Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Witamy
Ten wątek poświęcony jest problematyce eksploatacji samochodów MINI Cooper R50 i MINI One. Wspólnym wysiłkiem i dobrą radą pomagamy złożyć do kupy MINI należące do użytkowników: Phantomas, matthew90, Voyth.
Za każdą okazaną pomoc, będziemy bardzo wdzięczni.
Pozdrawiamy
Użytkownicy
Witam wszystkich forumowiczów (Panie / Panów)
Podglądam Was od dłuższego czasu i sam na własną rękę próbowałem rozwiązać kilka kwestii technicznych dotyczących swojego miniaka. Jednak wiedzy technicznej nadal malutko - dlatego chciałbym prosić Was o pomoc.
Mam autko; Mini Cooper R50 rocznik 2001, 170 000 przebiegu, i kilka wizyt w ASO za sobą.
Mam problem z:
1) Autko najprawdopodobniej - tak twierdzi poprzedni właściciel - ma do wymiany półośkę. Zakładam że tą od strony pasażera, drgania odczuwalne głównie przy jeździe z pasażerem.
Niepokoją mnie - drgania auta przy przyśpieszaniu od 80 km/h do 120 km/h...powyżej 140km/h nie wyczuwalne...
ASO po przeglądzie zakłada wymianę osłon przegubu półosi - są wycieki. Jeśli nie będzie to osłona, to istnieje ryzyko wymiany pół osi. Mam felgi 17stki - i za sobą prostowanie felg, geometrię, wyważanie i inne bajery - ten zakres problemowy możemy więc wykluczyć.
Pytanie: Czy takie drgania są winą: osłony półosi, samej półosi, czy może problemu z paleniem świec (pytanie nr 2 )? Gdzie kupić osłonę półosi? Czu od razu inwestować w półośkę? Gdzie ją kupić lub wymienić, poza ASO - gdzie ceny jak wiemy są kosmiczne?
2) Najprawdopodobniej mam do wymiany świece - poprzedni właściciel zaniedbał wiele kwestii - włącznie z tą. Zainwestowałem w świece NGK BKR6EQUP Laser Platinum nr 3199 - czekam na przesyłkę. Problem ze świecami - to oczywiście duszenie się silnika przy starcie po dłuższym postoju - mułowata jedynka, dwójka...jak się rozgrzeje problemu nie ma.
Ze świecami mam pytanie: Kiedyś zdarzyło mi się podczas ruszania po dłuższym postoju podczas pierwszych w tym sezonie niskich temperaturach w granicach zera, odczuć nieprzyjemny zapach siarkowodoru we wnętrzu - czyli zgniłe jaja.... Podobno jest to związane z katalizatorem! Czy zatem może się zdarzyć, że przez słabe świece ten problem miał miejsce? Czy może przyczyną jest filtr kabinowy? Czy wymieniając świece muszę od razu wymieniać kable?
3) Tarcze hamulcowe przód i tył + klocki / płyn hamulcowy..... Temat wielokrotnie poruszany na forum, i zupełnie się już pogubiłem. Mam MC, nie MCS... Felgi 17stki na oponie 205/45 R17, teraz zamieniam na zimowe 205/50 R16...
Pytanie: Czy tarcze będą pasowały do obu zestawów: letniego i zimowego? I jakie wybrać tarcze i klocki? Jaka firma, jaka średnica, potrzebuję czegoś dobrego do dynamicznej jazdy - nie tylko po mieście. Wprawdzie mam tylko 115KM, ale raczej ciężką nogę... Poszukuję czegoś dobrego za rozsądną cenę... Co polecicie?
Czy jeśli wiosną postanowię zmienić zaciski na nowe, czy będzie sie to wiązało z wymianą tarcz i klocków? ASO zaleca mi wymianę płynu hamulcowego! Jaki wybrać? Ile go tak naprawdę mój miniak potrzebuje? 5L , 4L ... nie wiem... Czy musi być jakiś konkretny płyn? Jaki polecacie? Czy z wymianą płynu wiąże się zakup wężyków?
4) Opony...ta ta ta...temat ciągle się przewija....
Mam teraz 205/45 R17, zamieniam na 205/50 R16. Wiem że jest twardo na 17stce. Ale lubię widok 17stek i nie mam delikatnego tyłka... jakie polecicie mi dobre oponki na 17stkę letnie i jakie na 16stkę zimowe....? Zimowe - jestem zaintewresowany Kleberem...
5) Jeśli dolewałem po zakupie płyn chłodniczy - koncentrat i jest wszystko OK (po zakupie się gotowało, bo poprzedni właściciel wlał wodę) - to czy trzeba wedle zaleceń ASO: wymienić płyn chłodniczy? Czy tylko go uzupełniać?
6) Gdzie kupić (poza ASO) :
- śrubę odpowietrzającą
- pasek klinowy - głupie pytanie -> czy do miniaka jest jakiś specjalny pasek?
- zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
7) Wymiana oleju!
Tak jest temat o oleju: ale mnie tu szanowne ASO w Katowicach poleca Mobil 1 ESP Formula 5W30. Wydaje mi się, że znika mi trochę tego oleju... ASO też zaleca obserwację - możliwe ubytki oleju. Więc może jakiś gęstrzy? Jaki wybrać olej do MC - nie wiem jaki miałem wcześniej. Co ile olej wymieniać przy 170k przebiegu? Co polecacie?
8 ) Zbiornik paliwa - mam bardzo męczący problem ! Na tarczy - tam gdzie jest wskaźnik paliwa - wskaźnik pokazuje mi poziom paliwa tylko do ostatniej ćwiartki zegara. Potem się zatrzymuje.... i dalej samemu trzeba liczyć ile zostało paliwa w baku. Ponieważ jeżdżę na długich dystansach nie ryzykowałem z czekaniem - "czy może się zapali rezerwa" - by wyeliminować uszkodzenie zegara... Ale sam nie wiem... Pytanie: co jest tego przyczyną? ASO proponuje wymianę zaworu odpowietrzania zbniornika paliwa, a następnie spróbuja zdiagnozować który (lewy czy prawy) wskaźnik paliwa za to odpowiada.... Droga zabawa Czy ktoś miał już taki problem? Jak to rozwiązać taniej? Czy można samemu naprawić? Czy faktycznie niech się bawi w to mechanik z ASO? A może zwykły mechanik też sobie z tym poradzi? Macie jakiś pomysł?
9) Mam dach w kolorze nadwozia - chciałbym jednak mieć czarny! Pytanie: czy zlecać malowanie ASO? Czy poprostu udać się do normalnego lakiernika? Jak to może wyglądać cenowo?
10) Chciałbym zamocować spojler czarny na dachu (nad światłem stopu), kupić szperacze na grill, i wrzucić dwa paski na maskę silnika? Pytanie: gdzie i za ile można coś takiego wyhaczyć? Czy spoilery z innych modeli i wersji, np z JCW będą pasowały? ASO za spojler zawołało sobie jakieś 1200PLN + malowanie.... Jak z malowaniem dachu? Czy okleina będzie lepszym rozwiązaniem?
To byłoby na tyle... Pytań mam więcej, ale narazie próbuję znaleść na nie odpowiedź sam...
Bardzo proszę, o rzeczowe i pomocne wypowiedzi... Nie które pytania, mogą Wam się wydać banalne...Ale to dopiero początek mojej przygody z MINI. Pomimo wielu usterek - jest to wspaniały samochód....
Wybaczcie więc banały...
Mogę na Wal liczyć?
Pozdrawiam serdecznie
Piter
Ten wątek poświęcony jest problematyce eksploatacji samochodów MINI Cooper R50 i MINI One. Wspólnym wysiłkiem i dobrą radą pomagamy złożyć do kupy MINI należące do użytkowników: Phantomas, matthew90, Voyth.
Za każdą okazaną pomoc, będziemy bardzo wdzięczni.
Pozdrawiamy
Użytkownicy
Witam wszystkich forumowiczów (Panie / Panów)
Podglądam Was od dłuższego czasu i sam na własną rękę próbowałem rozwiązać kilka kwestii technicznych dotyczących swojego miniaka. Jednak wiedzy technicznej nadal malutko - dlatego chciałbym prosić Was o pomoc.
Mam autko; Mini Cooper R50 rocznik 2001, 170 000 przebiegu, i kilka wizyt w ASO za sobą.
Mam problem z:
1) Autko najprawdopodobniej - tak twierdzi poprzedni właściciel - ma do wymiany półośkę. Zakładam że tą od strony pasażera, drgania odczuwalne głównie przy jeździe z pasażerem.
Niepokoją mnie - drgania auta przy przyśpieszaniu od 80 km/h do 120 km/h...powyżej 140km/h nie wyczuwalne...
ASO po przeglądzie zakłada wymianę osłon przegubu półosi - są wycieki. Jeśli nie będzie to osłona, to istnieje ryzyko wymiany pół osi. Mam felgi 17stki - i za sobą prostowanie felg, geometrię, wyważanie i inne bajery - ten zakres problemowy możemy więc wykluczyć.
Pytanie: Czy takie drgania są winą: osłony półosi, samej półosi, czy może problemu z paleniem świec (pytanie nr 2 )? Gdzie kupić osłonę półosi? Czu od razu inwestować w półośkę? Gdzie ją kupić lub wymienić, poza ASO - gdzie ceny jak wiemy są kosmiczne?
2) Najprawdopodobniej mam do wymiany świece - poprzedni właściciel zaniedbał wiele kwestii - włącznie z tą. Zainwestowałem w świece NGK BKR6EQUP Laser Platinum nr 3199 - czekam na przesyłkę. Problem ze świecami - to oczywiście duszenie się silnika przy starcie po dłuższym postoju - mułowata jedynka, dwójka...jak się rozgrzeje problemu nie ma.
Ze świecami mam pytanie: Kiedyś zdarzyło mi się podczas ruszania po dłuższym postoju podczas pierwszych w tym sezonie niskich temperaturach w granicach zera, odczuć nieprzyjemny zapach siarkowodoru we wnętrzu - czyli zgniłe jaja.... Podobno jest to związane z katalizatorem! Czy zatem może się zdarzyć, że przez słabe świece ten problem miał miejsce? Czy może przyczyną jest filtr kabinowy? Czy wymieniając świece muszę od razu wymieniać kable?
3) Tarcze hamulcowe przód i tył + klocki / płyn hamulcowy..... Temat wielokrotnie poruszany na forum, i zupełnie się już pogubiłem. Mam MC, nie MCS... Felgi 17stki na oponie 205/45 R17, teraz zamieniam na zimowe 205/50 R16...
Pytanie: Czy tarcze będą pasowały do obu zestawów: letniego i zimowego? I jakie wybrać tarcze i klocki? Jaka firma, jaka średnica, potrzebuję czegoś dobrego do dynamicznej jazdy - nie tylko po mieście. Wprawdzie mam tylko 115KM, ale raczej ciężką nogę... Poszukuję czegoś dobrego za rozsądną cenę... Co polecicie?
Czy jeśli wiosną postanowię zmienić zaciski na nowe, czy będzie sie to wiązało z wymianą tarcz i klocków? ASO zaleca mi wymianę płynu hamulcowego! Jaki wybrać? Ile go tak naprawdę mój miniak potrzebuje? 5L , 4L ... nie wiem... Czy musi być jakiś konkretny płyn? Jaki polecacie? Czy z wymianą płynu wiąże się zakup wężyków?
4) Opony...ta ta ta...temat ciągle się przewija....
Mam teraz 205/45 R17, zamieniam na 205/50 R16. Wiem że jest twardo na 17stce. Ale lubię widok 17stek i nie mam delikatnego tyłka... jakie polecicie mi dobre oponki na 17stkę letnie i jakie na 16stkę zimowe....? Zimowe - jestem zaintewresowany Kleberem...
5) Jeśli dolewałem po zakupie płyn chłodniczy - koncentrat i jest wszystko OK (po zakupie się gotowało, bo poprzedni właściciel wlał wodę) - to czy trzeba wedle zaleceń ASO: wymienić płyn chłodniczy? Czy tylko go uzupełniać?
6) Gdzie kupić (poza ASO) :
- śrubę odpowietrzającą
- pasek klinowy - głupie pytanie -> czy do miniaka jest jakiś specjalny pasek?
- zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
7) Wymiana oleju!
Tak jest temat o oleju: ale mnie tu szanowne ASO w Katowicach poleca Mobil 1 ESP Formula 5W30. Wydaje mi się, że znika mi trochę tego oleju... ASO też zaleca obserwację - możliwe ubytki oleju. Więc może jakiś gęstrzy? Jaki wybrać olej do MC - nie wiem jaki miałem wcześniej. Co ile olej wymieniać przy 170k przebiegu? Co polecacie?
8 ) Zbiornik paliwa - mam bardzo męczący problem ! Na tarczy - tam gdzie jest wskaźnik paliwa - wskaźnik pokazuje mi poziom paliwa tylko do ostatniej ćwiartki zegara. Potem się zatrzymuje.... i dalej samemu trzeba liczyć ile zostało paliwa w baku. Ponieważ jeżdżę na długich dystansach nie ryzykowałem z czekaniem - "czy może się zapali rezerwa" - by wyeliminować uszkodzenie zegara... Ale sam nie wiem... Pytanie: co jest tego przyczyną? ASO proponuje wymianę zaworu odpowietrzania zbniornika paliwa, a następnie spróbuja zdiagnozować który (lewy czy prawy) wskaźnik paliwa za to odpowiada.... Droga zabawa Czy ktoś miał już taki problem? Jak to rozwiązać taniej? Czy można samemu naprawić? Czy faktycznie niech się bawi w to mechanik z ASO? A może zwykły mechanik też sobie z tym poradzi? Macie jakiś pomysł?
9) Mam dach w kolorze nadwozia - chciałbym jednak mieć czarny! Pytanie: czy zlecać malowanie ASO? Czy poprostu udać się do normalnego lakiernika? Jak to może wyglądać cenowo?
10) Chciałbym zamocować spojler czarny na dachu (nad światłem stopu), kupić szperacze na grill, i wrzucić dwa paski na maskę silnika? Pytanie: gdzie i za ile można coś takiego wyhaczyć? Czy spoilery z innych modeli i wersji, np z JCW będą pasowały? ASO za spojler zawołało sobie jakieś 1200PLN + malowanie.... Jak z malowaniem dachu? Czy okleina będzie lepszym rozwiązaniem?
To byłoby na tyle... Pytań mam więcej, ale narazie próbuję znaleść na nie odpowiedź sam...
Bardzo proszę, o rzeczowe i pomocne wypowiedzi... Nie które pytania, mogą Wam się wydać banalne...Ale to dopiero początek mojej przygody z MINI. Pomimo wielu usterek - jest to wspaniały samochód....
Wybaczcie więc banały...
Mogę na Wal liczyć?
Pozdrawiam serdecznie
Piter
Ostatnio zmieniony 07 maja 2010, 20:22 przez Phantomas, łącznie zmieniany 3 razy.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Na część pytań postaram się odpowiedzieć:
Co do siarkowodoru - elektrolit w akumulatorze tak śmierdzi jak się podgrzeje/zagotuje. Kable jeżeli są nadal oryginalne to po 170k można przy okazji świec wymienić.
Tarcze - 16" dla standardowej tarczy to żadne ograniczenie, więc do zimowego też będzie pasowało. Co do firmy - ilu ludzi tyle opinii. Jedni chwalą EBC, ja chwalę gładkie tarcze ATE i klocki Ferodo Premier. Rozmiar tarczy - chociażby na sklepmoto.pl masz wszędzie odnośniki do katalogów producenta, wybierasz model/rok i wszystko masz podane. Tarcze przód 276mm, tył 259mm. Do tego czujniki zużycia. Płyn - np. Motul DOT4 albo DOT5.1. W 1,5 l powinieneś się zmieścić. Wężyków bym nie zmieniał, chyba, że na takie w stalowym oplocie np. Goodridge, jeśli hamulce szybko puchną (wtedy też płyn 5.1). How-To poglądowe - http://www.lonestarminiclub.com/forums/ ... .php?t=476
Opony - letnie np. F1 Assymetric. Toyo T1R też dają radę. Zimowe - nie wiem, zimą jeżdżę jakoś wolniej i Michelin Alpin są dla mnie OK.
Pasek klinowy - InterCars, wyszukasz po modelu. Pasek zwykły, 6 rowkowy 1030mm bodajże dla Coopera z klimą.
Olej - sam leję 5W30, ostatnio litr dolewałem. Coopery lubią trochę wypić przy dynamicznej jeździe, sprawdź wątek o oleju, będzie info jaki, co ile etc.
Dach - nie malować w ASO szkoda pieniędzy. Widziałem na Allegro folię do zmiany koloru dachu dla Fabii i MINI. Nie wiem jak to wygląda - ja bym przemalował. Ceny nikt Ci nie poda.
Paski - Allegro - http://moto.allegro.pl/item788226629_na ... obacz.html . W ASO 300 zł kosztowały pół roku temu. Szperacze rozgryzał Voyth - zapytaj. Ori są "dość" drogie.
pzdr
Co do siarkowodoru - elektrolit w akumulatorze tak śmierdzi jak się podgrzeje/zagotuje. Kable jeżeli są nadal oryginalne to po 170k można przy okazji świec wymienić.
Tarcze - 16" dla standardowej tarczy to żadne ograniczenie, więc do zimowego też będzie pasowało. Co do firmy - ilu ludzi tyle opinii. Jedni chwalą EBC, ja chwalę gładkie tarcze ATE i klocki Ferodo Premier. Rozmiar tarczy - chociażby na sklepmoto.pl masz wszędzie odnośniki do katalogów producenta, wybierasz model/rok i wszystko masz podane. Tarcze przód 276mm, tył 259mm. Do tego czujniki zużycia. Płyn - np. Motul DOT4 albo DOT5.1. W 1,5 l powinieneś się zmieścić. Wężyków bym nie zmieniał, chyba, że na takie w stalowym oplocie np. Goodridge, jeśli hamulce szybko puchną (wtedy też płyn 5.1). How-To poglądowe - http://www.lonestarminiclub.com/forums/ ... .php?t=476
Opony - letnie np. F1 Assymetric. Toyo T1R też dają radę. Zimowe - nie wiem, zimą jeżdżę jakoś wolniej i Michelin Alpin są dla mnie OK.
Pasek klinowy - InterCars, wyszukasz po modelu. Pasek zwykły, 6 rowkowy 1030mm bodajże dla Coopera z klimą.
Olej - sam leję 5W30, ostatnio litr dolewałem. Coopery lubią trochę wypić przy dynamicznej jeździe, sprawdź wątek o oleju, będzie info jaki, co ile etc.
Dach - nie malować w ASO szkoda pieniędzy. Widziałem na Allegro folię do zmiany koloru dachu dla Fabii i MINI. Nie wiem jak to wygląda - ja bym przemalował. Ceny nikt Ci nie poda.
Paski - Allegro - http://moto.allegro.pl/item788226629_na ... obacz.html . W ASO 300 zł kosztowały pół roku temu. Szperacze rozgryzał Voyth - zapytaj. Ori są "dość" drogie.
pzdr
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
pididi pisze:Paski - Allegro - http://moto.allegro.pl/item788226629_na ... obacz.html . W ASO 300 zł kosztowały pół roku temu. Szperacze rozgryzał Voyth - zapytaj. Ori są "dość" drogie.
Paski w ASO - 138zł za sztukę więc na allegro troszkę taniej chociaż z przesyłką wyjdzie na to samo..
helogeny: http://cgi.ebay.co.uk/2-SPOT-5-DIA-LIGH ... 286.c0.m14 ( wysyłka do PL - czekasz 4dni robocze)
sam je mam i raczej jak dla mnie jest taka różnica że na halogenach z ASO jest mały napis Mini
+ zestaw mocowań 161zł a to raczej się przyda żeby halogeny podczas jazdy nie miały drgań ale na pewno wyjdzie o wiele taniej niż z ASO
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Jeśli chodzi o nr 1
to potwierdzam przypuszczenia: wymiana półosi - przerabialem to kiedys w fokusie.
pzdr.
/gt/
to potwierdzam przypuszczenia: wymiana półosi - przerabialem to kiedys w fokusie.
pzdr.
/gt/
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
malowanie dachu to max 500zl u jakiegos lakiernika...
folia odpada, traci kolor, blaknie, moga sie pojawic bable no i zawsze widac, ze to folia..
folia odpada, traci kolor, blaknie, moga sie pojawic bable no i zawsze widac, ze to folia..
R60 | since 2006.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Ślicznie dziękuję za odpowiedzi Na kilka pytań mam już odpowiedzi Ułatwiło mi to bardzo życie
A jeszcze jedno... Czy ktoś wie, jakie dokładnie wycieraczki ori były w R50 ? W ASO wołają 200 PLN w "mega promocyjnej cenie" za komplet (bodaj 140zł za przód + 60 tył). Więc może ktoś podpowie jakie pióra kupić, by uniknąć problemu niepasującego pióra do szyby w R50...
I gdzie kupić oryginalne gumowe dywaniki? do R50... czy zostaje mi tylko ASO ?
Pozdrawiam serdecznie
Piter
A jeszcze jedno... Czy ktoś wie, jakie dokładnie wycieraczki ori były w R50 ? W ASO wołają 200 PLN w "mega promocyjnej cenie" za komplet (bodaj 140zł za przód + 60 tył). Więc może ktoś podpowie jakie pióra kupić, by uniknąć problemu niepasującego pióra do szyby w R50...
I gdzie kupić oryginalne gumowe dywaniki? do R50... czy zostaje mi tylko ASO ?
Pozdrawiam serdecznie
Piter
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:46 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Jeżeli chcesz wydać trochę grosza, to dwie płaskie Valeo Xtreme 450 mm na przód, jeśli wolisz zaoszczędzić to Bosch Twin zwykłe metalowe 450 mm pasażera i może być 480 kierowcy ale koniecznie wersja Twin Spoiler. Odradzam natomiast zakup płaskich Bosch AEROTWIN - jeszcze w lato popękały i nie tyle mażą, co na całej szybie są kreski, co dość mocno wkurza
Komplet Valeo Xtreme płaskich - 60 zł
Komplet Bosch Twin + Twin Spoiler +/- 40 zł
Wycieraczka tylna Valeo - 27 zł
Oryginalne dywaniki gumowe w ASO kosztują coś koło 300 zł Ale wyglądają świetnie i są bardzo dobrej jakości
Komplet Valeo Xtreme płaskich - 60 zł
Komplet Bosch Twin + Twin Spoiler +/- 40 zł
Wycieraczka tylna Valeo - 27 zł
Oryginalne dywaniki gumowe w ASO kosztują coś koło 300 zł Ale wyglądają świetnie i są bardzo dobrej jakości
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
A jeszcze jedno.... a na tył jaki wymiar tych VALEO SILENCIO XTRM ?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:46 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
odnośnie pytanie 1
są w zasadzie 3-4 możliwości
1) niewyważone koła- może na wyważarce wydaje się, że jest ok, ale trzeba wyważyć na aucie. Kiedyś na jimnym przerabiałem ten problem. Ja akurat wymieniłem całe koła
2) zła zbieżność kół- dobrze skontrolować
3)Zatarta półośka-czytaj do wymiany w całości, ale na ogół pzrzy zatartej ośce też jest problem, że ściąga auto w którąś ze stron
4)uszkodzony mechanizm różnicowy(bardzo sporadyczna usterka) i musi jeszcze przy tym ściągać auto znajomemu w hyundaiu się coś takiego przytrafiło
są w zasadzie 3-4 możliwości
1) niewyważone koła- może na wyważarce wydaje się, że jest ok, ale trzeba wyważyć na aucie. Kiedyś na jimnym przerabiałem ten problem. Ja akurat wymieniłem całe koła
2) zła zbieżność kół- dobrze skontrolować
3)Zatarta półośka-czytaj do wymiany w całości, ale na ogół pzrzy zatartej ośce też jest problem, że ściąga auto w którąś ze stron
4)uszkodzony mechanizm różnicowy(bardzo sporadyczna usterka) i musi jeszcze przy tym ściągać auto znajomemu w hyundaiu się coś takiego przytrafiło
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
PiterGehry pisze:A jeszcze jedno.... a na tył jaki wymiar tych VALEO SILENCIO XTRM ?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
To wycieraczka dedykowana do MINI - razem z tym plastikiem wymieniasz.
http://www.allegro.pl/item804818595_wyc ... per_s.html
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Voyth - piszesz glupoty apropo tylniej wycieraczki, juz po raz kolejny.
Ta wycieraczka NIE bedzie pasowala do przed-liftowego MINI. zapnie sie, ale to nie jest dokladnie ta sama wycieraczka. sam kupilem po poradzie Voyth'a, dzialac dziala, ale to nie jest wycieraczka dedykowana, jedna czesc plastiku nie pasuje do drugiej.
Ta wycieraczka NIE bedzie pasowala do przed-liftowego MINI. zapnie sie, ale to nie jest dokladnie ta sama wycieraczka. sam kupilem po poradzie Voyth'a, dzialac dziala, ale to nie jest wycieraczka dedykowana, jedna czesc plastiku nie pasuje do drugiej.
R60 | since 2006.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
dawid pisze:Voyth - piszesz glupoty apropo tylniej wycieraczki, juz po raz kolejny.
Ta wycieraczka NIE bedzie pasowala do przed-liftowego MINI. zapnie sie, ale to nie jest dokladnie ta sama wycieraczka. sam kupilem po poradzie Voyth'a, dzialac dziala, ale to nie jest wycieraczka dedykowana, jedna czesc plastiku nie pasuje do drugiej.
Zatem Koledzy (tudzież Koleżanki) jakie wycieraczki mam kupić ? Które będą pasowały w 100% i z czystym sumieniem można je polecić? Czyli mam rozumieć, że VALEO SILENCIO XTRM 450 mm dla kierowcy i pasażera będą pasowały i będzie OK?
To jakie w takim razie dać na tył dla R50 ? Dawid, a Ty jaką w końcu kupiłeś na tył?
3)Zatarta półośka-czytaj do wymiany w całości, ale na ogół pzrzy zatartej ośce też jest problem, że ściąga auto w którąś ze stron
A jaki byłby koszt, tej półośki...? gdzie można ją kupić / wymienić?
I jeszcze jedno pytanie....
Mam problem ze spryskiwaczami przedniej szyby - rozregulowane są w diabły i pryskają tak, że mam usyfione szyby boczne, a przednią szybę słabo opryskaną.... Wiem, że można je regulować ręcznie, ale nie bardzo mi to wychodzi - bo strumień jest zbyt mocny, lub zbyt słaby.... Pytanie: czy można gdzieś kupić same dysze montowane w masce? Ewentualnie, gdzie i czy można to naprawić? Podobnie spryskiwacz z tyłu - daje tak niewiele płynu, że spryskaną szybę tylną mam tylko 2/3 wysokości, a co za tym idzie tylko 2/3 powierzchni będzie można uznać za czyste.... Jak to poprawić/naprawić?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:46 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
masz pewnie zatkane dysze
mozesz przedmuchac albo kupic nowe, nie powinno byc z tym problemu
mozesz przedmuchac albo kupic nowe, nie powinno byc z tym problemu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
PiterGehry pisze: Dawid, a Ty jaką w końcu kupiłeś na tył?
kupilem ta, bo dostalem odpowiedz, ze bedzie pasowac, jak otrzymalem to okazalo sie, ze nie pasuje, plastik jest inny, nie laczy sie dokladnie i jest szpara, wiec przemontowalem piorko i jezdze ze stara
R60 | since 2006.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
dawid pisze:PiterGehry pisze: Dawid, a Ty jaką w końcu kupiłeś na tył?
kupilem ta, bo dostalem odpowiedz, ze bedzie pasowac, jak otrzymalem to okazalo sie, ze nie pasuje, plastik jest inny, nie laczy sie dokladnie i jest szpara, wiec przemontowalem piorko i jezdze ze stara
czyli trzeba kupić w ASO...w sumie cena za komplet wycieraczek w ASO, to 2 stufki
tylko Bóg jeden wie, jakiej to marki....i czy będą się sprawowały.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:46 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.