kontrolka oleju
kontrolka oleju
mam dziwna sytuację bo jestem właśnie w trasie nad morze i nie wiem co jest grane.mianowicie przed wyjazdem wymienialem olej w silniku wlałem mobil 1 10w40. Po wymianie przed wyjazdem przeleciałem może 40km i było wszystko ok. Dzisiaj po wyjeździe i ujechaniu ok 50km dzieje się coś takiego że jak jadę wszystko jest ok a gdy stoję np na światłach na wolnych obrotach zapala się kontrolka od oleju i wystarczy lekkie dodanie gazu i wtedy ona gaśnie. Jak już wspomnialem w trakcie jazdy jest wszystko dobrze. Mam się czego bać? Powiedzcie to to może być i jak najlepiej temu zapobiec?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: kontrolka oleju
jaki olej miales wczesniej?
gdzie kupiles tego mobila?
obstawiam gownianej jakosci oliwe...
gdzie kupiles tego mobila?
obstawiam gownianej jakosci oliwe...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: kontrolka oleju
tylko i wyłącznie na wolnych obrotach tak sie dzieje i słychać leciutkie ciche klekotanie tak jak by tego oleju było za mało. dodam jeszcze ze gdy auto jest zimne to wszystko działa cacy do momentu rozgrzania.
Gdy sprawdzam bagnet stan oleju OK tyle tylko ze ten olej taki sporo wodnisty ze az kapie z bagnetu.
Jak juz wspominałem nie odczuwam zadnego spadku mocy czy czegos podobnego.
Aha i jesli to moze miec znaczenie to wymieniając filtr oleju w starym była taka sprężyna i wogole mocno sie trzymał obudowy ze aż nie mogłem go z tamtad wydostac.Nowy domyslam sie ze zamiennik bo tani- był bez spreżynki to też jej teraz tam nie ma i włożyłem go w obudowe na luźno.
Olej kupiłem w sklepie z czesciami samochodowymi w 4 litrowej oryginalnie zapieczetowanej bańce.
Gdy sprawdzam bagnet stan oleju OK tyle tylko ze ten olej taki sporo wodnisty ze az kapie z bagnetu.
Jak juz wspominałem nie odczuwam zadnego spadku mocy czy czegos podobnego.
Aha i jesli to moze miec znaczenie to wymieniając filtr oleju w starym była taka sprężyna i wogole mocno sie trzymał obudowy ze aż nie mogłem go z tamtad wydostac.Nowy domyslam sie ze zamiennik bo tani- był bez spreżynki to też jej teraz tam nie ma i włożyłem go w obudowe na luźno.
Olej kupiłem w sklepie z czesciami samochodowymi w 4 litrowej oryginalnie zapieczetowanej bańce.
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: kontrolka oleju
A nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
Re: kontrolka oleju
nie nie wszystko z płynem chłodniczym jest OK.
Też brałem pod uwagę przedostawanie sie wody do oleju ale z tym jest OK.
Też brałem pod uwagę przedostawanie sie wody do oleju ale z tym jest OK.
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: kontrolka oleju
Dziwne, że ten olej taki rzadki - półsyntetyk nie powinien tak sobie kapać, nawet jak silnik rozgrzany.
Jeżeli poziom oleju nie ulega zmianie (w szczególności nie spada), to możliwości są co najmniej dwie:
- olej podróbka, bardzo rzadki, na wolnych obrotach jest za niskie ciśnienie i dlatego zapala się kontrolka,
- pompa olejowa prosi o emeryturę.
Jeżeli poziom oleju nie ulega zmianie (w szczególności nie spada), to możliwości są co najmniej dwie:
- olej podróbka, bardzo rzadki, na wolnych obrotach jest za niskie ciśnienie i dlatego zapala się kontrolka,
- pompa olejowa prosi o emeryturę.
Re: kontrolka oleju
konsultowałem się z mechanikiem to powiedział ze olej do kitu a to nie półsyntetyk tylko pełny syntetyk.
Bo pocieszające jest to ze to się zrobiło odrazu po wymianie oleju.
Jaki zaproponujcie olej z którym nie będę miał problemów? bo gdzie bym się nie spytał to słyszę inne porady.
Bo pocieszające jest to ze to się zrobiło odrazu po wymianie oleju.
Jaki zaproponujcie olej z którym nie będę miał problemów? bo gdzie bym się nie spytał to słyszę inne porady.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kontrolka oleju
speedfight pisze:
Jaki zaproponujcie olej z którym nie będę miał problemów? bo gdzie bym się nie spytał to słyszę inne porady.
castrol edge 10w60...BEZ DYSKUSJI!
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: kontrolka oleju
?!?!?!?!?!
Że 10w40 to niby pełny syntetyk??
Bracie, zmień tego mechanika czym prędzej
Wprawdzie Mobil pisze na butelkach tego oleju "full synthetic technology" czy coś takiego, ale to wcale nie znaczy, że jest to w pełni syntetyczny olej. W tym zakresie lepkości (10W40) wykonuje się oleje półsyntetyczne. Bo gdyby miał być w pełni syntetyczny, to wyjdzie 5W albo 0W
Prawdą jest, że ten olej może być za rzadki, dlatego zmień na gęstszy po prostu. Może być nawet 10W40, ale np. Castrola, Elfa, albo nawet Orlena (wbrew pozorom polskie oleje wcale nie są złe!).
Albo zalej od razu 15W40. Jeśli problem będzie występował nadal, to wtedy masz pewność, że to nie po stronie oleju jest wina.
Pozdrawiam
Że 10w40 to niby pełny syntetyk??
Bracie, zmień tego mechanika czym prędzej
Wprawdzie Mobil pisze na butelkach tego oleju "full synthetic technology" czy coś takiego, ale to wcale nie znaczy, że jest to w pełni syntetyczny olej. W tym zakresie lepkości (10W40) wykonuje się oleje półsyntetyczne. Bo gdyby miał być w pełni syntetyczny, to wyjdzie 5W albo 0W
Prawdą jest, że ten olej może być za rzadki, dlatego zmień na gęstszy po prostu. Może być nawet 10W40, ale np. Castrola, Elfa, albo nawet Orlena (wbrew pozorom polskie oleje wcale nie są złe!).
Albo zalej od razu 15W40. Jeśli problem będzie występował nadal, to wtedy masz pewność, że to nie po stronie oleju jest wina.
Pozdrawiam
Re: kontrolka oleju
no rozumiem was. A czy ta sprężynka która była wczesniej w starym filtrze i go jakos dociskała może mieć jakieś znaczenie?
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: kontrolka oleju
Trudno powiedzieć.
Jakiej firmy masz ten filtr?
Jeśli jakiś podejrzany, to być może filtr właśnie jest "blokadą" i stąd niskie ciśnienie oleju.
I chyba w tej sytuacji najlepiej zrobisz (i przy okazji najtaniej) jeśli kupisz jeszcze raz filtr (ale tym razem oryginał - TANI JEST!!) i wymienisz sam filtr.
Jeśli problem nie ustąpi, to wtedy bierz się za olej.
Jakiej firmy masz ten filtr?
Jeśli jakiś podejrzany, to być może filtr właśnie jest "blokadą" i stąd niskie ciśnienie oleju.
I chyba w tej sytuacji najlepiej zrobisz (i przy okazji najtaniej) jeśli kupisz jeszcze raz filtr (ale tym razem oryginał - TANI JEST!!) i wymienisz sam filtr.
Jeśli problem nie ustąpi, to wtedy bierz się za olej.
Re: kontrolka oleju
tak zrobie. Jesli mi sie uda to moze ta sprężynke jakoś tam zamontuje a jesli ie nie uda to jutro zamówie oryginalny filtr jak nie pomoze to kupie lepszy olej.
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: kontrolka oleju
Zostaw w spokoju sprężynkę
Stary filtr mógł mieć w tym celu gniazdo, nowy nie musi mieć wcale. Tylko upaprasz się
Od razu zakładaj nowy filtr i daj znać czy pomogło.
Pzdr
Stary filtr mógł mieć w tym celu gniazdo, nowy nie musi mieć wcale. Tylko upaprasz się
Od razu zakładaj nowy filtr i daj znać czy pomogło.
Pzdr
Re: kontrolka oleju
Problem rozwiązany:) Wystarczyło założyć tą sprężynkę z oryginalnego filtra. Ona dociska filtr do obudowy i wtedy olej równomiernie przechodzi przez niego. Gdy sprężynki nie było filtr nie był równo ułożony a co za tym idzie olej przechodził bokiem a nie przez niego.