Rakieta - to bedzie to!!

Zgodnie z nazwą, wszystko co tylko wpadnie Wam do głowy, niekoniecznie związane z MINI.

Moderator: flapjck1

johnnybravo

Rakieta - to bedzie to!!

Post autor: johnnybravo »

Witajcie drodzy mini maniacy!!

Juz prawie od 1,5 roku posiadam Cooperka ( mkII z 92r. 1,3i).
Postanowilem wycisnac cala dostepna moc ktora jeszcze drzemie w tym autku.
(decyzje podjalem po zlocie w Penemunde!!!)


prosze uprzejmie o porady dotyczace kolejnosci tuningu. chodzi mi o to co warto zrobic na samym poczatku a co mozna zrobic pozniej.
takie elementy jak filtr i wydech wydaja sie byc oczywiste, ale co jeszcze??? (zmienic walek ? glowice? "podkrecic" mieszanke?) a jeszcze jedna sprawa jak zabrac sie do zmiany bebnow na tarcze??!

Dzieki wielkie

p.s. do zob na IMM06!!!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez johnnybravo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Rakieta - to bedzie to!!

Post autor: Jerzy »

Jak radzi Ulver można zacząć od zawieszenia, hamulce w tym roczniku są w pełni wystarczające, ewentualnie dobre klocki EBC Greenstuff nie zaszkodzą.
Jeśli chodzi o silnik to podstawą wszelkeigo tuningu jest wałek rozrządu. Jeśli powiesz jakie parametry chciałbyś uzyskać, jakie zastosowanie autka przewidujesz i czy jest na wtrysku czy gaźniku - to powiem Ci co trze
ba i warto zrobić.
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
johnnybravo

Re: Rakieta - to bedzie to!!

Post autor: johnnybravo »

Dziekuje

oczywiscie ze tak zrobie - rozpedic sie to nie problem!!!

Moje mini jest na wtrysku ( chyba 1 punktowym?)

jaki walek i jakie jeszcze czesci potrzeba przy jego wymianie ? ? ?


Pozdrawiam

P.S. niech moc bedzie z wami !!!
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Rakieta - to bedzie to!!

Post autor: se7ven »

Wałek do 1,3i możesz kupić Kenta lub Pipera. Są całe zestawy ze szklankami popychaczy i sprężynami zaworowymi (podwójne) + wymiana kompletnego rorządu na podwójny. Do tego musisz zmienić kolektor wydechowy na LCB i tłumik na sportowy. Filtr powietrza na stożkowy K&N i masz podstawowy zestaw. Komputer można zmapować ale to kosztuje. Jak chcesz więcej mocy to tak jak napisał Ulver - przejdź na gaźnik np. Weber, Dellorto,Solex 40 lub 45 - oczywiście do zestawu musisz dokupić kolektor ssący i filtr powietrza. Jeszcze tylko pytanie w jakim stanie masz silnik bo przy dużym wzroście mocy, może nie wytrzymać układ tłokowo- korbowy. Poniżej parę linków do wtrysku.
www.dghklassikmotorsport.de/Seite09.1-E ... nblatt.htm
www.minimania.com/web/SCatagory/FUEL%20 ... ticleV.cfm
www.hotbricks.org.au/

Ceny znajdziesz np.
www.avonbar.com
www.minispares.com/
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Rakieta - to bedzie to!!

Post autor: Jerzy »

Sprawdzony zestaw do Mini na jednopunktowym wtrysku:
- wałek Kent 274 - jedyny spacjalny do wtryskowych
- kolektor wydechowy LCB
- wydech RC40
- Głowica Stage 1 lub 2
- obróbka kolektora dolotowego
Z takim zestawem przeróbek komputer fabryczny sobie radzi.
Zalecany dwurzędowy rozrząd.

Dalsze mozliwości:
- głowica Stage 3
- klawiatura rolkowa 1,5
- wymiana przepustnicy na większą
Tutaj wystąpią już problemy z brakiem paliwa przy dużych obrotach i obciążeniach.
Komputera Mini nie da się "zmapować" ani "zczipować". Można dołożyć "świnkę", a najprościej przeregulować reduktor ciśnienia paliwa - do powyższego zestawu wystarczy.

Elementy które zdecydowanie bym odradził:
- podwójne sprężyny w silniku który nie jest w stanie pracować ciągle powyżej 7000 obr, szczególnie jeśli ma klawiaturę 1,5
- gaźniki Weber i podobne - nikt w Polsce tego sensownie nie wyreguluje, a różnica w mocy w stosunku do gaźników SU jest zauważalna dla silników powyżej 140 KM.
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Rakieta - to bedzie to!!

Post autor: Jerzy »

Przez wiele lat było mniej-więcej tak:
Stage 1 - standardowa głowica 1275, obrobione kanały, komora, zawory i gniazda na 3 kąty
Stage 2 - głowica Cooper S lub MG Metro, obrobione kanały, komora, zawory i gniazda na 3 kąty
Stage 3 - głowica z ponadstandardowymi zaworami (37 dolot, 31 wydech) , radykalna obróbka wszystkich elementów
Minispares sprzedaje głowice Keitha Calvera, w opisie powinno być podane zastosowanie.
W polskich warunkach najkorzystniej wychodzi zakup głowicy MG Metro i jej samodzielna obróbka lub zlecenie tego komuś kto zna niuanse silników w Mini. Piotrek Soja ma chyba nawet program do obróbki CNC głowicy Mini.
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
johnnybravo

Re: Rakieta - to bedzie to!!

Post autor: johnnybravo »

czesc

Dziekuje za wskazowki mam nadzieje ze moj ambitny projekt wypali i zobaczycie "wasze" propozycje "w akcji".

Gaznik wydaje sie byc fajnym rozwiazaniem (filtr stozkowy)
a co do stanu mojego silnika jest po generalnym remoncie, mam nadzieje ze wytrzyma wszystkie moje wariacje !!!



dzieki wielkie
ODPOWIEDZ