
Tajemniczy przycisk.
Tajemniczy przycisk.
Ktoś wie do czego służy magiczny przycisk pod hamulcem ręcznym? taki wykrzyknik wpisany w pękatą literkę U wpisany. \_!_/ cos w tym stylu. W instrukcji nic nie piszą - tak go czasem z nudów naciskam, ale nic sie nie dzieje, nawet sąsiadom światło nie gaśnie 

- jrock7
- Swój Człowiek
- Posty: 473
- Rejestracja: 15 lip 2006, 18:44
- Posiadane auto: R55 Cooper D
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Tajemniczy przycisk.
I przydaje się w momencie zmiany opon na letnie/zimowe i po naprawie kapcia
- jako reset oczywiście.

Re: Tajemniczy przycisk.
Mam pytanie a jak długo trzeba przytrzymać ten przycisk reset bo zmieniłem oponki na zimowe i po 50 km zaczeła mi mrugać kontrolka.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tajemniczy przycisk.
mi 2 dni temu po zmianie felg też się zapaliła.
Na wszelki wypadek sprawdź ciśnienie, dopompuj sobie koła do zalecanego jeśli będzie za niskie.
Co do resetu - przekręć kluczyk na pozycję 2, i naciśnij przycisk na jakieś 5sek, aż kontrolka z czerwonej zrobi się eee, pomarańczowawa, mrugnie i zgaśnie.
pzdr, pdd
Na wszelki wypadek sprawdź ciśnienie, dopompuj sobie koła do zalecanego jeśli będzie za niskie.
Co do resetu - przekręć kluczyk na pozycję 2, i naciśnij przycisk na jakieś 5sek, aż kontrolka z czerwonej zrobi się eee, pomarańczowawa, mrugnie i zgaśnie.
pzdr, pdd
Re: Tajemniczy przycisk.
dalej nie rozumie do czego ona służy
ja myślałem że to asp
ja myślałem że to asp
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tajemniczy przycisk.
a co tu jest do rozumienia?
MCS ma system kontroli ciśnienia w oponach, jak ucieknie Ci powietrze, zapala się kontrolka. Będzie się paliła nawet po dopompowaniu koła, musisz wtedy po prostu zresetować system właśnie tym przyciskiem.
Co to jest ASP? Jest taki system w Mini?
Jest ABS, CBC, ASC+T, EBD, DSC. O ASP nie słyszałem.
pzdr, pdd
MCS ma system kontroli ciśnienia w oponach, jak ucieknie Ci powietrze, zapala się kontrolka. Będzie się paliła nawet po dopompowaniu koła, musisz wtedy po prostu zresetować system właśnie tym przyciskiem.
Co to jest ASP? Jest taki system w Mini?
Jest ABS, CBC, ASC+T, EBD, DSC. O ASP nie słyszałem.
pzdr, pdd
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1260
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Tajemniczy przycisk.
ja tez mam ASP, to taki czesty kurs u mnie z domu do ASPpididi pisze: O ASP nie słyszałem.

Re: Tajemniczy przycisk.
A teraz pytanie bardziej teoretyczne, które nie daje mi spokoju...
Jeśli system mierzenia ciśnienia w kołach w MINI opiera się na badaniu prędkości obrotowej kół (na flaku koło obraca się (mierząc średnią) szybciej niż pozostałe), to jak to niby ma zadziałać dla opon Run Flat, które z definicji nie zachowują się jak flaki... chyba że jest już za późno...
Jeśli system mierzenia ciśnienia w kołach w MINI opiera się na badaniu prędkości obrotowej kół (na flaku koło obraca się (mierząc średnią) szybciej niż pozostałe), to jak to niby ma zadziałać dla opon Run Flat, które z definicji nie zachowują się jak flaki... chyba że jest już za późno...
Re: Tajemniczy przycisk.
Tak jak piszecie przycisk służy do resetu lub aktywacji systemu kontroli ciśnienia w kołach i według tego co ja wiem żeby go zresetować/aktywować
trzeba postąpić następująco:
1 Odpalić silnik na postoju
2 Wcisnąć na kilka sekund magiczny przycisk przy hamulcu ręcznym Kontrolka ciśnienia zapali się na żółto
3 Ruszyć
4 Po chwili kontrolka zgaśnie i system jest aktywny.
Pozdrawiam

1 Odpalić silnik na postoju
2 Wcisnąć na kilka sekund magiczny przycisk przy hamulcu ręcznym Kontrolka ciśnienia zapali się na żółto
3 Ruszyć
4 Po chwili kontrolka zgaśnie i system jest aktywny.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 17:53 przez miniakomaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tajemniczy przycisk.
Witam.
Proszę o pomoc.
Zmieniłem koła 15'' na 16''.Przejechałem ok.80 km. na trasie i zapaliła się kontrolka ciśnienia(pomarańcz).
Sprawdziłem ciśnienie w kołach i było po 2,6 bara,tak nadmuchał wulkanizator.
Obniżyłem ciśnienie w kołach do 2,1 i lampka nadal się pali,a przycisk reset nie reaguje.
Co może byc przyczyną świecenia się kontrolki ?
Może mieliście podobną sytuacje ?
Proszę o pomoc.
Zmieniłem koła 15'' na 16''.Przejechałem ok.80 km. na trasie i zapaliła się kontrolka ciśnienia(pomarańcz).
Sprawdziłem ciśnienie w kołach i było po 2,6 bara,tak nadmuchał wulkanizator.
Obniżyłem ciśnienie w kołach do 2,1 i lampka nadal się pali,a przycisk reset nie reaguje.
Co może byc przyczyną świecenia się kontrolki ?
Może mieliście podobną sytuacje ?