Parametry wałka rozrządu
Moderator: flapjck1
Parametry wałka rozrządu
Jakie parametry powienien mieć wałek rozrządu pod weberka? Tzn chodzi mi o wys krzywki i jaka jest różnica między standardowym a tym "sportowym"?
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Parametry wałka rozrządu
Wałków stosowanych do Mini jest ponad 60 różnych typów. Napisz co, z czego chcesz osiągnąć i jaki Weber
Re: Parametry wałka rozrządu
se7ven pisze:Wałków stosowanych do Mini jest ponad 60 różnych typów. Napisz co, z czego chcesz osiągnąć i jaki Weber
podaj troche detali.
pojemność?
jaki weber?
do czego ma być ten miniak? (normalna jazda, rajdy)
robilem u siebie wiec jak moge to pomoge.
Re: Parametry wałka rozrządu
Plan jest aby wstawić webera 40. Większy przy silniku 1.0 jest zbędny.
Standardowy A+ , założenie było aby wstawić głowice od 1275 ale temat upadł.
Kolektor wydech LCB plus układ wydechowy ze stage one.
zawieszenie całe zostało zrobione włącznie z każdą najmniejszą śrubką, teraz trzeba jeszcze tylko założyć HI-LOW.
Samochód nie ma być typową rajdówką , ale nie ukrywam , że na puchar w przyszlym roku się nastawiam , klatki nie mam zamiaru wstawiać , w przyszłości jak wszystko pójdzie po mojej myśli byłoby zmienienie dyfra , ale kurde wiele rzeczy niby wiem, ale ten samochód mimo że mam go 2 lata zaskakuję mnie coraz bardziej:) Jakby się stawiał przed modyfikacjami.
Wszelkie rady , ewentulane plany jak ktoś coś robił byłyby mile widziane nawet te najbardziej krytyczne. Budżet jaki sobie założyłem to 4k . i W tej kwocie chciałbym zrobić coś ciekawego. Wystarczy?
Pozdrawiam Bartek
Standardowy A+ , założenie było aby wstawić głowice od 1275 ale temat upadł.
Kolektor wydech LCB plus układ wydechowy ze stage one.
zawieszenie całe zostało zrobione włącznie z każdą najmniejszą śrubką, teraz trzeba jeszcze tylko założyć HI-LOW.
Samochód nie ma być typową rajdówką , ale nie ukrywam , że na puchar w przyszlym roku się nastawiam , klatki nie mam zamiaru wstawiać , w przyszłości jak wszystko pójdzie po mojej myśli byłoby zmienienie dyfra , ale kurde wiele rzeczy niby wiem, ale ten samochód mimo że mam go 2 lata zaskakuję mnie coraz bardziej:) Jakby się stawiał przed modyfikacjami.
Wszelkie rady , ewentulane plany jak ktoś coś robił byłyby mile widziane nawet te najbardziej krytyczne. Budżet jaki sobie założyłem to 4k . i W tej kwocie chciałbym zrobić coś ciekawego. Wystarczy?
Pozdrawiam Bartek
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Re: Parametry wałka rozrządu
4 k mało chyba ze wszystko bedziesz robił sam i to tylko koszt cześci, a i tak wiele zależy za ile dostaniesz webera z kolektorem.
po wielu rozmowach z Jamińskim, Świątkiem itp wniosek jest jeden doce 40 webera na litrówke jest za duży i o ile nie masz jeszcze zakupionego to szukaj raczej 36-38.
kolektor musi mieć przynajmniej 7"
wałek musi mieć charakterystyke sportową
sprężyny zaworów sportowe
popychacze sportowe
sprzęgło ze spieków
jezeli chodzi o wałek to jest trochę firm które się zajmują przeróbkami wałków, ja swój przerabiałem u Świątka i jestem zadowolony. (koszt 550pln).
wałki w mini są lite więc mozna je przerabiać i utwardzać w całosci.
na początek chyba wystarczy.
pozdrawiam i powodzenia.
po wielu rozmowach z Jamińskim, Świątkiem itp wniosek jest jeden doce 40 webera na litrówke jest za duży i o ile nie masz jeszcze zakupionego to szukaj raczej 36-38.
kolektor musi mieć przynajmniej 7"
wałek musi mieć charakterystyke sportową
sprężyny zaworów sportowe
popychacze sportowe
sprzęgło ze spieków
jezeli chodzi o wałek to jest trochę firm które się zajmują przeróbkami wałków, ja swój przerabiałem u Świątka i jestem zadowolony. (koszt 550pln).
wałki w mini są lite więc mozna je przerabiać i utwardzać w całosci.
na początek chyba wystarczy.
pozdrawiam i powodzenia.
Re: Parametry wałka rozrządu
zdaję sobie sprawe że to może nie wystarczyć, ale na chwile obecną na tyle mogę sobie pozwolić aczkowliek później ze zbiegiem czasu będę dokładał niektóre elemnty. Albo zapytam inaczej - co najlepiej zrobić za taka kwote a co sobie odpuścić. co do robocizny , chciałbym zrobić wszystko sam , ale do regulacji webera musiałbym kogos poszukac w Poznaniu bądź okolicach kto by się na tym znał a zdaje sobie sprawe jak o to trudno. W ogóle ostatnio nadziałem się na jednego fachowca - elektryka, gdzie miał mi tylko położyć nowe kable na tył a teraz nie działa mi klakson i migacze... Narazie się do wszystkiego przymierzam , czytam , pytam, rozmawiam, chciałem wszystko zrobić cichaczem i podjechać na puchar "znikąd":) , ale żeby bylo dobrze chyba wasze rady i doświadczenie będą niezbędne. Kasa jest zamrożona na ten cel a więc zrealizuje go na pewno teraz potrzebuję jeszcze parę części. Weber 36 by wystarczył?myślałem o tym czytałem na stronie którą kiedyś flap zapodał , aczkolwiek ma ktoś taki? Myślałem też o hifie 40 czy by na litrówkę nie wystarczył.. Narazie pytań jest więcej niż odpowiedzi , ale termin zakładam sobie 1 listopad
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Re: Parametry wałka rozrządu
tak jak mówiłem 36- 38 wystarczy.
ja mam 40 i modyfikowaną głowice lecz to i tak za duzo.
pojemności nie oszukasz a 40mm średnicy dolotu przy standordowej głowicy nie uzyskasz i tak.
zawsze będzie zwężka.
za 2.5k zrobisz wszysko to co ja poza zakupem gaznika i kolektorów.
rozebranie silnika
modyfikacja głowicy
wałek
złożenie silnika
zestrojenie webbera
wymiana popychaczy
zchamowanie i regulacja.
wymieniłbym też na twoim miejscu aparat standardowy na elektronic.
ja mam 40 i modyfikowaną głowice lecz to i tak za duzo.
pojemności nie oszukasz a 40mm średnicy dolotu przy standordowej głowicy nie uzyskasz i tak.
zawsze będzie zwężka.
za 2.5k zrobisz wszysko to co ja poza zakupem gaznika i kolektorów.
rozebranie silnika
modyfikacja głowicy
wałek
złożenie silnika
zestrojenie webbera
wymiana popychaczy
zchamowanie i regulacja.
wymieniłbym też na twoim miejscu aparat standardowy na elektronic.
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Parametry wałka rozrządu
zarejestruj się na miniklan i ściągnij plik Mini Cams.xls
http://www.miniklan.pl/networks/files/file.1323
zobaczysz praktycznie wszytskie wałki dedykowane do mini
bez sensu jest tworzenie wałka u speców od tematu ponieważ z całym szacunkiem dla nich ktoś już ten temat zgłebił na tyle, że nie trzeba go przerabiac ponownie tylko wybrać specyfikację i zakupić na angielskich portalach jak minispares.com czy minisport.com a dodatkowo koszty będą podobne nawet wraz z przesyłką
co do gaźnika to przy tym budżecie zakup po prostu hif38, dobierz mocniejszą igłę oraz dobry dolot i filtr powietrza
na webera możesz zmienić w każdej chwili gdy znajdziesz gdzieś okazyjnie
poszukaj też głowicy 295 czyli takowej jaka była montowana w litrowych cooperach - głowica z 1300 wiąże się z dodatkowymi modami choć do przejścia bo ta pierwsza jest dość ciężka do znalezienia
kolektor wydechowy LCB plus jednopuszkowy RC40 w zupełności wystarczy jeśli nie ma to byc samochód do uzytku na codzień
jeśli angielski Ci nie obcy to polecam zakup książki Davida Visarda "Tuning the A-series engine" dzięki której wyrobisz sobie własny punkt widzenia na temat
http://www.miniklan.pl/networks/files/file.1323
zobaczysz praktycznie wszytskie wałki dedykowane do mini
bez sensu jest tworzenie wałka u speców od tematu ponieważ z całym szacunkiem dla nich ktoś już ten temat zgłebił na tyle, że nie trzeba go przerabiac ponownie tylko wybrać specyfikację i zakupić na angielskich portalach jak minispares.com czy minisport.com a dodatkowo koszty będą podobne nawet wraz z przesyłką
co do gaźnika to przy tym budżecie zakup po prostu hif38, dobierz mocniejszą igłę oraz dobry dolot i filtr powietrza
na webera możesz zmienić w każdej chwili gdy znajdziesz gdzieś okazyjnie
poszukaj też głowicy 295 czyli takowej jaka była montowana w litrowych cooperach - głowica z 1300 wiąże się z dodatkowymi modami choć do przejścia bo ta pierwsza jest dość ciężka do znalezienia
kolektor wydechowy LCB plus jednopuszkowy RC40 w zupełności wystarczy jeśli nie ma to byc samochód do uzytku na codzień
jeśli angielski Ci nie obcy to polecam zakup książki Davida Visarda "Tuning the A-series engine" dzięki której wyrobisz sobie własny punkt widzenia na temat
Re: Parametry wałka rozrządu
Nie wiem czy ktoś już tu był ale zagłębiając się troche w temat znalazłem taki link wg mnie calkiem ciekawy , co prawda tylko kent... http://www.lkperformancestyling.co.uk/c ... age/1.html
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Parametry wałka rozrządu
Chcesz sam "rzeźbić" silnik czy ktoś to będzie robił co ma pojęcie.
Jeszcze raz zapytam co chcesz osiągnąć i z czego? Wałek to jest tylko jeden element silnika
Jeszcze raz zapytam co chcesz osiągnąć i z czego? Wałek to jest tylko jeden element silnika
Re: Parametry wałka rozrządu
Narazie zbieram pomysły, plany i rady. Wałka i głowicy nie będę ruszał narazie, a link dałem, bo mimo , że nie będe teraz tego robił może się komuś przydać. A co do mnie to powoli kształtuje się to co bedę teraz robił i trochę stonowałem z zapędami tutaj, dzięki dla bardziej doświadczonych kolegów - nie ma co na głupa szaleć - co nie zmienia faktu, że w przyszłym roku szykuję się na starty a teraz zbieram części brakujące części. Autko na pewno nie będzie na wygraną ale mam nadzieję , że połowe stawki złapie:)
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Re: Parametry wałka rozrządu
Wódz pisze:Narazie zbieram pomysły, plany i rady. Wałka i głowicy nie będę ruszał narazie, a link dałem, bo mimo , że nie będe teraz tego robił może się komuś przydać. A co do mnie to powoli kształtuje się to co bedę teraz robił i trochę stonowałem z zapędami tutaj, dzięki dla bardziej doświadczonych kolegów - nie ma co na głupa szaleć - co nie zmienia faktu, że w przyszłym roku szykuję się na starty a teraz zbieram części brakujące części. Autko na pewno nie będzie na wygraną ale mam nadzieję , że połowe stawki złapie:)
nie nie kolego!!!
albo ambitnie albo wcale!
ja zrobiłem auto za czasów mojej finansowej hossy lecz teraz nie stac mnie aby jechac na zawody dalej niz do bydgoszczy. jest to troche frustrujące lecz jak to kazik śpiewał; "los sie musi odmienić"
trzymam kciuki.
Re: Parametry wałka rozrządu
Wiem wiem, tylko , że owszem teraz mam te 5 patoli przeznaczone na ten cel, ale tak sobie myślę czy nie lepiej zrobić teraz delikatnych modyfikacje typu gaznik , stage one, hi low , filtry , i tutaj coś o czym zapomniałem i nie brałem pod uwagę a już 3 osoby mi zwróciły na to uwage to dobre opony przeznaczone na ten cel. Czy nie lepiej zrobić narazie tyle aby zapoznać się z tym , z wyścigami , z Mini w tym wydaniu i z biegiem czasu , modyfikować dalej. Mam rozterki , jak moja kobita przed okresem
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Parametry wałka rozrządu
poznać miniaka to podstawa a druga rzecz to cokolwiek nie zrobisz będzie na plus i będziesz widział efekt
co do opon podzielam zdanie kolegów ale do tego MUSISZ zrobić regulowaną geometrię bo same hi-lowy to tylko pomogą Ci nie zmieniać gruszek za szybko
a jeśli wymiana jakichkolwiek wnętrzności to już musisz skupić się na wszystkim nie tylko na wałku żeby efekt był odpowiedni
co do opon podzielam zdanie kolegów ale do tego MUSISZ zrobić regulowaną geometrię bo same hi-lowy to tylko pomogą Ci nie zmieniać gruszek za szybko
a jeśli wymiana jakichkolwiek wnętrzności to już musisz skupić się na wszystkim nie tylko na wałku żeby efekt był odpowiedni
Re: Parametry wałka rozrządu
a ktoś coś ma na temat tej regulowanej geometrii?
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...