Witam,
Przemknęło mi przez forum zagadnienie związane z ustawieniami komputera pokładowego w mini. Widzaiłem link do anglojęzycznego forum i jest tam rospiska poszczególnych funkcji diagnostyczno-technicznych w zakresie od 1 do 21. Czy ktoś z Was opracował to może w pratycznym ujęciu? Osobiście interesuje mnie parametr w pozycji 20 - korekta ustawień spalania... Czy ktoś kombinował z tym parametrem tak aby w miarę dopasować wskazania spalania komputera z rzeczywistym zużyciem jakie wychodzi obliczając spalanie tradycyjnymi sposobami.
Z góry dziękuję za merytoryczne wyjaśnienie zagadnienia lub ewentualne linki.
Pozdrawiam,
Robert
Korekta parametrów spalania
Re: Korekta parametrów spalania
niunior pisze:Witam,
Przemknęło mi przez forum zagadnienie związane z ustawieniami komputera pokładowego w mini. Widzaiłem link do anglojęzycznego forum i jest tam rospiska poszczególnych funkcji diagnostyczno-technicznych w zakresie od 1 do 21.
Robert
A ten link do anglojęzycznego forum...TO JEST ?
Pozdrawiam.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Korekta parametrów spalania
Chciałem kiedyś pozmieniać ustawienia OBC dotyczące spalania, ale wolę się jednak opierać na tradycyjnych wyliczeniach. Procedurę mierzenia mam dopracowaną (ta sama stacja, dystrybutor, do pierwszego odbicia)
Co do samych wskazań komputera, podejrzewam, że działa to tak, że po wyliczeniu ile samochód powinien spalać, dokonujemy korekty wg. formuły:
Pokazywane zużycie x1000 / nasze wyliczone zużycie
Osobno ustawiamy z dokładnością do dziesiątych, setnych części.
Spróbować możesz, jeśli coś namieszasz i wyjdzie kosmos to soft reset albo odłączenie aku.
Co do samych wskazań komputera, podejrzewam, że działa to tak, że po wyliczeniu ile samochód powinien spalać, dokonujemy korekty wg. formuły:
Pokazywane zużycie x1000 / nasze wyliczone zużycie
Osobno ustawiamy z dokładnością do dziesiątych, setnych części.
Spróbować możesz, jeśli coś namieszasz i wyjdzie kosmos to soft reset albo odłączenie aku.
static
Re: Korekta parametrów spalania
Dzięki...
Na marginesie dopytam, czy Wam też średnie spalanie przyrasta podczas postoju na biegu jałowym? Posiadam skrzynię automatyczną i zastanawiam się czy obroty silnika na poziomie 1000 - 1100 (już na ciepłym silniku) to normalka?
Pozdrawiam,
Na marginesie dopytam, czy Wam też średnie spalanie przyrasta podczas postoju na biegu jałowym? Posiadam skrzynię automatyczną i zastanawiam się czy obroty silnika na poziomie 1000 - 1100 (już na ciepłym silniku) to normalka?
Pozdrawiam,
Re: Korekta parametrów spalania
Według mnie na ciepłym powinny być rzędu 800, a na zimnym 1000 - 1300