hamulec tył

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

kichotek

hamulec tył

Post autor: kichotek »

Mam problem z hamulcem z tyłu. Po ściągnieciu bębna okazało sie że mam zapieczony cylinderek więc wymieniłem dziada na nowy ale przy wyciąganiu starego okazało sie że niemam nawet kropli płynu w przewodzie wiec poszedłem dalej i okazało sie że w miejscu gdzie powinien być trójnik (przynajmniej w 126p tak było) ja mam dwójnik bo mam przewód dochodzący od pompy oraz odejście w lewo do lewego koła natomiast odejście w prawo jest jakby zaślepione i niema sztywnego przewodu hamulcowego na odległości trójnik-przewód elastyczny prawego koła. Teraz pytanie do Was: czy element który nazwałem trójnikiem jest nim w rzeczywistości czy jednak mini ma jakieś inne rozwiązania hamulca. Oraz jeżeli to trójnik to gdzie go dostane ewentualnie kto z klubowiczów miałby takie coś. najchętniej kupie całą prawą strone od trójnika włącznie po cylinderek czyli trójnik przewód sztywny przewód elastyczny i przewód sztywny bo niewiadomo od kiedy tego brakuje i jacy magicy przy tym majstrowali.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: hamulec tył

Post autor: Gibki Staruszek »

kichotek

Re: hamulec tył

Post autor: kichotek »

Pomogło.Dziękuje bardzo. Przynajmniej wiem że tam ma być trójnik. tylko że ja mam za przewodem elastycznym tym co jest na zdjęciu po prawej przy kole jeszcze jeszcze sztywny przewód i dopiero sztywny wchodzi mi do cylinderka. Jeżeli ktoś ma to chętnie kupie a jżeli nie to może ktoś wie od czego by pasował.
innocenti

Re: hamulec tył

Post autor: innocenti »

kichotek pisze:...tylko że ja mam za przewodem elastycznym tym co jest na zdjęciu po prawej przy kole jeszcze jeszcze sztywny przewód i dopiero sztywny wchodzi mi do cylinderka.


I dobrze masz. Patrząc od cylinderka -po wahaczu idzie sztywny przewód, łączy się z elastycznym .
Na pewno pasują z MINI :wink:
"Gwintowo" to zdaje się Nysa, Żuk pasują (ale nie wiem czy dobrze pamiętam)W warsztatach(nie mylić z serwisem :wink: ) miewają przyrządziki do zagniatania końcówek- jak odzyskasz "gwinty" to można dorobić z jakiegokolwiek przewodu (hamulcowego oczywiście)Z tego co piszesz to wynika ze brakuje przewodu do jednego kola- przyjrzyj się dokładnie bo były też wersje (nie wiem czy Mini też, Innocenti na pewno) które miały podział obwodów prawe przednie/lewe tylne ,lewe przednie/ prawe tylne -rozdzielone to było z przodu ,a do tyłu szły oddzielne przewody na lewą i prawą stronę .
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: hamulec tył

Post autor: icemac »

zrób fotkę bo chyba są nieścisłości w lokalizacji trójnika - fotka będzie najlepiej obrazować co masz pod podwoziem
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
kichotek

Re: hamulec tył

Post autor: kichotek »

mam tak jak w linku który dał Gibki Staruszek chodzi mi o elementy które na zdjęciu są oznaczone numerami: 10,15,26 + jeszcze jeden przewód twardy który łączy elastyczny z cylinderkiem.
innocenti

Re: hamulec tył

Post autor: innocenti »

kichotek pisze:mam tak jak w linku który dał Gibki Staruszek chodzi mi o elementy które na zdjęciu są oznaczone numerami: 10,15,26 + jeszcze jeden przewód twardy który łączy elastyczny z cylinderkiem.


Ja nie spotkałem Miniaka który by nie miał za elastycznym przewodem jeszcze odcinka sztywnego -tak jak u Ciebie. Może błąd na rysunku ,albo może są wersje gdzie przewód elastyczny idzie do cylinderka. Byłby wtedy dłuższy i pewnie inaczej mocowany . Warto by to wyjaśnić by sobie nie kupić tego co nie trzeba. :wink:
Ja obstawiam na błąd na rysunku -ale że obracałem się w starszych modelach (wszystkie miały wspomniany odcinek sztywnego przewodu) to niczego sobie uciąć za to nie dam :wink: :grin:
ODPOWIEDZ