Tuning MINI Cooper S R56
Tuning MINI Cooper S R56
Cześć
Dzisiaj pękło w moim MINI 500km, więc pomyślałem, że z tej okazji należałoby się udać na rolki hamowni w celu weryfikacji co poniektórych faktów.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263579136.jpg
Auto w 100% seryjne zatankowane pb95. Taka moc to już chyba reguła w R56 na świecie, ciągle się zastanawiam dlaczego BMW deklaruje 175KM dla tego silnika no.. ale płakać z tego powodu nie będę
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585988.jpg
Hamownia z której korzystam ma taką fajną opcje, że podłączona pod gniazdo OBD w aucie loguje i wyświetla parametry, które nas interesują. Wybrałem temperaturę w dolocie po intercoolerze, oraz doładowanie już w kolektorze ssącym.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263584832.jpg
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585068.jpg
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586294.jpg
Jak widać coś musi być na rzeczy z wydajnością intercoolera, gdyż przy temperaturze otoczenia poniżej 10st (potężny nawiew prosto z dachu + dmuchawa na cały front auta) temperatura podczas 20sekundowego pomiaru "leci" w kierunku 40st i wcale się nie
stabilizuje. W kolejnych pomiarach, będzie coraz gorzej
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586339.jpg
Przy okazji sprawdziłem jak działa deklarowany overboost i faktycznie przy energicznym wciśnieciu pedału gazu, przez parę sekund lub też do uzyskania pewnych obrotów (muszę to jeszcze sprawdzić wydłużając pomiar) doładowanie wzrasta o 0.15b z 0.6 do 0.75b i generuje dodatkowe 15Nm w ładnym zakresie
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586509.jpg
W ofercie na całym świecie są oferowane przeróżne układy dolotowe do turbo, airboxy, rurki, stożki. Chciałem tak na szybko sprawdzić czy seryjna konstrukcja jest faktycznie jakimś ograniczeniem dla tego silnika. Na początek otworzyliśmy obudowę by sprawdzić czy jakąkolwiek restrykcję wprowadza seryjny filtr powietrza i dolna część airbox'a z dolotem do lampy.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585618.jpg
Jak widać na poniższym wykresie, moc max podskoczyła o 3KM i odrobinę wypłaszczył się moment obrotowy w dolnym zakresie. Temperatura w dolocie to już 43stopnie i dalej rośnie. Przy 7,5st otoczenia i 0,8bara doładowania to lekka przesada.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586584.jpg
Nie było gorzej, więc do następnego pomiaru zdemontowaliśmy górną część obudowy w której jest pewnego rodzaju kierownica powietrza i zostawiliśmy samą gumową rurę do turbiny
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585282.jpg
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586635.jpg
Jak widać w samym szczycie straciliśmy parę nieistotnych w przyspieszaniu koni, natomiast od 2500 do 4200obr widać już na wykresie oddzielenie się wykresu momentu obrotowego od wcześniejszych pomiarów. W tej chwili jest już 273Nm
Kolejna zmiana to całkowity demontaż dolotu
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585423.jpg
Jak widać na poniższym wykresie taka modyfikacja już ciągnie nam przebieg w dół. Moc max bez mian, ale między 3500 a 5000obr mamy już mniej momentu jak na oryginalnej rurze. Dodatkowo wlot ciepłego powietrza zza chłodnicy to sprężarki + seryjny intercooler powoduje 46st w przed kolektorem... a to przecież ciągle otwarta maska. Strach pomyśleć co się będzie działo w lato lub przy wyższym doładowaniu.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586722.jpg
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263589522.jpg
Cały czas monitorowaliśmy skład mieszanki, oraz kąt zapłonu komputera. Wychodzi na to, że jest jednak spory potencjał w elektronice.... którą zamierzamy wykorzystać
Reasumując sam dolot wiele nie zmieni, więc wiele internetowych "historii" o cud "intake'ach" można traktować z przymróżeniem oka. A biorąc jeszcze pod uwagę, że większość aftermarketowych rozwiązań dostarczy do sprężarki wiele cieplejsze powietrze to myślę że podczas jazdy w lato ten mod można sobie odpuścić...
W przyszłym tygodniu przetestuje Mini pod kątem wymiany fragmentów wydechu, od tłumika do rury wydechowej turbiny.
Hej
Dzisiaj pękło w moim MINI 500km, więc pomyślałem, że z tej okazji należałoby się udać na rolki hamowni w celu weryfikacji co poniektórych faktów.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263579136.jpg
Auto w 100% seryjne zatankowane pb95. Taka moc to już chyba reguła w R56 na świecie, ciągle się zastanawiam dlaczego BMW deklaruje 175KM dla tego silnika no.. ale płakać z tego powodu nie będę
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585988.jpg
Hamownia z której korzystam ma taką fajną opcje, że podłączona pod gniazdo OBD w aucie loguje i wyświetla parametry, które nas interesują. Wybrałem temperaturę w dolocie po intercoolerze, oraz doładowanie już w kolektorze ssącym.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263584832.jpg
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585068.jpg
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586294.jpg
Jak widać coś musi być na rzeczy z wydajnością intercoolera, gdyż przy temperaturze otoczenia poniżej 10st (potężny nawiew prosto z dachu + dmuchawa na cały front auta) temperatura podczas 20sekundowego pomiaru "leci" w kierunku 40st i wcale się nie
stabilizuje. W kolejnych pomiarach, będzie coraz gorzej
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586339.jpg
Przy okazji sprawdziłem jak działa deklarowany overboost i faktycznie przy energicznym wciśnieciu pedału gazu, przez parę sekund lub też do uzyskania pewnych obrotów (muszę to jeszcze sprawdzić wydłużając pomiar) doładowanie wzrasta o 0.15b z 0.6 do 0.75b i generuje dodatkowe 15Nm w ładnym zakresie
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586509.jpg
W ofercie na całym świecie są oferowane przeróżne układy dolotowe do turbo, airboxy, rurki, stożki. Chciałem tak na szybko sprawdzić czy seryjna konstrukcja jest faktycznie jakimś ograniczeniem dla tego silnika. Na początek otworzyliśmy obudowę by sprawdzić czy jakąkolwiek restrykcję wprowadza seryjny filtr powietrza i dolna część airbox'a z dolotem do lampy.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585618.jpg
Jak widać na poniższym wykresie, moc max podskoczyła o 3KM i odrobinę wypłaszczył się moment obrotowy w dolnym zakresie. Temperatura w dolocie to już 43stopnie i dalej rośnie. Przy 7,5st otoczenia i 0,8bara doładowania to lekka przesada.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586584.jpg
Nie było gorzej, więc do następnego pomiaru zdemontowaliśmy górną część obudowy w której jest pewnego rodzaju kierownica powietrza i zostawiliśmy samą gumową rurę do turbiny
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585282.jpg
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586635.jpg
Jak widać w samym szczycie straciliśmy parę nieistotnych w przyspieszaniu koni, natomiast od 2500 do 4200obr widać już na wykresie oddzielenie się wykresu momentu obrotowego od wcześniejszych pomiarów. W tej chwili jest już 273Nm
Kolejna zmiana to całkowity demontaż dolotu
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263585423.jpg
Jak widać na poniższym wykresie taka modyfikacja już ciągnie nam przebieg w dół. Moc max bez mian, ale między 3500 a 5000obr mamy już mniej momentu jak na oryginalnej rurze. Dodatkowo wlot ciepłego powietrza zza chłodnicy to sprężarki + seryjny intercooler powoduje 46st w przed kolektorem... a to przecież ciągle otwarta maska. Strach pomyśleć co się będzie działo w lato lub przy wyższym doładowaniu.
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263586722.jpg
http://www.promotormocy.pl/gallery/1263589522.jpg
Cały czas monitorowaliśmy skład mieszanki, oraz kąt zapłonu komputera. Wychodzi na to, że jest jednak spory potencjał w elektronice.... którą zamierzamy wykorzystać
Reasumując sam dolot wiele nie zmieni, więc wiele internetowych "historii" o cud "intake'ach" można traktować z przymróżeniem oka. A biorąc jeszcze pod uwagę, że większość aftermarketowych rozwiązań dostarczy do sprężarki wiele cieplejsze powietrze to myślę że podczas jazdy w lato ten mod można sobie odpuścić...
W przyszłym tygodniu przetestuje Mini pod kątem wymiany fragmentów wydechu, od tłumika do rury wydechowej turbiny.
Hej
Re: Tuning MINI Cooper S R56
Wasze wyniki wcale nie zaskakują po dłuższym użytkowaniu MCS 07, widzę że auto ma ogólny problem z "ciepłem", wystarczy zajrzeć pod maskę Wydaje mi się że jedyny co można zrobić z dolotem to:
- większy IC, najlepiej zalewany wodą, odseparowany od strony silnika
- osłony termiczne na cały dolot
- dodatkowy odseparowany dolot z maski
- no i wentylacja w masce ale EVO
a i tak to dużo nie zmieni to nie jest JDM gdzie wywalenie seryjnego rezonatora i wstawienie kibelrury poprawia KM i Nm, a o CAI nie wspomnę.
ps. kolektor skąd ? z ac-schnitzer ? czy dorabiany u nas ? 4-1, 4-2-1 ? przelot 2" a może 2,5" czekam na wykres
ps2. moc na kołach w przyszłym tygodniu podjadę na hamownie i zobacze jak sie sprawuje delikatnie doprężony silnik, niestety ale u mnie po 27 K km, głowica odmówiła posłuszenstwa , przy okazji spawania i planowania obrobiono gniazda zaworów jak i zawory i inne pierdółki, więc spodziewam sie na 99% gorszego wyniku niż u Was
Reasumują autko jest fajne do miejskiej zabawy, do upalania ? Bez inwestycji 10 - 20 K PLN nie ma sensu się nim bawić, ot takie moje zdanie.
- większy IC, najlepiej zalewany wodą, odseparowany od strony silnika
- osłony termiczne na cały dolot
- dodatkowy odseparowany dolot z maski
- no i wentylacja w masce ale EVO
a i tak to dużo nie zmieni to nie jest JDM gdzie wywalenie seryjnego rezonatora i wstawienie kibelrury poprawia KM i Nm, a o CAI nie wspomnę.
ps. kolektor skąd ? z ac-schnitzer ? czy dorabiany u nas ? 4-1, 4-2-1 ? przelot 2" a może 2,5" czekam na wykres
ps2. moc na kołach w przyszłym tygodniu podjadę na hamownie i zobacze jak sie sprawuje delikatnie doprężony silnik, niestety ale u mnie po 27 K km, głowica odmówiła posłuszenstwa , przy okazji spawania i planowania obrobiono gniazda zaworów jak i zawory i inne pierdółki, więc spodziewam sie na 99% gorszego wyniku niż u Was
Reasumują autko jest fajne do miejskiej zabawy, do upalania ? Bez inwestycji 10 - 20 K PLN nie ma sensu się nim bawić, ot takie moje zdanie.
Re: Tuning MINI Cooper S R56
neykon pisze:Wasze wyniki wcale nie zaskakują po dłuższym użytkowaniu MCS 07, widzę że auto ma ogólny problem z "ciepłem", wystarczy zajrzeć pod maskę Wydaje mi się że jedyny co można zrobić z dolotem to:
Sam fakt, że jest przegorąco pod maską jest akurat na plus, gdyż jest nadzieja sam silnik dobrze się studzi oddając temperaturę. Bardziej dziwi mnie to, że w sumie nie mały intercooler (identycznych rozmiarów i kształtu jest w Escorcie RS Cosworth i to jeszcze ZA chłodnicą wody) ma takie problemu z redukcją temperatury w seryjnym aucie w czasie zimy.. Seryjne intercoolery są często nie doceniane i "profilaktycznie" zmieniane na większe zamienniki, które działają... gorzej.
ps. kolektor skąd ? z ac-schnitzer ? czy dorabiany u nas ? 4-1, 4-2-1 ? czekam na wykres
piszesz o Cooper S Turbo? Takie kolektory były w wersjach z kompresorem..
ps2. moc na kołach
temat rzeka... napewno nie można porównywać mocy na kołach z powyższych wykresów (niebieska linia/wartość w tabelce) z tym co podają w USA
w przyszłym tygodniu podjadę na hamownie i zobacze jak sie sprawuje delikatnie doprężony silnik, niestety ale u mnie po 27 K km, głowica odmówiła posłuszenstwa ,
co się stało z głowicą? ile została splanowana? seryjne 10.6:1 to i tak niezłe zaskoczenie jak dla auta z turbo i doładowaniem prawie 1bara
Reasumują autko jest fajne do miejskiej zabawy, do upalania ? Bez inwestycji 10 - 20 K PLN nie ma sensu się nim bawić, ot takie moje zdanie.
muszę się nie zgodzić i z czasem mam nadzieje przekonać do tego Ciebie... i siebie
Re: Tuning MINI Cooper S R56
gratuluję wyników
ale nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy wywalają - jakby nie patrzeć sporą - kasę na auto a potem je szpecą na co najmniej 1/3 roku sępiąc na stalowe koła
ale jak już stałeś na rolkach to bez programu trzeba było nie wyjeżdząć, 500km zrobione wiec wstępnie dotarty i można dłubać
ale nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy wywalają - jakby nie patrzeć sporą - kasę na auto a potem je szpecą na co najmniej 1/3 roku sępiąc na stalowe koła
ale jak już stałeś na rolkach to bez programu trzeba było nie wyjeżdząć, 500km zrobione wiec wstępnie dotarty i można dłubać
Re: Tuning MINI Cooper S R56
MiniaC6 pisze:neykon pisze:Wasze wyniki wcale nie zaskakują po dłuższym użytkowa
Silnik MCS R53 to modyfikacja silnika Chrysler_a,
a silnik MCS R56 turbo to BMW....chyba nie?
Re: Tuning MINI Cooper S R56
ja_ja pisze:a silnik MCS R56 turbo to BMW....chyba nie?
to jest konstrukcja BMW czy PSA czy też wspólna? bo wkładają ten silnik m.in. do peugeotów..
Re: Tuning MINI Cooper S R56
macra pisze:ja_ja pisze:a silnik MCS R56 turbo to BMW....chyba nie?
to jest konstrukcja BMW czy PSA czy też wspólna? bo wkładają ten silnik m.in. do peugeotów..
PSA chętnie się chwali współpracą z BMW, BMW z PSA... mniej chętnie. Sześcio biegowa skrzynia projektu BMW tylko w MINI. Z ciekawostek ten sam silnik w 207RC trzyma doklarowane 175KM
ale nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy wywalają - jakby nie patrzeć sporą - kasę na auto a potem je szpecą na co najmniej 1/3 roku sępiąc na stalowe koła
Ty tak na poważnie? Samochód odebrałem w największą śnieżyce na Potenza'ch RE050. W składach oponiarskich padali ze śmiechu jak pytałem o zimówki w środku zimy w rozmiarze do Mini i to najchętniej RSC. Cudem udało mi się na allegro znaleźć zimówki i to na stalówkach od eSki, a tu taki pocisk od Ciebie na forum
ale jak już stałeś na rolkach to bez programu trzeba było nie wyjeżdząć, 500km zrobione wiec wstępnie dotarty i można dłubać
Program oczywiście będzie, ale po sprawdzeniu efektów po kolejnych popularnych bolt-on'ach
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tuning MINI Cooper S R56
macra pisze:ja_ja pisze:a silnik MCS R56 turbo to BMW....chyba nie?
to jest konstrukcja BMW czy PSA czy też wspólna? bo wkładają ten silnik m.in. do peugeotów..
BMW-PSA: http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... a-1-6.aspx
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti