Układ chłodzenia.

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Maciej

Układ chłodzenia.

Post autor: Maciej »

Witam,
Sprawa jak w temacie. Najpierw rozszczelnił mi się zbiornik na łączeniu wiec go wymieniłem a teraz cieknie przez kurek i to tak dość po konkrecie. Co jest grane, czy ktoś miał już coś takiego?

Mogę wymienić korek ale czy to wystarczy, czy może przyczyna leży gdzieś głębiej?

Jeszcze dodam że temperatura na wskaźniku nigdy nie osiąga optymalnej pozycji zawsze jest poniżej, czasem nawet tylko trochę nad minimum a rury nagrzane jak chole...

Maciek.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 20:44 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: Konrad K_2 »

ja jak miałem pęcherzyk powietrza to nawet weze potrafilo rozerwać
Maciej

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: Maciej »

Czyli odpowietrzenie :/. Dobra wlewam płyn powoli a to i tak nic nie daje. Jak się wiec to robi w MPI ?

Maciek.
Maciej

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: Maciej »

Dalsze objawy... :/ wkaznik temperatury ledwo nad minimalną wartością nawet po 40 minutach jazdy. Płyn ucieka szybko do pewnego poziomu. Zawsze jak zaglądam jest na podobnym poziomie bez znaczenia ile pojezdze.

Maciek.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: se7ven »

Sprawdź czujnik temperatury ten w termostacie (brązowy) oraz sam termostat. Jest on odpowiedzialny między innymi za włączanie wentylatora. Jeżeli płyn wydostaje się przez korek to być może zaczyna się gotować bo nie ma ciśnienia (niesprawne zaworki) lub kilka rzeczy naraz. Korek pasuje z Seicento (ale przed zakupem warto sprawdzić).
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: kamal1 »

Sam korek chłodnicy powinien się otwierać dopiero przy odpowiednim ciśnieniu,które na nim jest wytłoczone. A korki spotykałem różne.Nie pamiętam jakie powinno być ale znajdziesz w każdej serwisówce.
Maciej

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: Maciej »

Dzieki Panowie za wsparcie, będę rzeźbił i szukał rozwiązania. Jak byście mieli jeszcze jakieś rady to walcie.

Maciek.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: se7ven »

kamal1 pisze:Sam korek chłodnicy powinien się otwierać dopiero przy odpowiednim ciśnieniu,które na nim jest wytłoczone. A korki spotykałem różne.Nie pamiętam jakie powinno być ale znajdziesz w każdej serwisówce.

Zgadza się ale w MPI jest zbiornik wyrównawczy i na nim korek (chłodnica jest z przodu - bez korka) :wink:
Maciej

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: Maciej »

Z dalszych oględzin tematu już prawie myślałem że sprawa się rozwiąże na lekko, bo poluzował się pierścień ściskający na jednym z węży i woda wyciekała. Niestety to nie wystarczyło, znalazłem coś takiego:
Załączniki
3.JPG
3.JPG (38.58 KiB) Przejrzano 1623 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: flapjck1 »

pompa woda puszcza na uszczelnieniach zapewne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: monsterk »

ładny kolor tego płyny :mrgreen:
Silnik potrzebuje porządnego płukania układu chłodzenia, założenia nowej pompy cieczy i nowego termostatu. Jeżeli po tym nadal będą problemy z układem chłodzenia to uszczelka pod głowicą
Maciej

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: Maciej »

Jak zrobić takie porządne płukanie czy wystarczy odłączenie przewodu spod zbiornika wyrównawczego i podłączenie go pod szlauch? czy jakimś specjalnym środkiem?
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: monsterk »

trzeba zdjąć pompę cieczy i przez otwór po pompie wypłukać blok, następnie to najlepiej wyjąć chłodnićę i przez nią przelać dużo wody raz z jednej raz z drugiej strony, kolejny element to nagrzewnica, alę ją bez demontażu, popiąć koncówkę węża z wodą do zasilania nagrzewnicy i przelać wodę ale też zasilając na zmiane raz powrót a raz zasilanie, czasami jak jest doży sy to pomagam kompresorem.
Czasami taka operacja powoduje dużą rdzawą kałużę
A i jeszcze zapomniałem że w zbiorniczku wyrównawczym też się potrafi osadzić dużo mułu, a w ostatnim przypadku jaki robiłem to zarosnięty był ten cienki króciec odpowietrzający na obudowie termostatu
Maciej

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: Maciej »

Dobra dzięki, jakieś jeszcze rady ktoś by podrzucił?
Maciej

Re: Układ chłodzenia.

Post autor: Maciej »

Dobra rozebrałem, co myślicie?
Załączniki
P1020173.JPG
P1020173.JPG (169.07 KiB) Przejrzano 1543 razy
ODPOWIEDZ