Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
Moderator: flapjck1
Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
Mini 998cc 1991
Problemem jest dym z pod korka oleju i olej z bagnetu, odłączona i zaślepiona został rurka wchodząca do gaźnika (chyba jakaś odma) i puszczona pod samochód to teraz trochę mniej dymi z pod korka i tak nie śmierdzi spalinami. Ale to bardzo mała poprawa.
Cóż to za problem?
Problemem jest dym z pod korka oleju i olej z bagnetu, odłączona i zaślepiona został rurka wchodząca do gaźnika (chyba jakaś odma) i puszczona pod samochód to teraz trochę mniej dymi z pod korka i tak nie śmierdzi spalinami. Ale to bardzo mała poprawa.
Cóż to za problem?
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, bo możliwe że poszły pierścienie tłokowe i masz przedmuchy do skrzyni korbowej.
Zawodowy Szyderca
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
Od lewej
1 cylinder 8,5 bar
2 cylinder 10,5 bar
3 cylinder 10,5 bar
4 cylinder 9,5 bar
co należy remontować jakie czesci potrzebne?
1 cylinder 8,5 bar
2 cylinder 10,5 bar
3 cylinder 10,5 bar
4 cylinder 9,5 bar
co należy remontować jakie czesci potrzebne?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
zrobic probe olejowa aby wykluczyc nieszczelnosc zaworow
jesli roznice nie znikna oznacza to koniecznosc dotarcia gniaz zaworowych ( lub wymiany zaworow )
jesli mimo wszystko nadal beda takie rozbieznosci to:
wariant tani:
pierscienie
wariant drogi:
kompletne tloki
jesli roznice nie znikna oznacza to koniecznosc dotarcia gniaz zaworowych ( lub wymiany zaworow )
jesli mimo wszystko nadal beda takie rozbieznosci to:
wariant tani:
pierscienie
wariant drogi:
kompletne tloki
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
tzn?flapjck1 pisze:zrobic probe olejowa aby wykluczyc nieszczelnosc zaworow
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 08:50 przez kamini, łącznie zmieniany 1 raz.
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
lejesz troche oleju do cylindra, żeby gładzie były ładnie nasmarowane i jeżeli słaba kompresja jest wina pierścieni to się ładnie uszczelnia i kompresja wzrośnie. Jeżeli nie, to wina głowicy.
Zawodowy Szyderca
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
Czy do remontu wystarczy kupić kompletne tłoki z pierścieniami czy coś jeszcze? jakies uszczelniacze zaworów może czy cos? I czy remont zrobi mi każdy mechanik który remontuje silniki le nigdy nie robił Mini? żeby potem nie było draki że coś trzeba regulować (zawory np) a on nie wie o co chodzi.flapjck1 pisze: wariant tani:
pierscienie
wariant drogi:
kompletne tloki
Trochę ile? Wykręcić świecę i wstrzyknać troche strzykawką?Saint pisze:lejesz troche oleju do cylindra, żeby gładzie były ładnie nasmarowane i jeżeli słaba kompresja jest wina pierścieni to się ładnie uszczelnia i kompresja wzrośnie. Jeżeli nie, to wina głowicy.
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
Jak w silniku miniaka nie ma kompresji to jest już totanym szrotem, sprawdz jeszcze ciśnienie oleju w układzie smarowania na rozgrzanym silniku, ono ci powie w jakim stanie jest dół sinika. Przy okazji remontu silnika należy zrobić tez remont skrzyni biegów.
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
Uszczelniłem bagnet, nakładając koszulkę termokurczliwą, już tak mocno nie leci olej z bagnetu, ale mocniej dymi sie z korka wlewu oleju, czy to dobre posuniecie
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
gdzies nadmiar cisnienia musi ujsc
sprawdz czy masz odme z tylu silnika drozna 


Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
rozwin ten temat z remontem skrzyni biegów przy okazji remontu silnikamonsterk pisze:Jak w silniku miniaka nie ma kompresji to jest już totanym szrotem, sprawdz jeszcze ciśnienie oleju w układzie smarowania na rozgrzanym silniku, ono ci powie w jakim stanie jest dół sinika. Przy okazji remontu silnika należy zrobić tez remont skrzyni biegów.
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
a gdzie jest ta odma? tą ktora idzie do gaźnika puścilem pod samochód bo jak byla podlaczona to dymilo z korka jezsze gorzej i a z rury wydechowej masakra bylaflapjck1 pisze:gdzies nadmiar cisnienia musi ujscsprawdz czy masz odme z tylu silnika drozna
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1787
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini 998cc 1991 - dym z pod korka oleju, olej z bagnetu
Remont silnika się zbliża 

Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.morris-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.morris-land.pl