Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Maciej

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: Maciej »

Konkret fela :)

Pozdrawiam,
Maciek.
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: TRIP »

mmm wygląda to oryginalnie i obiecująco ;)
trzymam kciuki za udany efekt końcowy ;)
Awatar użytkownika
Bankowy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 193
Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wyspy Dziewicze

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: Bankowy »

Gruszki nie trzeba wybijać, sama wypadywuje ;D
Tylko pewnie zapiekła się w "trąbce", bo aluminiowa i "napęczniała" z czasem. Próbuj na siłę.

Ale Ty chyba nie chcesz zakładać tego tylnego wózka z powrotem???
PROCu

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: PROCu »

hmm 14cali, może będzie to stroiło z progami i nadkolami jak już wszystko będzie w kolorze, ma potencjał.

p.s.
co tam za honde chowasz pod pokrowcem?
Julian

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: Julian »

Szczerze to ciekawie wygląda ta felga :wink: Plus za oryginalność :mrgreen: Bałem się wioski a tu miła niespodzianka :razz: Ciekawe jak będzie wyglądał kolorek na koniec :?: :!:
pablo

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: pablo »

PROCu pisze:p.s.
co tam za honde chowasz pod pokrowcem?


To mój demon szybkości na suchą nawierzchnię HONDA CBR 1100 xx 175PS - robi szał
pablo

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: pablo »

Wyprułem też wózek przedni - jest troche rozkręcania,

miniak stoi teraz na czterech nogach :)

oba wózki zawiozłem dziś do piaskowania
Załączniki
DSC01226.JPG
DSC01226.JPG (177.87 KiB) Przejrzano 2407 razy
DSC01224.JPG
DSC01224.JPG (181.7 KiB) Przejrzano 2407 razy
pablo

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: pablo »

no przez te mrozy nic nie moge robic bo zimno w garazu jak cholera :) ale w końcu wczoraj odebrałem wózki z piaskowania :) i dzis pojechały do ocynku ogniowego

po ocynkowaniu trzeba będzie wszystko przegwintowac i powoli składac

pozdro

PABLO
Załączniki
DSC01271.JPG
DSC01271.JPG (94.31 KiB) Przejrzano 2293 razy
DSC01270.JPG
DSC01270.JPG (91.56 KiB) Przejrzano 2293 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: monsterk »

tylko pospawaj najpierw dziury w tylnym wózku,
jak dla mnie to szkoda kasy na ocynk, i ciekawi mnie jak będzie tylny wózek po tym zabiegu wyglądał
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: Sadam »

i jeszcze co rozumiesz przez przegwintować? pozamieniać na metryczne?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: monsterk »

Sadam pisze:i jeszcze co rozumiesz przez przegwintować? pozamieniać na metryczne?

Raczej zdjąć warstwę cynku z gwintów, chyba o tym napisał
pablo

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: pablo »

dokładnie trzeba bedzie zdiąc warstwe ocynku gwintownikami calowymi
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: Sadam »

miałem nadzieję, że taka będzie odpowiedź ;) bo przerabianie to by była masakra
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: se7ven »

monsterk pisze:tylko pospawaj najpierw dziury w tylnym wózku,
jak dla mnie to szkoda kasy na ocynk, i ciekawi mnie jak będzie tylny wózek po tym zabiegu wyglądał

Ja widzę jedną od spodu - z góry to będą na 99%. Ogólnie słaba toczona przez korozję blacha.
Ocynkowanie sprawę załatwi - przecież jeszcze nic się nie rozpadło. :razz:
Dostanie dobre koła i będzie śmigać - trzasków i tak nie słychać bo z tyłu. :mrgreen:
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mój MINI COOPER '92 1,3 SPI - renowacja

Post autor: markfive »

Pablo
Ogólnie projekt ciekawy ale dopiero ukończona całość pokaże kto miał rację a kto nie.

Wtrącę swoje trzy grosze w sprawie felg 14" . Dobrze dobrane felgi diametralnie zmieniają i poprawiają wygląd każdego auta. Na ilustracji z 14 grudnia DSC01209.JPG wygląda to bardzo dobrze.
...Ale by tak to wygladało w realu musisz te felgi założyć na dystansach. Z tyłu to jest wykonalne i gdy nie będą opony ocierać o mocowanie ośki wachacza i wachacz będzie OK.
Z przodu jest poważny problem wynikający z geometrii skrętu w mini i ruchu całego koła do przodu i do tyłu przy skręcie. Już nawet przy fabrycznych kołach, ruch taki przód / tył występuje. Czym szersza felga i czym dalej od osi zwrotnicy zamocowane jest koło te ruchy przód/tył są coraz większe. Może nawet braknąć miejsca w nadkolach. Nie tylko z przodu gdzie można podciąć ale także z tyłu gdzie jest pionowe nadkole wewnetrzne.
Tak więc mocno problematyczne jest takie ustawienie.
Być może uda się gdy "wepchniesz" te koła bardziej do wewnątrz. Wersje mini turbo jeździły na 14" ale na innych felgach. Wiem, że "wepchnięcie" kół zepsuje całą koncepcję Twojego "bodykitu". Dlatego lepiej sprawdzić to przed jego wykończeniem i ewentualnie dać węższe nadkola zewnętrzne.

Pchaj robotę do przodu . Nie zniechęcaj się !
ODPOWIEDZ