Mini Cooper 1,3 spi
Moderator: flapjck1
Mini Cooper 1,3 spi
A więc mój Mini. Rok produkcji 1994. Przywieziony do Polski z Niemiec gdzie miał jednego własciciela. Potem kolejnym właścicielem byla kobieta w Polsce a teraz ja. Auto wyglądało w momencie kupna w miarę nieźle niestety po piaskowaniu wyszła prawda. W niemczech auto miało mały strzał w tył po którym był wymieniony tylny prawy błotnik. Niestety ktoś zrobił to bardzo byle jak. Teraz auto skończyło wizytę u blachaźa i będzie drugi raz piaskowane potem lakiernik i składanie. Ja w międzyczasie zbieram części.
A teraz kilka zdjęć.
[img=http://img13.imageshack.us/img13/8608/unknownes0.th.jpg]
[img=http://img132.imageshack.us/img132/4010/unknown1kc0.th.jpg]
[img=http://img16.imageshack.us/img16/9847/img5066ez4.th.jpg]
[img=http://img104.imageshack.us/img104/1153/img5068nk0.th.jpg]
[img=http://img510.imageshack.us/img510/1049/img5073aw0.th.jpg]
[img=http://img23.imageshack.us/img23/1405/img5076gq3.th.jpg]
[img=http://img8.imageshack.us/img8/6901/mini001ja2.th.jpg]
[img=http://img23.imageshack.us/img23/7185/mini002fu1.th.jpg]
[img=http://img5.imageshack.us/img5/3154/mini004bt2.th.jpg]
[img=http://img24.imageshack.us/img24/9316/mini005jp9.th.jpg]
[img=http://img264.imageshack.us/img264/9885/mini006vw4.th.jpg]
Jutro wrzucę następne jeźeli nikt nie ma nic przeciwko.
Wojtek
A teraz kilka zdjęć.
[img=http://img13.imageshack.us/img13/8608/unknownes0.th.jpg]
[img=http://img132.imageshack.us/img132/4010/unknown1kc0.th.jpg]
[img=http://img16.imageshack.us/img16/9847/img5066ez4.th.jpg]
[img=http://img104.imageshack.us/img104/1153/img5068nk0.th.jpg]
[img=http://img510.imageshack.us/img510/1049/img5073aw0.th.jpg]
[img=http://img23.imageshack.us/img23/1405/img5076gq3.th.jpg]
[img=http://img8.imageshack.us/img8/6901/mini001ja2.th.jpg]
[img=http://img23.imageshack.us/img23/7185/mini002fu1.th.jpg]
[img=http://img5.imageshack.us/img5/3154/mini004bt2.th.jpg]
[img=http://img24.imageshack.us/img24/9316/mini005jp9.th.jpg]
[img=http://img264.imageshack.us/img264/9885/mini006vw4.th.jpg]
Jutro wrzucę następne jeźeli nikt nie ma nic przeciwko.
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
No to jeszcze kilka części
[img=http://img264.imageshack.us/img264/1683/img0128lo2.th.jpg]
[img=http://img22.imageshack.us/img22/3414/img0127bv0.th.jpg]
[img=http://img150.imageshack.us/img150/2135/img0118qe8.th.jpg]
[img=http://img179.imageshack.us/img179/8706/img0120mz4.th.jpg]
[img=http://img142.imageshack.us/img142/7692/img0125hj9.th.jpg]
[img=http://img5.imageshack.us/img5/1619/img0113mx7.th.jpg]
[img=http://img9.imageshack.us/img9/857/img0115nb4.th.jpg]
[img=http://img172.imageshack.us/img172/3049/img5081do6.th.jpg]
[img=http://img7.imageshack.us/img7/5355/img5083ef5.th.jpg]
A w garaźu wiele wiele więcej:-))
[img=http://img264.imageshack.us/img264/1683/img0128lo2.th.jpg]
[img=http://img22.imageshack.us/img22/3414/img0127bv0.th.jpg]
[img=http://img150.imageshack.us/img150/2135/img0118qe8.th.jpg]
[img=http://img179.imageshack.us/img179/8706/img0120mz4.th.jpg]
[img=http://img142.imageshack.us/img142/7692/img0125hj9.th.jpg]
[img=http://img5.imageshack.us/img5/1619/img0113mx7.th.jpg]
[img=http://img9.imageshack.us/img9/857/img0115nb4.th.jpg]
[img=http://img172.imageshack.us/img172/3049/img5081do6.th.jpg]
[img=http://img7.imageshack.us/img7/5355/img5083ef5.th.jpg]
A w garaźu wiele wiele więcej:-))
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
pięknie pięknie...
jaki kierunek zmian obrałeś, bo widzę, że jest jak poszaleć w zakrętach a potem się zatrzymać
jaki kierunek zmian obrałeś, bo widzę, że jest jak poszaleć w zakrętach a potem się zatrzymać
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mini Cooper 1,3 spi
No właśnie chciałbym trochę mocniejszy silnik. problem w tym źe trochę nie wiem od czego zacząć więc zacząłem od tyłu. Na razie na półce leźy LCB i nowy większy wydech z jednym tłumikiem, nowa chłodnica, pompa wody, oleju itp. Silnik będzie miał robioną kapę ale mechanik się jeszcze za to nie wziął więc nie wiem jakie tłoki, panewki itp kupić. Moźe macie jakieś sugestie?? Głowicę teź chciałbym inną no i pozostawić spi czy montować gazniki?
Generalnie to czekam na sugestie. Wcześniej miałem zawsze duźo mocniejsze auta (Saab) na codzień teź mam 200 koni do jazdy. Wiem źe z 1,3 litra to setek koni nie będzie ale tak 90 - 100 koni moźe udałoby się zrobić?? Tym bardziej źe silnik będzie budowany od początku.
Wojtek
Generalnie to czekam na sugestie. Wcześniej miałem zawsze duźo mocniejsze auta (Saab) na codzień teź mam 200 koni do jazdy. Wiem źe z 1,3 litra to setek koni nie będzie ale tak 90 - 100 koni moźe udałoby się zrobić?? Tym bardziej źe silnik będzie budowany od początku.
Wojtek
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
wszystko się da
pytanie za ile
jak chcesz 90-100 koni to jest to mniej więcej jakiś punkt wyjścia, teraz trzeba pod tym kątem dobierać parametry i elementy silnika - czyli pojemność, zasilanie w paliwo, inne takie
przy czym recepty też będą różne, tym samym w różnych kosztach
pytanie za ile
jak chcesz 90-100 koni to jest to mniej więcej jakiś punkt wyjścia, teraz trzeba pod tym kątem dobierać parametry i elementy silnika - czyli pojemność, zasilanie w paliwo, inne takie
przy czym recepty też będą różne, tym samym w różnych kosztach
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
z grubsza:
pojemność zwiększona do 1340-1380ccm, wałek rozrządu zmieniony, głowicy z większymi zaworami (dłubnięte kanały dodatkowo), wtrysk bym wywalił, bo go nie lubię gaźnik jest prostszy w ogarnięciu - można wmontować Webera lub HIF44, albo np. dwie HS2, wydech taki jak już masz
to tak bardzo ogólnie
pojemność zwiększona do 1340-1380ccm, wałek rozrządu zmieniony, głowicy z większymi zaworami (dłubnięte kanały dodatkowo), wtrysk bym wywalił, bo go nie lubię gaźnik jest prostszy w ogarnięciu - można wmontować Webera lub HIF44, albo np. dwie HS2, wydech taki jak już masz
to tak bardzo ogólnie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Kolejne pytanie. Kupiłem te felgi a teraz się doczytałem źe będą obcierać o nadkola. To prawda?? Jeźeli mam coś podcinać to lepiej przed lakierowaniem.
Link do felg
https://www.plminishop.com/product-13MK11-W.html
Wojtek
Link do felg
https://www.plminishop.com/product-13MK11-W.html
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Dodatkowo mam coś takiego.
https://www.plminishop.com/product-DFK100470LML.html
https://www.plminishop.com/product-DFK100470LML.html
Re: Mini Cooper 1,3 spi
lepiej spasuj sobie wszystko przed lakierem bo ciąć będzieszmusiał i to sporo
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
będą obcierać o przednie błotniki przy skręcie, trzeba je lekko podciąć (blachę), mniej więcej od miejsca gdzie jest boczny kierunek, aż do samego przodu (łącznie z kawałkiem pasa przedniego)
ktoś ma może fotę poglądową w jakich miejscach?
a co do silnika, pojemność musem nie jest, można próbować wyciągnąć taką moc bez rozwiertu, ale:
z rozwiertem będzie prościej, remont i tak robisz, więc zakładam, że blok i tak pójdzie na 1 szlif czyli pojemność wzrośnie do 1293ccm, można wmontować lepsiejsze tłoki (Omegi np.) no i na koniec, a może przede wszystkim, zawsze to kilka ccm pojemności więcej, ale tak jak mówiłem drogi są różne...
osobiście ścieżkę trochę inną obiorę, jak już mi się uda zabrać za moje 1,3, ale to z racji użytkowania auta na codzień i w związku z tym innych "potrzeb"
ktoś ma może fotę poglądową w jakich miejscach?
a co do silnika, pojemność musem nie jest, można próbować wyciągnąć taką moc bez rozwiertu, ale:
z rozwiertem będzie prościej, remont i tak robisz, więc zakładam, że blok i tak pójdzie na 1 szlif czyli pojemność wzrośnie do 1293ccm, można wmontować lepsiejsze tłoki (Omegi np.) no i na koniec, a może przede wszystkim, zawsze to kilka ccm pojemności więcej, ale tak jak mówiłem drogi są różne...
osobiście ścieżkę trochę inną obiorę, jak już mi się uda zabrać za moje 1,3, ale to z racji użytkowania auta na codzień i w związku z tym innych "potrzeb"
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mini Cooper 1,3 spi
mniej więcej tak to powinno być ( oczywiście nie idealnie po lini to tylko dla demonstracji )
- Załączniki
-
- 111.jpg (51.35 KiB) Przejrzano 8896 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Po co celujesz w 13". Chcesz jeździć tylko A4?
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Piotr Topór pisze:Po co celujesz w 13". Chcesz jeździć tylko A4?
Markgum .. i po problemie
Zawodowy Szyderca