Regulacja hamulca ręcznego
Moderator: flapjck1
Regulacja hamulca ręcznego
Mam problem z ręcznym, a dokładniej z jego "połową". Prawe koło hamuje super, a lewe w ogóle.
Cylinderek sprawny, sprężyny i szczęki reagują, czyli rozpierają się i wracają, okładziny w stanie całkiem dobrym, a zachowuje się, jakby po zaciągnięciu szczęki w ogóle nie dotknęły piasty.
Wydaje mi się, że to kwestia wyregulowania linki i teraz pytanie, czy istnieje możliwość wyregulowania linki tylko tego koła?
Cylinderek sprawny, sprężyny i szczęki reagują, czyli rozpierają się i wracają, okładziny w stanie całkiem dobrym, a zachowuje się, jakby po zaciągnięciu szczęki w ogóle nie dotknęły piasty.
Wydaje mi się, że to kwestia wyregulowania linki i teraz pytanie, czy istnieje możliwość wyregulowania linki tylko tego koła?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
a zauwazyles ze masz na flanszy mechaniczny regulator rozparcia szczek?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Nie za bardzo. Mógłbym prosić o jakieś dokładniejsze info?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
taka srobka z tyłu (od wewnetrznej strony bebna)
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Konrad K_2 pisze:taka srobka z tyłu (od wewnetrznej strony bebna)
ósemka jeśli się nie mylę
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
raczej kwadrat 1/4'
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4'
najprawdopodobniej taki złośliwy i nie będzie się chciał ruszyć, w każdym razie najlepiej zdjąć bębęn, zdjąć szczęki wkręcić do oporu śrubę rozpieraka (wtedy można ją wyjąć od strony środka bębna) przesmarować kostki rozpieraka i śrubę i poskładać
koniecznie pamiętać o dobrym układzie szczęk i sprężynek
jak śruba się nie da ruszyć to wywalić trzeba całą tarczę osłaniającą bęben i wkręcić w porządne imadło (łapiąc za kwadrat) i przy sporej ilości WD40 czy innych rostloserów próbować odkręcić
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
a ja to zalatwiam zawsze na samochodzie
bierzemy palnik na propan butan i grzejemy ten trzpien az zacznei nabierac kolorkow
potem chlust go zimna woda ( uwazac zeby sie poparzyc para ) i wykrecamy
sprawdzone wielokrotnie
aha uwazac na cylinderki przy tej robocie
po czyms takim obowiazkowo wykrecic trzpien, wyczyscic z rdzy i zlozyc na smar miedziowy - nie zapiecze sie dzieki temu ponownie - bez tego zabiegu robi to bardzo szybko
bierzemy palnik na propan butan i grzejemy ten trzpien az zacznei nabierac kolorkow
potem chlust go zimna woda ( uwazac zeby sie poparzyc para ) i wykrecamy
sprawdzone wielokrotnie
aha uwazac na cylinderki przy tej robocie
po czyms takim obowiazkowo wykrecic trzpien, wyczyscic z rdzy i zlozyc na smar miedziowy - nie zapiecze sie dzieki temu ponownie - bez tego zabiegu robi to bardzo szybko
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
miedziowy koniecznie! zapomniałem to dopisać
zakładam, że dostęp do palnika jest bardziej utrudniony niż do imadła
zakładam, że dostęp do palnika jest bardziej utrudniony niż do imadła
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Regulacja hamulca ręcznego
flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4'
no jasne że kwadrat ale kluczyk płaski do dokręcania/odkrecania jak ulał
no może nie 8 lecz 7
i tak jak piszecie - morze miedziowego
Re: Regulacja hamulca ręcznego
humin pisze:flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4'
no jasne że kwadrat ale kluczyk płaski do dokręcania/odkrecania jak ulał
no może nie 8 lecz 7
Kwadrat ,żadne kluczyki -przeważnie właśnie jest tak, że ktoś zabiera się płaskim ,najpierw obrobi kanty na trzpieniu który i tak się nie ruszy, potem kluczem z kwadratem-ale już jest za późno. Można nałożyć na obrobioną końcówkę nakrętkę i przyspawać (przy okazji się nagrzeje-obejdzie się bez palnika).
Ale problem Chrisa może być gdzie indziej;Po pierwsze trzeba sprawdzić czy linka jest żywa tzn czy się rusza -może być np "stanięte" to "kiwadło" na wahaczu. Wewnątrz bębna są dźwignie rozpierające- mogą być zużyte na zawiasie ,albo mieć wyrobione miejsca styku ze szczękami (a na szczękach też trochę wytarte ) wszystkiego po trochu i skutek jest taki że rozparta dźwignia nie rozpiera szczęk-kąt nie ten albo opiera się o blachę (albo jedno i drugie )
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
ciekawe znaleziska dnia dzisiejszego:
-jedna szczęka się rozleciała
-szczęki założone symetrycznie czyli niepoprawnie
-sprężynki założone na zewnątrz, a nie pod spodem czyli źle
-całość zaklejona syfem w postaci pozostałości szczęki zmieszanej z hydrolem
-regulator zapieczony, tak że nie da się go ruszyć kluczykiem
efekty:
koło nie hamowało w ogóle, niewyregulowane hamulce tylne powodowały konieczność dwukrotnego depnięcia pedału, żeby auto zaczęło chcieć zwalniać, ręcznego brak
do wymiany cylinderki i szczęki, całość do gruntownego czyszczenia
podobne przypadki zdarzają się w co drugim, co trzecim miniaku... tyle, że szczęki niekoniecznie już się rozpadają, choć widziałem już też takie, które np. wypadły w dwóch kawałkach po zdjęciu bębna
to tak ku przestrodze
-jedna szczęka się rozleciała
-szczęki założone symetrycznie czyli niepoprawnie
-sprężynki założone na zewnątrz, a nie pod spodem czyli źle
-całość zaklejona syfem w postaci pozostałości szczęki zmieszanej z hydrolem
-regulator zapieczony, tak że nie da się go ruszyć kluczykiem
efekty:
koło nie hamowało w ogóle, niewyregulowane hamulce tylne powodowały konieczność dwukrotnego depnięcia pedału, żeby auto zaczęło chcieć zwalniać, ręcznego brak
do wymiany cylinderki i szczęki, całość do gruntownego czyszczenia
podobne przypadki zdarzają się w co drugim, co trzecim miniaku... tyle, że szczęki niekoniecznie już się rozpadają, choć widziałem już też takie, które np. wypadły w dwóch kawałkach po zdjęciu bębna
to tak ku przestrodze
- Załączniki
-
- IMG_6345.JPG (140.96 KiB) Przejrzano 1723 razy
-
- IMG_6344.JPG (125.14 KiB) Przejrzano 1723 razy
-
- IMG_6342.JPG (87.76 KiB) Przejrzano 1723 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Metoda palnikowo-wodna podana przez Flapa działa.....
Przed chwilą sprawdziłem
Wiwat Flap!!
I teraz morze miedziowego... morze miedziowego.....
Przed chwilą sprawdziłem
Wiwat Flap!!
I teraz morze miedziowego... morze miedziowego.....