Regulacja hamulca ręcznego

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: Chris11 »

Mam problem z ręcznym, a dokładniej z jego "połową". Prawe koło hamuje super, a lewe w ogóle.
Cylinderek sprawny, sprężyny i szczęki reagują, czyli rozpierają się i wracają, okładziny w stanie całkiem dobrym, a zachowuje się, jakby po zaciągnięciu szczęki w ogóle nie dotknęły piasty.
Wydaje mi się, że to kwestia wyregulowania linki i teraz pytanie, czy istnieje możliwość wyregulowania linki tylko tego koła?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: flapjck1 »

a zauwazyles ze masz na flanszy mechaniczny regulator rozparcia szczek?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: Chris11 »

Nie za bardzo. Mógłbym prosić o jakieś dokładniejsze info? :)
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: Konrad K_2 »

taka srobka z tyłu (od wewnetrznej strony bebna)
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: humin »

Konrad K_2 pisze:taka srobka z tyłu (od wewnetrznej strony bebna)

ósemka jeśli się nie mylę
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: flapjck1 »

raczej kwadrat 1/4' :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: Sadam »

flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4' :P


najprawdopodobniej taki złośliwy i nie będzie się chciał ruszyć, w każdym razie najlepiej zdjąć bębęn, zdjąć szczęki wkręcić do oporu śrubę rozpieraka (wtedy można ją wyjąć od strony środka bębna) przesmarować kostki rozpieraka i śrubę i poskładać

koniecznie pamiętać o dobrym układzie szczęk i sprężynek

jak śruba się nie da ruszyć to wywalić trzeba całą tarczę osłaniającą bęben i wkręcić w porządne imadło (łapiąc za kwadrat) i przy sporej ilości WD40 czy innych rostloserów próbować odkręcić
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: flapjck1 »

a ja to zalatwiam zawsze na samochodzie :)

bierzemy palnik na propan butan i grzejemy ten trzpien az zacznei nabierac kolorkow :P

potem chlust go zimna woda ( uwazac zeby sie poparzyc para ) i wykrecamy
sprawdzone wielokrotnie

aha uwazac na cylinderki przy tej robocie

po czyms takim obowiazkowo wykrecic trzpien, wyczyscic z rdzy i zlozyc na smar miedziowy - nie zapiecze sie dzieki temu ponownie - bez tego zabiegu robi to bardzo szybko
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: Sadam »

miedziowy koniecznie! zapomniałem to dopisać

zakładam, że dostęp do palnika jest bardziej utrudniony niż do imadła
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: humin »

flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4' :P

no jasne że kwadrat ale kluczyk płaski do dokręcania/odkrecania jak ulał
no może nie 8 lecz 7 :P

i tak jak piszecie - morze miedziowego :)
innocenti

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: innocenti »

humin pisze:
flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4' :P

no jasne że kwadrat ale kluczyk płaski do dokręcania/odkrecania jak ulał
no może nie 8 lecz 7 :P


Kwadrat ,żadne kluczyki -przeważnie właśnie jest tak, że ktoś zabiera się płaskim ,najpierw obrobi kanty na trzpieniu który i tak się nie ruszy, potem kluczem z kwadratem-ale już jest za późno. Można nałożyć na obrobioną końcówkę nakrętkę i przyspawać (przy okazji się nagrzeje-obejdzie się bez palnika).
Ale problem Chrisa może być gdzie indziej;Po pierwsze trzeba sprawdzić czy linka jest żywa tzn czy się rusza -może być np "stanięte" to "kiwadło" na wahaczu. Wewnątrz bębna są dźwignie rozpierające- mogą być zużyte na zawiasie ,albo mieć wyrobione miejsca styku ze szczękami (a na szczękach też trochę wytarte :wink: ) wszystkiego po trochu i skutek jest taki że rozparta dźwignia nie rozpiera szczęk-kąt nie ten albo opiera się o blachę (albo jedno i drugie :wink: )
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: Sadam »

ciekawe znaleziska dnia dzisiejszego:

-jedna szczęka się rozleciała
-szczęki założone symetrycznie czyli niepoprawnie
-sprężynki założone na zewnątrz, a nie pod spodem czyli źle
-całość zaklejona syfem w postaci pozostałości szczęki zmieszanej z hydrolem
-regulator zapieczony, tak że nie da się go ruszyć kluczykiem

efekty:
koło nie hamowało w ogóle, niewyregulowane hamulce tylne powodowały konieczność dwukrotnego depnięcia pedału, żeby auto zaczęło chcieć zwalniać, ręcznego brak

do wymiany cylinderki i szczęki, całość do gruntownego czyszczenia

podobne przypadki zdarzają się w co drugim, co trzecim miniaku... tyle, że szczęki niekoniecznie już się rozpadają, choć widziałem już też takie, które np. wypadły w dwóch kawałkach po zdjęciu bębna

to tak ku przestrodze
Załączniki
IMG_6345.JPG
IMG_6345.JPG (140.96 KiB) Przejrzano 1728 razy
IMG_6344.JPG
IMG_6344.JPG (125.14 KiB) Przejrzano 1728 razy
IMG_6342.JPG
IMG_6342.JPG (87.76 KiB) Przejrzano 1728 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Rych

Re: Regulacja hamulca ręcznego

Post autor: Rych »

Metoda palnikowo-wodna podana przez Flapa działa.....
Przed chwilą sprawdziłem :mrgreen:
Wiwat Flap!!
I teraz morze miedziowego... morze miedziowego.....
ODPOWIEDZ