Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: se7ven »

Zawory zrób przed pomiarami na hamowni. Jak zrobisz przelot zamiast katalizatora nic się nie będzie działo oprócz czystości spalin. To opadanie momentu to jest zasługa po części K&N.
Sprawdź jeszcze kiedy masz pełne otwarcie zaworu ssącego (timing wałka) bo być może problem leży w ustawieniu rozrządu.
Maciej

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: Maciej »

Pomiary robiłem w Zasteku na Widzewie, policzyli mi 100.

se7ven pisze: To opadanie momentu to jest zasługa po części K&N.


Co to znaczy zasługo K&N to jak on pracuje?
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: humin »

gratulacje miniaka - kolor bardzo ładny aż prosi się o koła 10" :D
byś mniej narzekał na łódzkie nierówności

co do katalizatora, to ważne gdzie jest czujnik sondy Lambda, przed czy za nim
nie wiem jak Mpi, ale w Spi czujnik Lambda jest przed katem i można go wywalić bez obawy zakłócenia pracy komputera, bynajmniej tak mi się wydaje :)

zmiana kolektora i wydechu w moim przypadku dało niewiele - możesz podejrzeć tu http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic. ... c&start=15
ale jest to dobry początek modów, później juz trzeba pruć silnik :)
Ostatnio zmieniony 31 paź 2009, 20:06 przez humin, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: Maciej »

Humin twoje pomiary w porównaniu z moimi to jak niebo i ziemia. U Ciebie pełna profeska a te moje to jak z Paita :/
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: Szolders »

W Mpi sonda jest przed katalizatorem, wiec teoretycznie nie bedzie problemu z jego wycieciem, ale mam pytanie, czy w tym nowym kolektorze jest miejsce pod sonde? ;>
Back on the road...
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: se7ven »

Na zdjęciu nie widać ale jest to kwestia wspawania nakrętki. Prościej byłoby kupić dedykowany.
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: Szolders »

No wlasnie, dedykowane do MPi to duuuzo wieksza kasa :/ No i druga sprawa ze jezeli by sie chcialo zeby sonda badala spaliny ze wszystkich cylindrow to musi byc w łączniku ktory juz jest pod samochodem, bo na wysokosci gdzie zamontowana jest normalnie to w wypadku lcb sa jeszcze dwie rury...
Back on the road...
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: domino1985 »

wg mnie to tam jest miejsce na sondę na łączeniu Y :)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: se7ven »

Szolders pisze:No wlasnie, dedykowane do MPi to duuuzo wieksza kasa :/ No i druga sprawa ze jezeli by sie chcialo zeby sonda badala spaliny ze wszystkich cylindrow to musi byc w łączniku ktory juz jest pod samochodem, bo na wysokosci gdzie zamontowana jest normalnie to w wypadku lcb sa jeszcze dwie rury...

Prawie taka sama :wink:
Jest wspawana w środkową w dedykowanym LCB. U mnie działa 5lat bez problemu (są drobne niuanse ale to akurat chodzi o coś innego)
Andrews_poz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 261
Rejestracja: 08 cze 2009, 20:39
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznan

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: Andrews_poz »

Jesli moge Ci cos poradzic, to nie hamuj auta w tym miejscu...
Byl juz tu jeden taki, co to wg wykresu ostatnie 100 obrotow robilo 20 KM takie piekne hamowanie mial :)
Wykres wskazuje przede wszystkim na to,ze auto zostalo zle shamowane, poczytaj w necie na czym to polega etc, temat rzeka i bardzo trudny.

Mini swietne (kolor) pozdrawiam !
Most sports only need one ball. Mine takes both.
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: domino1985 »

Może popsuli hamownie tym swoim piekielnym Metro dysponującym wręcz idiotyczną mocą ;)
PROCu

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: PROCu »

Maciej z tego co pamiętam to jedziesz do Bartka w sprawie wydechu a on ma już swoje patenty na oszukanie sondy więc nie będzie kłopotu
Maciej

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: Maciej »

Witam panowie,
Niestety gość od wydechu się rozchorował i całą sprawę musimy przełożyć. Jak temat się ruszy dam wam znać o wynikach.

Pozdrawiam,
Maciek.
Awatar użytkownika
BoGu
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 20 mar 2007, 17:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ŁDZ

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: BoGu »

Miniaczka widzialem osobiscie juz kilkukrotnie :mrgreen: na parkingu sklepu real na Jana Pawla. Miniak robi wrazenie :mrgreen:
Maciej

Re: Mini Cooper 1.3MPI 97' - ŁDZ

Post autor: Maciej »

Witam wszystkich, nareszcie udało się doprowadzić sprawę wydechu do końca :). Wrażenia jak do tej pory bardzo przyjemne, auto wkręca się łatwiej na obroty i w ogóle mam odczucie że lżej chodzi.
Załączniki
2.JPG
2.JPG (226.74 KiB) Przejrzano 1737 razy
1.JPG
1.JPG (282.66 KiB) Przejrzano 1737 razy
ODPOWIEDZ