »

Mini Gti 1300 pisze:PROCU jeśli nie chcesz zmieniac zawieszenia to możesz wstawic vtec-a z hondy civic


Pytanie jaki dokładnie silnik i dlaczego akurat taki a nie jeszcze coś innego?
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Gibki Staruszek »

PROCu pisze:
Pytanie jaki dokładnie silnik i dlaczego akurat taki a nie jeszcze coś innego?



Jeśli wybierać v-tec z civica to 1,6 lub 1,8 A-seria lub 1,6 vti .

Dlaczego ? - MOC !!!, mało pali , często swapowany do mini, ma skrzynię po prawej stronie i wchodzi ładnie pod serwo w mini

Minusy - drogi w zakupie , drogie części , raczej mocno katowane :neutral:
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Mayon »

V-tec może i jest drogi w zakupie ale nie zgodze się co do części, wcale nie są take drogie a silniki są dość wytrzymałe więc spoko
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Gibki Staruszek »

Kupowanie zamieników do silnika sportowego to raczej nie ta droga. Częsci do vtec-a w serwisie to kosmos! Są dwa razy większe jak do silnika bez vtec.

Często awaryjny jest aparat zapł. W ASO cena prawie jak za silnik a w używanych trudno dostać i też b.drogi. Podobnie ze skrzynią biegów.

Co do wytrzymałości to fakt,że jest ona bardzo wysoka, rozwiązania z silników sportowych bardzo ją podnoszą , materiały też super. Lecz w silniku 10-15 letnim ,gdy średnia obr/min wynosi 5-6 tyś, zużycie musi się pokazać. (np.panewki)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: flapjck1 »

taaa tylko ze bardzo czesto kupujesz po prostu panewki ktore na caly silnik kosztuja 200 pln i nie musisz nawet walu szlifowac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Gibki Staruszek »

Ja zawsze radze, aby przy kupnie hondy i wymianie paska , wymienić panewki. Warto poszukać dobrych z firm tunerskich.
PROCu

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: PROCu »

Do swojego Łobuza szukam raczej czegoś około 1,3 wydaje mi się że jest to rozsądna pojemność.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Gibki Staruszek »

a może 1,3 miniakowy ?
PROCu

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: PROCu »

aktualnie mam 1.3 (pochodzi chyba z metro http://picasaweb.google.pl/procuZL600/M ... 0676339218 ) - z tym że jego stan jest jeszcze zagadką i będzie wymagał pewnych inwestycji.
Silnik ten też jest przeszczepiony a wykonanie tego nie było moim zdaniem udane.

Podsumowując.
- Zakładam że aktualny silnik jest do remontu,
- Komora silnika wymaga remontu również - estetyka wykonania jest równie ważna co sam silnik

Czyli teoretycznie pracy jest równie dużo co z wymianą silnika.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Gibki Staruszek »

W temacie zmiany silnika wiele zależy od kasy i tego co sam możesz zrobić. Jeśli będziesz szukał silnika to raczej staraj sie dostać całe auto (rozbite, anglika,albo jakies tanie) Będziesz miał pewność,że nic Ci nie zabraknie.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: se7ven »

PROCu pisze:Podsumowując.
- Zakładam że aktualny silnik jest do remontu,
- Komora silnika wymaga remontu również - estetyka wykonania jest równie ważna co sam silnik
Czyli teoretycznie pracy jest równie dużo co z wymianą silnika.

W praktyce to zupełnie inaczej wyglada :razz:
mum666

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: mum666 »

Panowie co za herezje dotyczące VTECa... (tak VTEC, nie v-tec itp.), części nie są drogie, tak samo jak i silniki... jak nie chcecie kupowac "zalatowanych" to polecam import z japoni, dużo ludzi w PL juz sie tym zajmuje, moim zdaniem, jak ma byc to oszczędny ale mocny silnik to D15B (3-fazowy VTEC, do 3k/rpm pali naprawde malutko, da rade zejść w trasie grubo poniżej 5 litrów), jak trochę mocniejszy to D16Z6/D16Y8, z B serii to B18C4, tani i łatwo dostepny albo po bandzie B18C6. B16A2 też będzie dobrym wyborem. Dużo ludzi ściąga orginalne części z ASO ze stanów gdzie są o ponad 30% tańsze, niektóre nawet 2-krotnie, dużo japońskich zamienników dobrej jakości ma intercars... ja może VTECa nie mam tylko zwykłe D13B2 na gaźniku, ale mu nie żałuje a ma ponad 210k przelatane i jeździ na syntetyku, którego wcale nie łyka.
ODPOWIEDZ