Jedzie ciepło - stoi zimno...
Jedzie ciepło - stoi zimno...
No tak... przyszła zima, a tu taki klops...
W moim MINI R50, ostatnio gdy temperatury spadają poniżej zera, szwankuje ogrzewanie.
Do tej pory wszystko było cacy. Szybko robiło się w samochodzie ciepło, a teraz...
Gdy jadę - najlepiej na 5tce - MINI podaje ciepło do środka wzorowo, gdy jednak zatrzymam się ale nie gaszę silnika (np na światłach) - zamiast ciepłego powietrza leci chłodne - mimo iż ogrzewanie ustawione jest na najcieplejsze. Co się dzieje?
Z góry dziękuję za konstruktywne podpowiedzi
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
W moim MINI R50, ostatnio gdy temperatury spadają poniżej zera, szwankuje ogrzewanie.
Do tej pory wszystko było cacy. Szybko robiło się w samochodzie ciepło, a teraz...
Gdy jadę - najlepiej na 5tce - MINI podaje ciepło do środka wzorowo, gdy jednak zatrzymam się ale nie gaszę silnika (np na światłach) - zamiast ciepłego powietrza leci chłodne - mimo iż ogrzewanie ustawione jest na najcieplejsze. Co się dzieje?
Z góry dziękuję za konstruktywne podpowiedzi
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
termostat albo filtr klimy*
*zakladajac ze nie miales dolewanego do ukladu specyfiku na likwidacje wyciekow z chlodnicy
*zakladajac ze nie miales dolewanego do ukladu specyfiku na likwidacje wyciekow z chlodnicy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
Czy to napewno kwestia termostatu?
Czy może to problem nagrzewnicy, lub obudowy termostatu?
Jak w temacie:
http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic. ... =termostat
Filtr p/pyłkowy mam wymieniony. Nawiew działa. Gdy jest cieplej - a MINI postoi na światłach temperatura potrafi się niepokojąco podnieść na wskaźniku. Gdy jedzie temperatura jest OK.
Ostatnio gdy była właśnie plusowa temperatura (+5 na zewnątrz), autko po 20 minutach jazdy włączało wentylator. Po godzinie postoju ruszam, jadę kilka minut znów wentylator, tak jakby na dworze było conajmniej +30. Dojeżdżam do świateł. Stoje 5 minut - a temperatura na wskaźniku powoli zaczyna się podnosić na max. Wyłączam silnik - 5 minut stygnie - i już dalej jest OK. Kolejny dzień - temperatura na zewnątrz w granicach zera.
Wentylator się nie załącza, znów na światłach zimno, a jak dodam mu obrotów zaczyna się robić ciepło a nawet bardzo.
Ostatnie dni - temperatura na zewnątrz w granicach 1,5-3 stopni na plusie. Nawiew włączony na ciepło, "2gi" stopień. po 10 minutach w samochodzie jadącym na 2tys obrotów, ciepło jak w solarium, ale na światłach robi się znów chłodniej.
Miesiąc temu, wymieniałem płyn chłodniczy - odpowietrzałem układ. Teraz gdy patrzę na zbiornik wyrównawczy, świeci pustką. Odkręciłem korek, dolałem płynu, wciągnął go ładnie, dolałem znów na max, aż sie wylewa - znów wciągnęło, ale - do zbiorniczka wyrównawczego nic nie poleciało... Już sam nie wiem co jest.
Wycieków pod samochodem nie widzę - skłaniam się ku wymianie termostatu.
Czy ktoś spośród tu obecnych miał taki problem? I niech poradzi jak on go rozwiązał?
[edit] = jeśli założymy, że to np. termostat, to gdzie można go kupić, i czy "zwykły" mechanik poradzi sobie z jego wymianą? Czy taka wymiana jest skomplikowana?
W samochodach Renault (Laguna I) termostat jest tak zabudowany, że dostanie się do niego wiąże się z wybebeszeniem "połowy" silnika I całym dniem pracy... Jak jest z MINI?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Czy może to problem nagrzewnicy, lub obudowy termostatu?
Jak w temacie:
http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic. ... =termostat
Filtr p/pyłkowy mam wymieniony. Nawiew działa. Gdy jest cieplej - a MINI postoi na światłach temperatura potrafi się niepokojąco podnieść na wskaźniku. Gdy jedzie temperatura jest OK.
Ostatnio gdy była właśnie plusowa temperatura (+5 na zewnątrz), autko po 20 minutach jazdy włączało wentylator. Po godzinie postoju ruszam, jadę kilka minut znów wentylator, tak jakby na dworze było conajmniej +30. Dojeżdżam do świateł. Stoje 5 minut - a temperatura na wskaźniku powoli zaczyna się podnosić na max. Wyłączam silnik - 5 minut stygnie - i już dalej jest OK. Kolejny dzień - temperatura na zewnątrz w granicach zera.
Wentylator się nie załącza, znów na światłach zimno, a jak dodam mu obrotów zaczyna się robić ciepło a nawet bardzo.
Ostatnie dni - temperatura na zewnątrz w granicach 1,5-3 stopni na plusie. Nawiew włączony na ciepło, "2gi" stopień. po 10 minutach w samochodzie jadącym na 2tys obrotów, ciepło jak w solarium, ale na światłach robi się znów chłodniej.
Miesiąc temu, wymieniałem płyn chłodniczy - odpowietrzałem układ. Teraz gdy patrzę na zbiornik wyrównawczy, świeci pustką. Odkręciłem korek, dolałem płynu, wciągnął go ładnie, dolałem znów na max, aż sie wylewa - znów wciągnęło, ale - do zbiorniczka wyrównawczego nic nie poleciało... Już sam nie wiem co jest.
Wycieków pod samochodem nie widzę - skłaniam się ku wymianie termostatu.
Czy ktoś spośród tu obecnych miał taki problem? I niech poradzi jak on go rozwiązał?
[edit] = jeśli założymy, że to np. termostat, to gdzie można go kupić, i czy "zwykły" mechanik poradzi sobie z jego wymianą? Czy taka wymiana jest skomplikowana?
W samochodach Renault (Laguna I) termostat jest tak zabudowany, że dostanie się do niego wiąże się z wybebeszeniem "połowy" silnika I całym dniem pracy... Jak jest z MINI?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
Wkleję Ci, co mówi Bentley o wymianie termostatu w Cooperze
Work on the cooling system should only be carried out when the engine has cooled down.
Turn off ignition.
Drain coolant below the level of thermostat housing.
Remove air filter box.
Remove battery box.
Disconnect coolant hoses from thermostat housing.
Remove housing retaining bolts.
Remove housing.
Remove thermostat and gasket from housing.
Note location of bleeding pin.
Direction of installation.
Replace gasket and thermostat if necessary.
1. thermostat to seal locating lugs.
2. Basic location of thermostat to seal lug. Tightening torque: 12 Nm . Refill coolant.
Work on the cooling system should only be carried out when the engine has cooled down.
Turn off ignition.
Drain coolant below the level of thermostat housing.
Remove air filter box.
Remove battery box.
Disconnect coolant hoses from thermostat housing.
Remove housing retaining bolts.
Remove housing.
Remove thermostat and gasket from housing.
Note location of bleeding pin.
Direction of installation.
Replace gasket and thermostat if necessary.
1. thermostat to seal locating lugs.
2. Basic location of thermostat to seal lug. Tightening torque: 12 Nm . Refill coolant.
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
Powiem tak - muszę wymienić obudowe termostatu na wiosnę i nie sam termostat jest tu winny, a plastikowa obudowa, która średnio co roku pęka. Jest to mikropęknięcie, którego nawet nie widać, a rozgrzany płyn się sączy i odparowywuje. Obudowa kosztuje w ASO do 100 zł. Do wymiany trzeba zdjąć filtr powietrza z obudową i kilka pierdół. Naprawa to około 1,5 godziny.
Specyfik uszczelniający raczej tu nie pomoże
Specyfik uszczelniający raczej tu nie pomoże
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
PiterGehry pisze:No tak... przyszła zima, a tu taki klops...
W moim MINI R50, ostatnio gdy temperatury spadają poniżej zera, szwankuje ogrzewanie.
Do tej pory wszystko było cacy. Szybko robiło się w samochodzie ciepło, a teraz...
Gdy jadę - najlepiej na 5tce - MINI podaje ciepło do środka wzorowo, gdy jednak zatrzymam się ale nie gaszę silnika (np na światłach) - zamiast ciepłego powietrza leci chłodne - mimo iż ogrzewanie ustawione jest na najcieplejsze. Co się dzieje?
Z góry dziękuję za konstruktywne podpowiedzi
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
Sadzę...że masz zapowietrzony układ chłodnica-nagrzewnica...przy minusowych temperaturach zwłaszcza przy niskich obr. silnika efekt niedogrzania daje o sobie znać, zobacz w: MINI (One Cooper S 2001-05) instrukcja napraw Haynes (Owners Workshop Manuals)...no i z praktyki...
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
O ile dobrze pamietam u mnie skonczylo sie na wymianie filtrow. A pozniej byl problem z plynem chlodniczym,uciekal nie wiadomo gdzie,juz mielismy robic uszczelke pod glowica bo wszystko na nia wskazywalo jak mechanik wyczail ze jest dziura w gornej czesci chlodnicy,dosypal proszku do chlodnicy takiego ktory likwiduje male wycieki,i zadzialalo. ALE NA KROTKO.....
Pewnego dnia,zajezdzam po zawiasy tylnej klapy do serwisu Mini,odebralem i wyjazdzam od nich,i idzie za mna serwisant,pokazuje ze cos smierdzi i ze z pod maski widac dym,postanowil to sprawdzic,otworzylem mu maske,ona zaglada,wacha i BUM.... Proszek od zatykania dziurek puscil,i pan z serwisu mial goracy prysznic. Byl w szoku.
Wyliczyli mi na miejscu naprawe na 500€,250 za chlodnice i 250 za wymiane. Zadzwonilem do kumpla mechanika,powiedzial ze zrobi sie taniej,wiec dojechalem do domu powoli by nie daleko bylo. Pozneij na lawecie do warsztatu. I sprowadzil z Polski nowa chlodnice za grosze,wymienil za darmoche i jakies 400€ zostalo w kieszeni
A problemy ze znikajacym plynem sie skonczyly!!! Uszczelki pod glowica nie trzeba bylo wymieniac itp... I smigam dzis jak z papierami... Czego sobie i wam zycze
Pewnego dnia,zajezdzam po zawiasy tylnej klapy do serwisu Mini,odebralem i wyjazdzam od nich,i idzie za mna serwisant,pokazuje ze cos smierdzi i ze z pod maski widac dym,postanowil to sprawdzic,otworzylem mu maske,ona zaglada,wacha i BUM.... Proszek od zatykania dziurek puscil,i pan z serwisu mial goracy prysznic. Byl w szoku.
Wyliczyli mi na miejscu naprawe na 500€,250 za chlodnice i 250 za wymiane. Zadzwonilem do kumpla mechanika,powiedzial ze zrobi sie taniej,wiec dojechalem do domu powoli by nie daleko bylo. Pozneij na lawecie do warsztatu. I sprowadzil z Polski nowa chlodnice za grosze,wymienil za darmoche i jakies 400€ zostalo w kieszeni
A problemy ze znikajacym plynem sie skonczyly!!! Uszczelki pod glowica nie trzeba bylo wymieniac itp... I smigam dzis jak z papierami... Czego sobie i wam zycze
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
dobra, to co zrobic gdy:
na wysokich obrotach grzeje, na niskich juz mniej?
co w pierwszym kroku? filtry wymienione
na wysokich obrotach grzeje, na niskich juz mniej?
co w pierwszym kroku? filtry wymienione
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
termostat
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
termostat 100%
Można to łatwo sprawdzić.
*Jeśli rano (zimny silnik) po odpaleniu silnik robi rię ciepły a chłodnica nie - termostat dobry
*Jeśli rano (zimny silnik) po odpaleniu temp. silnika i chłodnicy równomiernie wzrasta -termostat walnięty (puszcza odrazu wodę na obieg chłodnicy)
Można to łatwo sprawdzić.
*Jeśli rano (zimny silnik) po odpaleniu silnik robi rię ciepły a chłodnica nie - termostat dobry
*Jeśli rano (zimny silnik) po odpaleniu temp. silnika i chłodnicy równomiernie wzrasta -termostat walnięty (puszcza odrazu wodę na obieg chłodnicy)
Re: Jedzie ciepło - stoi zimno...
a moze najpierw sprawdz poziom plynu w ukladzie