Torque steering w eSce i JCW

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: Miniac »

Witek pisze:Witam

Nie wiem jak to będzie po polsku, ale czy w eSce i JCW występuje efekt torque steering (kierowanie momentem :?:) i czy jest on znaczący, czy raczej pomijalny :?:

Dziękuję za informacje.

W.


a co to znaczy "kierowanie momentem" ? :grin:
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: 137jastr »

Miniac pisze:
Witek pisze:Witam

Nie wiem jak to będzie po polsku, ale czy w eSce i JCW występuje efekt torque steering (kierowanie momentem :?:) i czy jest on znaczący, czy raczej pomijalny :?:

Dziękuję za informacje.

W.


a co to znaczy "kierowanie momentem" ? :grin:


...to znaczy, że np. podczas pełnego przyśpieszania może 'ściągać' koła przednie (przy napędzie na przód) na prawo (lewo)...automatyczna kontrola stabilizacji i trakcji ASC+T/układ przeciwpoślizgowy DSC---->włączony_zapobiega 'ściąganiu', wyłączony_do jazdy sportowej...w MCS_ie włącznik-wyłącznik drugi od lewej (ASC) - panel włączników pod panelem ogrzewana_klimatyzacji...
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: hello »

a może mi ktoś wyjaśnić dokładne różnice między ASC+T a DSC? bo w instrukcji obie funkcje mają identyczny opis :???:
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: 137jastr »

eclipse pisze:a może mi ktoś wyjaśnić dokładne różnice między ASC+T a DSC? bo w instrukcji obie funkcje mają identyczny opis :???:


DSC (Dynamic Stability Control):

Czujniki systemu DSC ciągle monitorują następujące wartości:
· prędkość obrotową każdego koła
· kąt skrętu kierownicy
· przyspieszenie poprzeczne samochodu
· ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach
· prędkość obrotową wokół osi pionowej samochodu
· aktualną prędkość jazdy samochodu
· aktualny moment obrotowy przekazywany na oś napędzaną.

(ASC+T) Automatic Stability Control + Traction:

ASC+T wyhamowuje koła napędzane które tracą przyczepność używając czujników ABS_u zimą sprawdza się dobrze podczas jazdy, ale jak chcesz ruszyć z miejsca to może być gorzej bo ty w 'gaz' a tutaj tylko kontrolka miga a auto nie jedzie.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: Miniac »

heh dawno tu nie zaglądałem , nie wiedziałem że mamy na forum chodzącą encyklopedię ;)
A tak wracając do "kierowania momentem" - domysliłem się o co chodzi ale strasznie bawią mnie te dosłownie tłumaczenia zwrotów technicznych :grin:
Od razu odpowiem Witkowi na pytanie - nie , nie występuje efekt szarpania kierownicą wywołany sciąganiem kół napędowych przy dynamicznym przyspieszaniu (jak to ma miejsce przy większości mocnych aut z napędem przednim). I nie jest to zasługa elektronicznych gadzetów pt. DSC czy ASC+T a raczej bezpośredniego układu kierowniczego zastosowanego w miniaku. Dla pełnego skrętu kół wystarczy 2.5 obrotu kierownicy co eliminuje nerwowe zachowanie układu kierowniczego a mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (szpera) montowania jako opcja w model Cooper S pomaga aby oba napędzające koła nie traciły trakcji.
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
ja_ja

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: ja_ja »

Miniac pisze:heh dawno tu nie zaglądałem , nie wiedziałem że mamy na forum chodzącą encyklopedię ;)
A tak wracając do "kierowania momentem" - domysliłem się o co chodzi ale strasznie bawią mnie te dosłownie tłumaczenia zwrotów technicznych :grin:
Od razu odpowiem Witkowi na pytanie - nie , nie występuje efekt szarpania kierownicą wywołany sciąganiem kół napędowych przy dynamicznym przyspieszaniu (jak to ma miejsce przy większości mocnych aut z napędem przednim). I nie jest to zasługa elektronicznych gadzetów pt. DSC czy ASC+T a raczej bezpośredniego układu kierowniczego zastosowanego w miniaku. Dla pełnego skrętu kół wystarczy 2.5 obrotu kierownicy co eliminuje nerwowe zachowanie układu kierowniczego a mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (szpera) montowania jako opcja w model Cooper S pomaga aby oba napędzające koła nie traciły trakcji.


A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: pididi »

Warto dodać, że MINI gen 1, na ogół nie mają dużych problemów z torque steerem, w przeciwieństwie do gen 2 :razz:
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: 137jastr »

ja_ja pisze:
A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!


HE HEEEEE ---------> nic nie likwiduj...wyłącz DSC, i daj do......i nie licz na to, że jak ktoś tu napisał <bezpośredni układ kierowniczy zastosowany w miniaku, dla pełnego skrętu 2.5 obrotu kierownicy>(sic!)...coś ci pomoże...bezpośredni układ występuje w go-kartach (mniej niż jeden obrót)...w MCS_e z włączonym DSC i ASC+T w normalnych warunkach drogowych 'ostro' jadąc uślizgi poprzeczne prawie nie występują.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: Miniac »

ja_ja pisze:A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!

Te zabawki są dla inwalidów drogowych. Jeżeli nie umiesz się bez tego obchodzić nie ma się specjalnie czym chwalić :mrgreen: Wszyscy w motosporcie błądzą montując szpery zamiast DSC :lol: Miniak ma naprawdę dobrze skonstruowanie zawieszenie i można z powodzeniem jeździć bez elektronicznych kagańców. Uwierz mi na słowo, potrenuj ;)

137jastr - te zabawki którymi się tak wzniecasz działają defensywnie przyhamowując te koło które traci trakcję. Z Twojego opisu wygląda to jak panaceum na wszystko :grin: Znam kilka przykładów aut z napędem na przednia oś w których pomimo kontroli trakcji trzeba solidnie powalczyć z kierownicą (sic!). Jeżeli uważasz że w miniaku układ kierowniczy jest mało bezpośredni (jak na auto z napędem przednim to nie mam więcej pytań. Pozdrawiam znawców arkanów motoryzacyjnych. Dobranoc. :grin:
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: 137jastr »

Miniac pisze:
ja_ja pisze:A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!

Te zabawki są dla inwalidów drogowych. Jeżeli nie umiesz się bez tego obchodzić nie ma się specjalnie czym chwalić :mrgreen: Wszyscy w motosporcie błądzą montując szpery zamiast DSC :lol: Miniak ma naprawdę dobrze skonstruowanie zawieszenie i można z powodzeniem jeździć bez elektronicznych kagańców. Uwierz mi na słowo, potrenuj ;)

137jastr - te zabawki którymi się tak wzniecasz działają defensywnie przyhamowując te koło które traci trakcję. Z Twojego opisu wygląda to jak panaceum na wszystko :grin: Znam kilka przykładów aut z napędem na przednia oś w których pomimo kontroli trakcji trzeba solidnie powalczyć z kierownicą (sic!). Jeżeli uważasz że w miniaku układ kierowniczy jest mało bezpośredni (jak na auto z napędem przednim to nie mam więcej pytań. Pozdrawiam znawców arkanów motoryzacyjnych. Dobranoc. :grin:


...spokojnie bez emocji...moja rada: spokojnie, jak na wojnie_/\_/\_!!!
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
swirek

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: swirek »

Witam w moim nowo zakupiony miniaku dokładnie cooper s zamontowana jest szpera i własnie jej dotyczy pytanie czy może ona powodować ze zapala sie kontrolka ASC+T na obrotomierzu? niema regóły kiedy sie zapali czasem sie zapala i wtedy nie można jej wyłączyć czasem sie niezapala i wtedy system można włyłaczyc i włączyć przyciskiem.
Czy ktoś może pomóc w tej kwesti?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: pididi »

Dokładnie, to napisz która generacja, bo w nowych są jakieś dziwne elektroniczne wynalazki :razz:
W R53 była zwykła mechaniczna szpera, i na pewno nie ona powoduje wywalanie kontrolki. Kontrolka zawsze gaśnie po ponownym włączeniu auta?
swirek

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: swirek »

R53 2003 r
niezawsze gasnie po zgaszeniu czasem dopiero po drugim lub trzecim odpaleniu i potrafi sie zapalic w czasie jazdy :( troche mnie to martwi
Gdzie w poznaniu serwisujesz mini?
TomSky
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 274
Rejestracja: 28 cze 2008, 20:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: GóRny Śląsk

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: TomSky »

ja mam szpere w r53 i nic sie nie zapala...
swirek

Re: Torque steering w eSce i JCW

Post autor: swirek »

czy ktos z poznania ewentualnie okolic poznania z forum dysponuje komputerem z oprogramowaniem zeby sprawdzic czy mojego miniaka cos nieboli?
albo jakie warsztaty w poznaiu polecacie?
ODPOWIEDZ