Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: Szolders »

No dobra, jak by u mnie bylo takie spalanie to tez bym szukal oszczednosci wszystkimi sposobami :P
Back on the road...
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Jako że zima się reaktywowała i lakiernik został przesunięty na ciepłe dni postanowiłem pogrzebać przy silniku.

I teraz mam takie oto dwa pytania:

pierwsze retoryczne - jak widać na fotce na wiatraku wewnętrznym widnieje napis engine side, czyli tą stroną do silnika tak ?

drugie pytanie - czy przykręcenie go odwrotnie ma jakieś zalety o których nie wiem ? ;)

Pytam ponieważ poprzedni właściciel zamontował go właśnie engine side on the outside :P
bartek

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: bartek »

jak zamontujesz na odwrót to bedzie pchał gorące powietrze z komory przez chlodnice i fartuch na zew.
a powinien raczej ssac chlodne powietrze z nadkola przez chodnice na silnik
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: se7ven »

Ssanie ma z przodu przez atrapę i wyrzuca przez nadkole.
To że skończyłeś Technikum Samochodowe 2 w Polsce jeszcze o niczym nie świadczy. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kuba
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 120
Rejestracja: 20 lut 2005, 21:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: Kuba »

bartek pisze:jak zamontujesz na odwrót to bedzie pchał gorące powietrze z komory przez chlodnice i fartuch na zew.
a powinien raczej ssac chlodne powietrze z nadkola przez chodnice na silnik


przemyśl to co napisałeś... :P, wiatrak zawsze będzie dmuchał w tą samą strone, kwestia jakości dmuchania
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

aha :D a może ktoś przyłożyć dłoń do wiatraka (tylko nie za blisko ;) ) i sprawdzić w którą stronę wieje ? :D bo mamy dwie skrajne wypowiedzi :) i fakt faktem, zawsze dmucha jednakowo obojętnie w którą jest stronę z tym że raz mocniej a raz słabiej :)
bartek

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: bartek »

Piotr Topór pisze:Ssanie ma z przodu przez atrapę i wyrzuca przez nadkole.
To że skończyłeś Technikum Samochodowe 2 w Polsce jeszcze o niczym nie świadczy. :mrgreen:


O ODYNIE!!!
CAŁE ZYCIE W NIESWIADOMOSCI!!!!!
:razz: :razz: :razz:
miało byc duzymi literami.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: Sadam »

domino1985 pisze:Jako że zima się reaktywowała i lakiernik został przesunięty na ciepłe dni postanowiłem pogrzebać przy silniku.

I teraz mam takie oto dwa pytania:

pierwsze retoryczne - jak widać na fotce na wiatraku wewnętrznym widnieje napis engine side, czyli tą stroną do silnika tak ?

drugie pytanie - czy przykręcenie go odwrotnie ma jakieś zalety o których nie wiem ? ;)

Pytam ponieważ poprzedni właściciel zamontował go właśnie engine side on the outside :P


każdy miniak jaki do mnie trafia a był pod maską grzebany ma założony odwrotnie wentylator... KAŻDY

nie wiem jak ten fenomen tłumaczyć :mrgreen:

w każdym razie jak masz na wierzchu to odwróć i już
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Mechanik poprzedniego właściciela miał fantazję ;)

Pospawać wózek na sporą zakładkę, przymierzyć do budy, połapać się że nie pasuje, rozciąć żeby pasowało :lol: to się dopiero nazywa myśl techniczna
Załączniki
trach
trach
_3044923.JPG (146.05 KiB) Przejrzano 1470 razy
ciach
ciach
_3044910.JPG (130.45 KiB) Przejrzano 1472 razy
bartek

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: bartek »

na takie rzeczy to powinien byc osobny wątek :!:

np "Uwaga mechanik chce Cie zabic"
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

i jeszcze jedno...
Załączniki
całokształt
całokształt
_3044911.JPG (179.23 KiB) Przejrzano 1450 razy
PROCu

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: PROCu »

Pan sie nie denerwuje, Pan poczeka, blaszkie trzeba wyklepać
jak sie nie da jak sie da - więcej fantazji ...

"uwielbiam" takie patenty ale nie w swoich pojazdach
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: humin »

a te drążki reakcyjne też dorabiane prze magika? czy orginał o których nie słyszałem?
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Wyglądają na oryginały, ale może być z tym różnie w tym samochodzie ;)
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Update :)

Ostatnimi dniami wziąłem się za Miniaka bo już stanowczo za długo stoi w zamknięciu :P

Dziś dostał kilka nowych gratów, silnik jest ostatecznie skręcony, w komorze silnika oczyszczone każde najmniejsze ognisko rdzy, teraz schnie na niej podkład :) odebrałem dziś naprawiony i wzmocniony wózek oraz wytoczone podkładki do sztywnego wózka :)

A wygląda to tak o:
Załączniki
podkładki
podkładki
_5265810.JPG (126.5 KiB) Przejrzano 1698 razy
pierdółki
pierdółki
_5265806.JPG (113.94 KiB) Przejrzano 1698 razy
bliżej niż dalej
bliżej niż dalej
_5265775.JPG (127.09 KiB) Przejrzano 1698 razy
ODPOWIEDZ