Mini VTEC - FastCar!
Moderator: flapjck1
Re: Mini VTEC - FastCar!
Narazie cieżko to nawet oszacować i chyba nawet nie będę próbował. Wiele PLN poszło do kosza po zderzeniu z praktyką. Jedyna operacja pewna i jednorazową to wykonanie flipfrontu w umówionej z góry cenie.. ale z tygodnia pracy zeszło się do prawie miesiąca
Samych demontaży i montaży silnika będzie około 100 godzin. Albo nic nie pasowało, albo gdy pasowało to gryzło się z czymś co dołożyliśmy (jak np rame flip front'u). Amortyzatory i przewidziane mocowania w zestawie pozwalają na pokonanie lekkiego łuku na autostradzie.. Wjazd do garażu można planować na parę godzin kręcenia kierownicą Było tego tyle, że możnaby napisać felieton. Jak się okaże, że MINI z tym silnikiem jest godne polecenia i można tym bezproblemowo poruszać się na co dzień - to na pewno pokuszę się o wyliczenie ile by kosztowało zrobienie tego samego po raz drugi. Pewien jestem tego, że wyjdzie DUŻO taniej i 20x krócej
Samych demontaży i montaży silnika będzie około 100 godzin. Albo nic nie pasowało, albo gdy pasowało to gryzło się z czymś co dołożyliśmy (jak np rame flip front'u). Amortyzatory i przewidziane mocowania w zestawie pozwalają na pokonanie lekkiego łuku na autostradzie.. Wjazd do garażu można planować na parę godzin kręcenia kierownicą Było tego tyle, że możnaby napisać felieton. Jak się okaże, że MINI z tym silnikiem jest godne polecenia i można tym bezproblemowo poruszać się na co dzień - to na pewno pokuszę się o wyliczenie ile by kosztowało zrobienie tego samego po raz drugi. Pewien jestem tego, że wyjdzie DUŻO taniej i 20x krócej
Ostatnio zmieniony 08 lip 2009, 21:04 przez MiniaC6, łącznie zmieniany 2 razy.
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini VTEC - FastCar!
Trochę czasu zeszło, auto swoje odstało, by pięknej letniej nocy wyjechać na długo wyczekiwany testdrive.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1246994779.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=vvlcD_OkKq0
pierwsze wrażenia - BRAK HAMULCÓW! po dwóch latach stania, nie spodziewałem się że będą lepsze jak były, ale zapomniałem jak słabe były przy 50KM.. nie mówiąc o obecnych "paru" więcej
http://www.promotormocy.pl/gallery/1246993181.jpg
były jednak tak słabe, że autentycznie trzeba było tam zajrzeć. Całe szczęście zablokował się tylko jednokierunkowy zawór serwa i teraz z cała odpowiedzialnością mogę napisać... TO NADAL NIE HAMUJE jest lepiej, ale podczas jazdy zachowuje bezpieczną przestrzeń przed pojazdem poprzedzającym.... bardzo bezpieczną przy ponad 130kmh (a to chyba planowany koniec 2ki będzie)
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247512380.jpg
dość kontrowersyjna okazała się być również "propozycja amerykanów" na dopuszczalny maksymalny skręt auta. Był on wprawdzie idealny na lekkie łuki 6pasmowej autostrady, ale wjazd do garażu był możliwy już na 33razy :rolleyes: Punkty mocowania amortyzatorów były tak mocno cofnięte do tyłu od osi skrętu zwrotnicy, że możliwe były do użycia koła skinnees, lub ET-10! Przenieśliśmy więc mocowania centralnie nad mocowanie górnego wahacza i szczerze mówiąc NIE MAM pojęcia dlaczego nie było tak "wcześniej" :huh:
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247512751.jpg
teraz kiedy już mogłem sobie poskręcać... wyszło na to że nie mam specjalnie na to wpływu.. każde dodanie gazu, już nie wspominając na załączonym VTEC'u i naprawdę ciężko trafić w "czarne".
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247513095.jpg
Z jedną ręką na kierownicy to możesz sobie.... zapozować do zdjęcia Myślałem, że to może kwestia zbieżności z nową ramą...
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247511346.jpg
wypad na geometrię i wychodzi na to że przednie koła są ustawione zaskakująco dobrze, tył trochę gorzej, ale dla MINI fabryczne tolerancje są podawane w "kwadransach" <_<
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247513769.jpg
na "szarpakach" okazało się, że podłoga oryginalna MINI do której jest przykręcona maglownica jest z tak cienkiej i niesztywnej blachy, że cała MOCNO się wygina podczas przyśpieszeń... już w serii musiało to być problemem, gdyż jeszcze nigdy nie widziałem tak dużej rozpiętości i tak dużej rozbieżności dla ustawień fabrycznych. Aktualnie rozbieramy przód by wyeliminować (jak myślę) te ostatnie niedopieszczenie i powracam na drogę dręczyć szybkie fury
http://www.promotormocy.pl/gallery/1246994779.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=vvlcD_OkKq0
pierwsze wrażenia - BRAK HAMULCÓW! po dwóch latach stania, nie spodziewałem się że będą lepsze jak były, ale zapomniałem jak słabe były przy 50KM.. nie mówiąc o obecnych "paru" więcej
http://www.promotormocy.pl/gallery/1246993181.jpg
były jednak tak słabe, że autentycznie trzeba było tam zajrzeć. Całe szczęście zablokował się tylko jednokierunkowy zawór serwa i teraz z cała odpowiedzialnością mogę napisać... TO NADAL NIE HAMUJE jest lepiej, ale podczas jazdy zachowuje bezpieczną przestrzeń przed pojazdem poprzedzającym.... bardzo bezpieczną przy ponad 130kmh (a to chyba planowany koniec 2ki będzie)
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247512380.jpg
dość kontrowersyjna okazała się być również "propozycja amerykanów" na dopuszczalny maksymalny skręt auta. Był on wprawdzie idealny na lekkie łuki 6pasmowej autostrady, ale wjazd do garażu był możliwy już na 33razy :rolleyes: Punkty mocowania amortyzatorów były tak mocno cofnięte do tyłu od osi skrętu zwrotnicy, że możliwe były do użycia koła skinnees, lub ET-10! Przenieśliśmy więc mocowania centralnie nad mocowanie górnego wahacza i szczerze mówiąc NIE MAM pojęcia dlaczego nie było tak "wcześniej" :huh:
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247512751.jpg
teraz kiedy już mogłem sobie poskręcać... wyszło na to że nie mam specjalnie na to wpływu.. każde dodanie gazu, już nie wspominając na załączonym VTEC'u i naprawdę ciężko trafić w "czarne".
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247513095.jpg
Z jedną ręką na kierownicy to możesz sobie.... zapozować do zdjęcia Myślałem, że to może kwestia zbieżności z nową ramą...
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247511346.jpg
wypad na geometrię i wychodzi na to że przednie koła są ustawione zaskakująco dobrze, tył trochę gorzej, ale dla MINI fabryczne tolerancje są podawane w "kwadransach" <_<
http://www.promotormocy.pl/gallery/1247513769.jpg
na "szarpakach" okazało się, że podłoga oryginalna MINI do której jest przykręcona maglownica jest z tak cienkiej i niesztywnej blachy, że cała MOCNO się wygina podczas przyśpieszeń... już w serii musiało to być problemem, gdyż jeszcze nigdy nie widziałem tak dużej rozpiętości i tak dużej rozbieżności dla ustawień fabrycznych. Aktualnie rozbieramy przód by wyeliminować (jak myślę) te ostatnie niedopieszczenie i powracam na drogę dręczyć szybkie fury
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini VTEC - FastCar!
to co on teraz ma za silnik bo pisałem ze zmieniasz
bardzo estetycznie tylko ten zamek flipfronta jakiś z innej bajki
bardzo estetycznie tylko ten zamek flipfronta jakiś z innej bajki
Re: Mini VTEC - FastCar!
Silnik 'przejsciowy'
Zamek od Poloneza, taki patriotyczny akcent, już parę razy się zacioł, jest na liście rzeczy do galwanizacji
Zamek od Poloneza, taki patriotyczny akcent, już parę razy się zacioł, jest na liście rzeczy do galwanizacji
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini VTEC - FastCar!
koła jakieś takie rozbiegane, ale trakcja jest nienajgorsza
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- Malina
- Swój Człowiek
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 lis 2005, 15:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Leszno Wlkp.
Re: Mini VTEC - FastCar!
Kolego ,gratuluję determinacji przy pracy nad takim przedsięwzięciem. Imponują mi ludzie z taką pasją
NAWET PORZĄDNE ZAPALNICZKI SĄ NA BENZYNĘ
- hello
- Wiarus
- Posty: 588
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Mini VTEC - FastCar!
można spytać ile to to ma do setki? bo ogólnie troszkę szoker jak dla mnie. big up!
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini VTEC - FastCar!
wozi ci sie miniak w koleinach? sproboj wyrowna rozstaw kol osi tyl do przodu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini VTEC - FastCar!
Dziękuje BARDZO za słowa uznania - przekaże współtwórcom!
Osiągi na razie nieznane. Silnik na którym teraz jeździłem był praktycznie seryjny i dopiero teraz zamontujemy ten wysokoobrotowy docelowy. Nie mogłem się jednak nacieszyć jazdą, gdyż auto cierpiało na GIGANTYCZNY "torque steer" (to niestety nie kwestia kolein i rozstawu). Dzisiaj już rozebraliśmy ramę i faktycznie świeżym okiem widać, że mocowanie maglownicy, oraz połączenie ze zwrotnicami wymagają sporych zmian
Na pewno maglownice musi mieć dodatkowe oparcie, albo musi być przykręcona do ramy nie do podłogi. Swoja drogą MINI mam/znam od 15lat i nigdy nie przyszło mi do głowy jak duże powiązanie z prowadzeniem ma stan dolnych poduszek ramy (w wydaniu fabrycznym - obecnie jest na sztywno)
Osiągi na razie nieznane. Silnik na którym teraz jeździłem był praktycznie seryjny i dopiero teraz zamontujemy ten wysokoobrotowy docelowy. Nie mogłem się jednak nacieszyć jazdą, gdyż auto cierpiało na GIGANTYCZNY "torque steer" (to niestety nie kwestia kolein i rozstawu). Dzisiaj już rozebraliśmy ramę i faktycznie świeżym okiem widać, że mocowanie maglownicy, oraz połączenie ze zwrotnicami wymagają sporych zmian
Na pewno maglownice musi mieć dodatkowe oparcie, albo musi być przykręcona do ramy nie do podłogi. Swoja drogą MINI mam/znam od 15lat i nigdy nie przyszło mi do głowy jak duże powiązanie z prowadzeniem ma stan dolnych poduszek ramy (w wydaniu fabrycznym - obecnie jest na sztywno)
Re: Mini VTEC - FastCar!
Dzisiaj udało się wygospodarować trochę czasu na MINI i zamknąć temat "wężykowania". Ciekawe, że cały czas sprawdzaliśmy podejrzaną lewą stronę i dopiero teraz zobaczyliśmy co się dzieje z prawą
http://www.youtube.com/watch?v=mGH4MIV2VCk
Parę kątowników i powstał wspornik pod magiel dodatkowo usztywniający podłogę i połączenie ramy z karoseria
Piękny jest... i działa!
http://www.promotormocy.pl/gallery/1248966968.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=mGH4MIV2VCk
Parę kątowników i powstał wspornik pod magiel dodatkowo usztywniający podłogę i połączenie ramy z karoseria
Piękny jest... i działa!
http://www.promotormocy.pl/gallery/1248966968.jpg
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini VTEC - FastCar!
Wspornik + wahacze, poliuretany (miększe/twardsze) nie załatwiły tematu wyrywania kierownicy podczas sprintu. Największa zmiana przyszła wraz ze zmianą.... opon
Pozatym że auto ma DUŻO lepszą trakcje i dużo pewniej i lżej się prowadzi. Chyba trzeba było zacząć od opon...
Advan A048
http://www.promotormocy.pl/gallery/1256840348.jpg
Pierwsze strojenie
http://www.promotormocy.pl/gallery/1256733589.jpg
I próbka dźwięku nowego wydechu i dolotu
http://www.youtube.com/watch?v=7pvZ8ASkysg
Teraz jest BOSKI
Pozatym że auto ma DUŻO lepszą trakcje i dużo pewniej i lżej się prowadzi. Chyba trzeba było zacząć od opon...
Advan A048
http://www.promotormocy.pl/gallery/1256840348.jpg
Pierwsze strojenie
http://www.promotormocy.pl/gallery/1256733589.jpg
I próbka dźwięku nowego wydechu i dolotu
http://www.youtube.com/watch?v=7pvZ8ASkysg
Teraz jest BOSKI
- Załączniki
-
- mini_god.JPG (106.4 KiB) Przejrzano 1749 razy