Opony...
Re: Opony...
ok thX ...ale czy zamontowanie felgi 56,6 bedzie jakimkolwiek problemem ??? i jescze jedno..czy do MCS da zalozyc sie felgi 15 ??
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1764
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Opony...
alez oczywiście - przy różnicy 0,6mm koło NA PEWNO Ci odpadnie, a jeśli nie uda mu się to będzie biło, aż odpadnie ...live4adrenaline pisze:ok thX ...ale czy zamontowanie felgi 56,6 bedzie jakimkolwiek problemem ???

P.S.
wybaczcie nie mogłem
TERAZ NA POWAŻNIE
czy 15" będzie pasowała to zależy od:
- wielkości tarcz
- zacisków
- offsetu felgi
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze 

Re: Opony...
byly jakies roznice w srednicy przednich tarcz pomiedzy wersja z 2004 a 2006 ??
Pozdr,
Pozdr,
- gisioo
- Swój Człowiek
- Posty: 216
- Rejestracja: 14 gru 2008, 09:23
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Paris/Muchówka
Re: Opony...
Nie bylo!
Standardowe to 276mm chyba ze masz od JCW 294mm to nie zalozysz 15"
Standardowe to 276mm chyba ze masz od JCW 294mm to nie zalozysz 15"
Re: Opony...
chcę kupić zimówki Kleber KRISALP HP 205/50 R16. Czy ktoś może coś doradzić? Rozmiar, powinien być chyba ok?! Opona na alufelgi do R50.
Proszę o opinie
Proszę o opinie

Re: Opony...
ale w czym ci trzeba doradzić? w doborze rozmiaru czy opony? jeśli opony to moją ulubioną zimówką jest dunlop SP winter sport 3D 

Re: Opony...
hmm... w doborze rozmiaru opony proszę o pomoc:) O samej oponie też możecie mi powiedzieć - czemu akurat DUNLOP? czy te DUNLOPy są z systemem Run Flat czy nie?macra pisze:ale w czym ci trzeba doradzić? w doborze rozmiaru czy opony? jeśli opony to moją ulubioną zimówką jest dunlop SP winter sport 3D
I ciekawi mnie czy MINI R50 fabrycznie był wyposażony w oponki Run Flat?? bo idąc za informacjami n/w zaczynam mieć obawy....
źródło: http://www.opony.com.pl/encyklopedia/97 ... _wady.htmlOpony Run Flat najczęściej montowane są jako pierwsze wyposażenie samochodów wysokiej klasy. W przypadku utraty ciśnienia na trasie, jadąc po polskich drogach, napotkamy spore utrudnienia. Najpierw trzeba znaleźć serwis, do którego musimy dojechać przez najbliższych 80 kilometrów. Nie może to być jednak pierwszy lepszy serwis. Serwis taki musi być wyposażony w odpowiednie montażownice umożliwiające obsługę opon Run Flat. Badania przeprowadzone w Niemczech pokazują, że najczęstszą przyczyną wypadku przy zastosowanych oponach typu Run Flat, jest ich niewłaściwy montaż. A jak pokazuje praktyka, wciąż mało jest takich serwisów. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca pojawiają się kolejne utrudnienia. Opony Run Flat w większości przypadków nie nadają się do dalszej eksploatacji (wyjątek: opony z systemem Pax Michelin), co oznacza zakup nowej. Opony Run Flat są średnio o 50 procent droższe od tradycyjnych. Z uwagi na ich wysoką cenę, niewiele warsztatów posiada je na swoich stanach magazynowych, w związku z czym, nasz problem nie zostanie rozwiązany ?od reki?.
Kolejna wada to wyższe zużycie paliwa, które wiąże się z ich większą wagą. Opony Run Flat charakteryzują się dużą sztywnością. Oznacza to niski komfort jazdy, co na polskich drogach nabiera szczególnego znaczenia.
Problem pojawia się też w przypadku gdy chcemy wymienić opony Run Flat na tradycyjne. Samochody fabrycznie wyposażone w Run Flaty mają bowiem zmienioną charakterystykę zawieszenia. Zmiana na opony tradycyjne może oznaczać pojawienie się drgań podczas prowadzenia i luzów w układzie kierowniczym.
Więc R50 miał fabrycznie oponę Run Flat czy nie? Czy mogę sobie dowolnie wybierać oponę, czy nie?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Re: Opony...
przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz jeździć na runflatach czy na zwykłych.. czy jest dla ciebie za twardo?
gdzieś kiedyś widziałem instrukcję montażu podwieszanego kosza na dojazdówkę do mini ONE i Coopera. Do "s" się nie da, bo ma wydechy po obu stronach.
pozatym zastanów się gdzie tym autem jeździsz i kiedy ostatnio przebiłeś oponę
na pewno zwykłe opony będą tańsze raz że w zakupie, dwa w montażu. Prawdopodobieństwo spierniczenia czegoś (tj uszkodzenia, zarysowania felgi) przez zakład wulkanizacyjny w przypadku opon RSC jest większe. Na pewno nie polecam sezonowej zmiany samych opon jak ma się runflaty. Łatwiej i taniej mieć dwa komplety felg wtedy
co do dunlopów 3D to po prostu świetnie mi się na nich jeździ (zarówno na suchym jak i mokrym i na śniegu, nie jest też bardzo głośną zimówką jak opony z niższej półki) a przy tym bieżnik nie znika tak szybko.
gdzieś kiedyś widziałem instrukcję montażu podwieszanego kosza na dojazdówkę do mini ONE i Coopera. Do "s" się nie da, bo ma wydechy po obu stronach.
pozatym zastanów się gdzie tym autem jeździsz i kiedy ostatnio przebiłeś oponę

na pewno zwykłe opony będą tańsze raz że w zakupie, dwa w montażu. Prawdopodobieństwo spierniczenia czegoś (tj uszkodzenia, zarysowania felgi) przez zakład wulkanizacyjny w przypadku opon RSC jest większe. Na pewno nie polecam sezonowej zmiany samych opon jak ma się runflaty. Łatwiej i taniej mieć dwa komplety felg wtedy

co do dunlopów 3D to po prostu świetnie mi się na nich jeździ (zarówno na suchym jak i mokrym i na śniegu, nie jest też bardzo głośną zimówką jak opony z niższej półki) a przy tym bieżnik nie znika tak szybko.
Re: Opony...
Odswierzajac temat
Co powiecie o wsadzeniu felg do Mini S 18x8: http://www.felgi.pl/felga/250,3120/felg ... _lip.htmlx
Na oponach Yokohama S.drive AS01 225/35R18
Czy bedzie duza roznica pomiedzy 215 a 225 niby to tylko 1 cm wiecej lub mniej zalezy jak sie patrzy.
Firma Arden na felgi 18x8 wrzuca opony 205/40/18 zas Hamann jak i Schnitzer wrzucaja od 205/40/17 az wlasnie do 18x7.5 lub 18x8 na oponach 215/35/18 lub na 225/35/18. Jak z oporem toczenie to wyglada? Czy ktos z was jezdzi na takiej kombinacji i jak sie to sprawuje na naszych drogach. Nie ukrywam ze jezdze bardzo dynamicznie i agresywnie wiec a jak wiadomo im szersza opona tym lepsze trzymanie na zakretach. Jak wiadomo chdozi tez o trwalosc rantow w felgach pomijajac fakt ze yokohamy jak i toyo posiadaja opaski chroniace felge.
Co powiecie o wsadzeniu felg do Mini S 18x8: http://www.felgi.pl/felga/250,3120/felg ... _lip.htmlx
Na oponach Yokohama S.drive AS01 225/35R18
Czy bedzie duza roznica pomiedzy 215 a 225 niby to tylko 1 cm wiecej lub mniej zalezy jak sie patrzy.
Firma Arden na felgi 18x8 wrzuca opony 205/40/18 zas Hamann jak i Schnitzer wrzucaja od 205/40/17 az wlasnie do 18x7.5 lub 18x8 na oponach 215/35/18 lub na 225/35/18. Jak z oporem toczenie to wyglada? Czy ktos z was jezdzi na takiej kombinacji i jak sie to sprawuje na naszych drogach. Nie ukrywam ze jezdze bardzo dynamicznie i agresywnie wiec a jak wiadomo im szersza opona tym lepsze trzymanie na zakretach. Jak wiadomo chdozi tez o trwalosc rantow w felgach pomijajac fakt ze yokohamy jak i toyo posiadaja opaski chroniace felge.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opony...
Jeśli mówisz o R53, to 18stki są w moim odczuciu za duże.
Mając na uwadze chociaż resztki komfortu brałbym 17", +/- 7,5 szerokości, z oponą 215/40 np. Potenza RE50A, T1R czy Yokohama Parada.
Jak masz na uwadze ranty, to przy oponie 205/45 na feldze 7,5 żaden pasek ochronny Cię nie uratuje (2 razy dawałem do polerowania rant
)
Mając na uwadze chociaż resztki komfortu brałbym 17", +/- 7,5 szerokości, z oponą 215/40 np. Potenza RE50A, T1R czy Yokohama Parada.
Jak masz na uwadze ranty, to przy oponie 205/45 na feldze 7,5 żaden pasek ochronny Cię nie uratuje (2 razy dawałem do polerowania rant

Re: Opony...
Tylko ze te 17 cali wyglada marnie malo na Miniaku bo auto ma nadkola duze niestety. A obnizenie go bedzie golem do wlasnej bramki ze wzgledu na drogi w naszym kraju bo wszystko bedzie bilo i stukalo pewnie. A i tak zawieszenie mam sportowe. Jesli chodzi o twardosc to sie tym nie przejmuje bo lubie twarde auta. Mini jest tez twarde na oponach RunFlat ktore sa usztywaniane po bokach i dodatkowo utwardza to samochod.
Re: Opony...
17-ście cali wygląda optymalnie w Miniaku, przy 18-to calowej feldze opona jest bardzo niska i dla mnie wygląda to nieproporcjonalnie, pomijam nasze dziurawe drogi i komfort. Chwilę jeździłem na oponach 215/45R17 - wyglądało to świetnie, szersza, wypełnione nadkola - ale niestety czasem przycierały z tyłu na wybojach
podkusiło mnie po lekturze różnych wątków na jakimś forum i teraz jestem w plecy, a opony szukają nabywcy na allegro
Jeśli chodzi o opory toczenia, to pogorszyło się zarówno przyspieszenie jak i hamowanie - było za to troszkę bardziej komfortowo (P Zero Nero). Teraz założyłem też P Zero Nero, w poprawnym rozmiarze 205/45R17 i jest ok. Opony są ciche, bardziej komfortowe niż runflaty i odnoszę wrażenie, że lepiej trzymają niż euforia.


Re: Opony...
Mysle tez nad wrzuceniem na felge 18x8 Oponki 205/40/18 tak jak zrobila firma Arden ktora stuningowala miniaka i wyspuscila za skromen 249tys PLN
Link do felg z oponkami http://www.arden.de/aade/produkt.php?pr ... 1363d34696
A tutaj miniak w calej okazalosci: http://www.arden.de/aade/highlight_7.ph ... 2363d34696
Link do felg z oponkami http://www.arden.de/aade/produkt.php?pr ... 1363d34696
A tutaj miniak w calej okazalosci: http://www.arden.de/aade/highlight_7.ph ... 2363d34696
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opony...
Mogłeś napisać, o jaki model chodzi, ja pisałem w odniesienie do kompresorowego MCSa, tj. R53.
W R56 18" wyglądają tak jak 17" w R53 (bo auto urosło i zrobiło się masywniejsze), więc jak najbardziej takie 18 to dobre rozwiązanie, przynajmniej optycznie.
Co do rozmiarów to nie pomogę, nie mam nawet pojęcia, jaki rozmiar jest w standardzie w nowszym modelu
W R56 18" wyglądają tak jak 17" w R53 (bo auto urosło i zrobiło się masywniejsze), więc jak najbardziej takie 18 to dobre rozwiązanie, przynajmniej optycznie.
Co do rozmiarów to nie pomogę, nie mam nawet pojęcia, jaki rozmiar jest w standardzie w nowszym modelu
