Mini Cooper SC Restomod
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Cooper SC Restomod
ale wahacz bedziesz mial konwencjonalny nadal
ty jedyne czego potrzebujesz to wzmocnienia dla nadkola zeby ci go nie wyrwalo - to nie jest tozsame z rozporka
ty jedyne czego potrzebujesz to wzmocnienia dla nadkola zeby ci go nie wyrwalo - to nie jest tozsame z rozporka
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 261
- Rejestracja: 08 cze 2009, 20:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Poznan
Re: Mini Cooper SC Restomod
No dobra, teraz mnie przekonales, aczkolwiek nadal nie rozumiem motywu stabilizatora w mini. Wg minispares to zwieksza sztywnosc budy i zmniejsza body roll...no ale czy to ma sens w przypadku kontrukcji zawieszenia jaka ma mini ?
Dzieki flapjck za rady, musialem sobie na schemacie porownac jak ilosc i umiejscowienie wahaczy wplywa na przenoszenie obciazen i teraz skminilem.
Pozdrawiam !
Dzieki flapjck za rady, musialem sobie na schemacie porownac jak ilosc i umiejscowienie wahaczy wplywa na przenoszenie obciazen i teraz skminilem.
Pozdrawiam !
Most sports only need one ball. Mine takes both.
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: Mini Cooper SC Restomod
flapjck1 pisze:kurde stary zgodze sie z evo
ale w mini zawias pracuje inaczej i punktem jego podparcia jest wozek - tylko i wylacznie - wahacz jest wleczony i sily na niego dzialajace maje rekacje tylko i wylacznie z wozkiem
gorne mocowanie amorkow nie ma nic do rzeczy - to jest tylko kotwienie amortyzatora - jak tam sie nawet bedzie cos gibac to geometrii ci to nie zmieni
co innego w systemie typu mcpherson - tam odchylka na gornym mocowaniu powoduje zmiane geometrii
Flap ma rację. Rozpórka tylnych kielichów ma sens tylko w niektórych autach - co innego przednia, gdzie zazwyczaj są McPhersony, albo wielowahacze.
W Mini rozpórka z tyłu ma znaczenie wizualne + wzmocnienie klatki. Nie licząc samozachwytu właściciela samochodu
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mini Cooper SC Restomod
Andrews_poz pisze:aczkolwiek nadal nie rozumiem motywu stabilizatora w mini. Wg minispares to zwieksza sztywnosc budy i zmniejsza body roll...no ale czy to ma sens w przypadku kontrukcji zawieszenia jaka ma mini ?
Pozdrawiam !
Owszem ma sens - auto ma mniejszą tendencję do zarzucania tyłem. Ale w przypadku zastosowania belki i coiloverów stabilizator trzeba dorobić. Ja mam z Seicento ale jest za sztywny w przyszłym roku będzie inny
-
- Swój Człowiek
- Posty: 261
- Rejestracja: 08 cze 2009, 20:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Poznan
Re: Mini Cooper SC Restomod
No teraz rozumiem
Czyli nie kupowac regulowanego z minispares bo nie przypasi (stabilizator)
takiego - http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... JUSTABLE...
albo takiego - http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... KIT%2012...
??
Z innej beczki, bo z tylu mi zostalo tylko wyjecie wozka -
1. odkrecilem sruby w bagazniku
2. odkrecilem amortyzatory
3. zlokalizowalem sruby przedniego montazu
4. zrobilo sie ciemno
5. jak sie zabrac do demontazu ukladu hamulcowego z tylu (linka recznego i hudraulika) ?
6. Cos jeszcze musze zdjac przed wyjeciem wozka ?
Czyli nie kupowac regulowanego z minispares bo nie przypasi (stabilizator)
takiego - http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... JUSTABLE...
albo takiego - http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... KIT%2012...
??
Z innej beczki, bo z tylu mi zostalo tylko wyjecie wozka -
1. odkrecilem sruby w bagazniku
2. odkrecilem amortyzatory
3. zlokalizowalem sruby przedniego montazu
4. zrobilo sie ciemno
5. jak sie zabrac do demontazu ukladu hamulcowego z tylu (linka recznego i hudraulika) ?
6. Cos jeszcze musze zdjac przed wyjeciem wozka ?
Most sports only need one ball. Mine takes both.
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper SC Restomod
Andrews_poz pisze:No teraz rozumiem
Czyli nie kupowac regulowanego z minispares bo nie przypasi (stabilizator)
takiego - http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... JUSTABLE...
albo takiego - http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... KIT%2012...
??
Z innej beczki, bo z tylu mi zostalo tylko wyjecie wozka -
1. odkrecilem sruby w bagazniku
2. odkrecilem amortyzatory
3. zlokalizowalem sruby przedniego montazu
4. zrobilo sie ciemno
5. jak sie zabrac do demontazu ukladu hamulcowego z tylu (linka recznego i hudraulika) ?
6. Cos jeszcze musze zdjac przed wyjeciem wozka ?
Ad1: ok
Ad2: prawidłowo
Ad3. bardzo dobrze, wypada je jeszcze odkręcić na sam koniec
Ad4. no cóż, takie życie
Ad5. Linkę odczep od dźwigni ręcznego i wywal ja ze środka, wywleczesz ją razem z wózkiem, hydraulikę popuszczasz na trójniku przy tylnej ramie, klucz niestety nie pamiętam jaki (przewód hamulcowy idący pod podwoziem ładnie zostaje na swoim miejscu, a reszta układu siedzi sobie grzecznie w ramie).
Ad6. Kabel od "+" aku powinien lecieć nad ramą, więc nie ma problemu, ale to sprawdź na wszelki wypadek, zostaje jeszcze odpięcie i zdemontowanie pompy paliwa- lewa strona, pozostałość po SPi i targasz ramę.
W sumie tyle
Zawodowy Szyderca
-
- Swój Człowiek
- Posty: 261
- Rejestracja: 08 cze 2009, 20:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Poznan
Re: Mini Cooper SC Restomod
Bodajbyś żył wiecznie;) Haynes niby mowi to samo, bariery jezykowej nie mam, ale wole tak na forum czarno na bialym -to rozumiem, haynsa czasem nie.
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
Most sports only need one ball. Mine takes both.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Cooper SC Restomod
Saint pisze:Andrews_poz pisze:No teraz rozumiem
Czyli nie kupowac regulowanego z minispares bo nie przypasi (stabilizator)
takiego - http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... JUSTABLE...
albo takiego - http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... KIT%2012...
??
Z innej beczki, bo z tylu mi zostalo tylko wyjecie wozka -
1. odkrecilem sruby w bagazniku
2. odkrecilem amortyzatory
3. zlokalizowalem sruby przedniego montazu
4. zrobilo sie ciemno
5. jak sie zabrac do demontazu ukladu hamulcowego z tylu (linka recznego i hudraulika) ?
6. Cos jeszcze musze zdjac przed wyjeciem wozka ?
Ad1: ok
Ad2: prawidłowo
Ad3. bardzo dobrze, wypada je jeszcze odkręcić na sam koniec
Ad4. no cóż, takie życie
Ad5. Linkę odczep od dźwigni ręcznego i wywal ja ze środka, wywleczesz ją razem z wózkiem, hydraulikę popuszczasz na trójniku przy tylnej ramie, klucz niestety nie pamiętam jaki (przewód hamulcowy idący pod podwoziem ładnie zostaje na swoim miejscu, a reszta układu siedzi sobie grzecznie w ramie).
Ad6. Kabel od "+" aku powinien lecieć nad ramą, więc nie ma problemu, ale to sprawdź na wszelki wypadek, zostaje jeszcze odpięcie i zdemontowanie pompy paliwa- lewa strona, pozostałość po SPi i targasz ramę.
W sumie tyle
Kabel od aku idzie niestety pod ramą, a nie tak jak paliwowy i hamulcowy
trzeba go odpiąć od rozrusznika i wytargać z przedniej ramy i na całej długości auta ze szpary na podłodze, albo uciąć w bagażniku i wywalić na dół odczepiając jeszcze od wózka pod spodem
a klucz od przewodu hamulcowego to 11, jak dobrze przyrdzewiało to się odkręci razem z całym przewodem, który się uwali...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mini Cooper SC Restomod
Saint pisze: Ad6. Kabel od "+" aku powinien lecieć nad ramą, więc nie ma problemu, ale to sprawdź na wszelki wypadek, zostaje jeszcze odpięcie i zdemontowanie pompy paliwa- lewa strona, pozostałość po SPi i targasz ramę.
W sumie tyle
Kabel jest nad ramą, nic nie trzeba obcinać bo końcówka przechodzi przez otwór w bagażniku.
Pompa paliwa w SPI i MPI jest w zbiorniku, na wózku tylko filtr paliwa.
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper SC Restomod
se7ven pisze:Saint pisze: Ad6. Kabel od "+" aku powinien lecieć nad ramą, więc nie ma problemu, ale to sprawdź na wszelki wypadek, zostaje jeszcze odpięcie i zdemontowanie pompy paliwa- lewa strona, pozostałość po SPi i targasz ramę.
W sumie tyle
Kabel jest nad ramą, nic nie trzeba obcinać bo końcówka przechodzi przez otwór w bagażniku.
Pompa paliwa w SPI i MPI jest w zbiorniku, na wózku tylko filtr paliwa.
Musze zapamiętać w końcu żeby nie pisać postów jak się wstawie
Zawodowy Szyderca
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Cooper SC Restomod
se7ven pisze:Saint pisze: Ad6. Kabel od "+" aku powinien lecieć nad ramą, więc nie ma problemu, ale to sprawdź na wszelki wypadek, zostaje jeszcze odpięcie i zdemontowanie pompy paliwa- lewa strona, pozostałość po SPi i targasz ramę.
W sumie tyle
Kabel jest nad ramą, nic nie trzeba obcinać bo końcówka przechodzi przez otwór w bagażniku.
Pompa paliwa w SPI i MPI jest w zbiorniku, na wózku tylko filtr paliwa.
ta od rozrusznika tak, ale klema z aku nie, więc jak ktoś chce na skróty to można przy klemie kabel uwalić i wypchnąć na dół
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 261
- Rejestracja: 08 cze 2009, 20:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Poznan
Re: Mini Cooper SC Restomod
Filtr czy pompa, wiem o co chodzi, wiec nie ma problemu
BTW - gdzie jest pompa w gaznikowcu ?
BTW - gdzie jest pompa w gaznikowcu ?
Most sports only need one ball. Mine takes both.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Cooper SC Restomod
nr 9 na schemacie (od strony grodzi)
http://www.minimania.com/web/CatPage/1- ... spares=yes
a tak wyglądają
http://www.minimania.com/web/CatPage/6- ... atalog.cfm
http://www.minimania.com/web/CatPage/1- ... spares=yes
a tak wyglądają
http://www.minimania.com/web/CatPage/6- ... atalog.cfm
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Cooper SC Restomod
zwykle na silniku
kiedys w niektorych ( do lat 60ych ) malych silnikach byla opcja elektrycznej pompy mocowanej w wozku tylnym, potem od tego odeszli w fabryce i bylo to dostepne tylko jako gadzet "tuningowy"
kiedys w niektorych ( do lat 60ych ) malych silnikach byla opcja elektrycznej pompy mocowanej w wozku tylnym, potem od tego odeszli w fabryce i bylo to dostepne tylko jako gadzet "tuningowy"
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 261
- Rejestracja: 08 cze 2009, 20:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Poznan
Re: Mini Cooper SC Restomod
Dzieki Panowie.
Jakbym chcial przejsc na elektryka to rozumiem, ze to dosc skomplikowane jest ?
pzdr
Jakbym chcial przejsc na elektryka to rozumiem, ze to dosc skomplikowane jest ?
pzdr
Most sports only need one ball. Mine takes both.