przekłania kierownicza

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 569
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

przekłania kierownicza

Post autor: LUPER »

jak ocenić stan przekładni kierowniczej? I co kwalifikuje ją do wymiany?
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: przekłania kierownicza

Post autor: flapjck1 »

listwa zebata nie moze miec wykruszen
listwa powinna sztywno siedziec w rurze, luzy gora dol niedopuszczalne
drazki kierownicze powinny byc sztywne na jablkach i zdrowe gwinty
manszety powinny byc cale

oczywiscie wszystko co w srodku powinno byc nasmarowane i wolne od piachu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 569
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: przekłania kierownicza

Post autor: LUPER »

z tym wolnym od piachu to trochę problem, bo osłon nie wiadomo od kiedy nie było

co nazywasz manszetami?
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: przekłania kierownicza

Post autor: flapjck1 »

oslony gumowe/plastikowe listwy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1418
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

przekłania kierownicza

Post autor: markfive »

LUPER pisze:jak ocenić stan przekładni kierowniczej? I co kwalifikuje ją do wymiany?
To wszystko co napisane było w kolejnych postach jest istotne. Mogę tylko dodać, że nowsze typy przekładni stosowane w miniakach nie nadają sie do amatorskiej, garażowej naprawy. Dawne przekładnie Mk1, Mk2 można było rozebrać w celu wymiany łożysk wałka ślimakowego, można było rozebrać przeguby kuliste drążków bocznych dostępne były też części do naprawy np. tulejka prowadząca listwę z prawej strony. Przekładnia jest elementem o priorytetowym znaczeniu dla bezpieczeństwa i nie jest aż tak droga by ryzykować jazdę nawet na częściowo zużytej.

Standartowy dla mini test przekładni to:
1. Kontrola luzu miedzyzębnego na listwie - czyli luz w dopuszczalnych granicach na kole kierownicy przy ruchu lewo/prawo gdy koła skierowane na wprost. Jednocześnie obserwować czy nie ma nadmiernego luzu na końcówkach drążków kierowniczych.
2. Kontrola swobody i pewności ruchu przekładni - czyli obrót kołem kierownicy od końca lewo do końca prawo. Samochód stoi na twardym podłożu. Jeżeli następuje w jakimkolwiek momencie zwiększony opór lub co gorsza przeskok ślimaka - przekładnia do wymiany
3. Kontrola luzu poprzecznego prawej tulejki w obudowie - zdejmujemy prawe koło i poruszamy góra dół i na boki drążkiem na wyjściu z przekładni. Jezeli luz jest duży i wyczuwalne stuki - przekładnia do wymiany. (duży luz w tym miejscu powoduje mocne stukanie tak jakby ktoś uderzał młotkiem o podłogę z prawej strony przy jeździe na nierównej twardej nawierzchni. Nawet wtedy gdy nie ma nadmiernych luzów w zawieszeniu i na końcówkach drążków). Uwaga! sprawdzić czy obejmy mocujące przekładnię do przegrody czołowej są dobrze dokręcone i czy blacha przegrody nie jest popękana.
4. Osłony gumowe czy z tworzywa (harmonijki) na końcach obudowy przekładni - muszą być całe i nie porozrywane. Piach, woda i sól zimą mogą zniszczyć przekładnię w szybkim tempie.
ODPOWIEDZ