Fiat 500 vs. MINI

Zgodnie z nazwą, wszystko co tylko wpadnie Wam do głowy, niekoniecznie związane z MINI.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: flapjck1 »

wyczules mnie :P
aczkolwiek akurat Ceed to naprawde przyzwoite autp
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ravestation

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: ravestation »

Exaybachay pisze:Tak, ale myślę, że w przypadku Fiata 500, Mini, czy innych "kultowych" powrotów nie ma co marudzić na cenę. Wiadomo, że 500 nie powinna kosztować aż tyle więcej niż Panda. Nie oszukujmy się, że z 20 % ceny płaci się tylko za to, że to 500 (albo Mini). Każdy kupując pojazd kultowy liczy się z tym (albo powinien), że płaci się właśnie za tą "kultowość". Tylko czasami zdarza się, że pojazd kultowy ma normalną cenę... chyba jedyny przykład jaki mi przychodzi do głowy to nowe Scirocco, które kosztuje tyle samo co Golf.


dokładnie zgadzam się z tym :)
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: humin »

flap ma pewnie na myśli solidność za dostępną cenę
ciężko się z tym nie zgodzić patrząc na ostatnie wypusty kijanek
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: Konrad K_2 »

no i proceed wygląda i za cene 500 tki ma sie 150 koni
zbyszek_r

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: zbyszek_r »

Ja tam stawiam na FIATA 5oo. Wlosi potrafia zbudowac auto ,o ciekawej lini. A nowe mini co ma wspólnego z starym classycznym starszym bratem. pozdrawiam zbyszek r
Ostatnio zmieniony 04 gru 2008, 09:03 przez zbyszek_r, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: Sadam »

a co nowy Fiat ma wspólnego ze starym? :mrgreen: :twisted:
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: icemac »

Sadam pisze:a co nowy Fiat ma wspólnego ze starym? :mrgreen: :twisted:


dość sporo
- ta sama firma
- ta sama nazwa
- prawie to samo miejsce produkcji ;)


w BMW to już nie Rover (którego i tak nie ma) ;)

:mrgreen:
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
ravestation

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: ravestation »

dokładnie... to ma być taki remake samochodu a nie kopia... a jeśli ciężko się domyślić to podpowiem... mają wspólną nazwę ;)
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: Konrad K_2 »

tak naprawde to oba to dość udane remake'i
volkswagen tylko poległ na garbusie jak narazie
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: pididi »

Patrzę na Abartha 500, jego cenę, dostępne pakiety (EsseEsse!) i jak dla mnie bomba! Nawet pomimo tego, że jest o 1000 zł droższy niż Abarth Punto :lol:
Odbierze klientów Miniakowi, nie ma opcji...
Pietro

Re: Fiat 500 vs. MINI

Post autor: Pietro »

dzis byłem na jeździe próbnej:

Ukł. kierowniczy w trybie normalnym, jest typowo miejski, podobny do pandy, ale troszke twardszy, w trybie SPORT, jest rewelacyjny, podobny do znacznie wiekszych i bardziej skomplikowanych układów nowszych BMW 5ej serii z tym że bardziej bezpośredni w skali 0-10 : 8,5 (aż !)
O ile chodzi o zawieszenie byłem bez słów, rewelacyjne, nie spodziewalem się aż tak dobrego zawieszenia, szczególnie przy włączonym TTC (Torque Traction Control) samochód prowadzi się, nie tyle tak "płasko" jak klasyczne Mini, ile bardziej ludzko, mniej tak surowo... rozumiecie o co mi chodzi ?
hamulce są bardzo dobre, nie wiem jak odporność na fading, ale 4 razy pod rząd były ostro zgrzewane i dały rade bez pisków i oznak zmęczenia.
Silnik 1.4 Turbo brzmi świetnie, niestety musze powiedzieć, że chodzi gorzej, dlaczego ?
za głogo czekamy od momentu wdepnięcia do momentu aż turbo się ożywi, za płynnie się wkręcamy na obroty (podobne wrażenie do tdi, jak już załapie moment to ani mocniej ani słabiej, jak w GameBoy'u) i o ile chodzi o dźwięk w środku nie ma róźnicy między Abarthem a zwykłą 500. Szkoda.
Skrzynia bardzo mi się podobała i umiejscowienie i krótki i precyzyjny skok. Podobna w "czuciu" do japońców.
Na minus na pewno wskaźniki, przeraźliwie nieczytelne.

Wrażenia:
... mimo lekkiego rozczarowania silnikiem byłem oczarowany zawieszeniem i hamulcami, układ jezdny jest genialny, wybierając 500 Abarth a zwykłego (nie JCW) nowego (!) Mini, kupiłbym 500.

Wybierając między JCW a 500 ESSE ESSE to...
...nie wiem bo nie jeździłem ani jednym ani drugim :P

POZDOWIENIA !
ODPOWIEDZ