Pływak

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

omron0

Pływak

Post autor: omron0 »

Witam- po wyjęciu pływaka okazało się że rezystor regulowany ma uszkodzone scieżki-chciałbym w tym układzie zastosować potencjometr obrotowy-jaka musiałaby być wartość max. oporności?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pływak

Post autor: se7ven »

A o jaki typ pływaka chodzi? Do gaźnikowego czy na wtrysku?
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pływak

Post autor: kamal1 »

Wydaje mi się,że i gaźnik i wtrysk mają te same oporności rezystora pływaka. Wynoszą one
w przybliżeniu 220 Ohm do kilku Ohm. Przy czym w Mini z zegarami UK w dolnym położeniu pływaka rezystancja jest najmniejsza (ok. kilku Ohm).Natomiast w Mini z zegarami japońskimi
w dolnym położeniu pływaka (brak paliwa) ma oporność największą czyli ok. 220 Ohm.
Radzę jednak podiąć próbę naprawy uzwojenia rezystora. N.p. poprzez zwarcie (skręcenie)
drucików po stronie przeciwnej do ślizgacza.Prawdopodobnie lutowanie nie wchodzi w grę
ale nie robiłem prób. Może warto.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Pływak

Post autor: monsterk »

A ja bym kupił coś takiego i nie zawracał sobie d.... http://www.englishcars.pl/?productID=679
ODPOWIEDZ