mini 64' custom KEZ1400

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

mini 64' custom KEZ1400

Post autor: markfive »

Ten samochód już nie istnieje. Zostało kilka zdjęć i wspomnienia. Myślę, że forum MKP to dobre miejsce na jego prezentację. Auto odbudowywane było w czasach gdy literaturę i części sprowadzać trzeba było kanałami prywatnymi. Na porządku dziennym było zastępowanie orginalnych części wszystkim co dało się dostosować z innych jeżdżących po naszych drogach marek. Wiele razy zdarzało mi się wysłuchiwać złośliwe uwagi i kpiny ze strony młodych posiadaczy nowszych oryginalnych modeli sprowadzonych w stanie umożliwiajacym ich eksploatację "z marszu" i chwilowo bez większego wysiłku.
To auto zakupione zostało w Polsce w latach 80 tych w stanie kompletnej ruiny z powypadkową przeszłością, pogiętą karoserią, oświetleniem i osprzętem elektrycznym krajowym, tylnymi błotnikami wyciętymi pod lampy 126p. Zespół napędowy nadawał się co prawda do przejechania odcinka 25 km ale był bezmyślnie i na sztukę poskładany z różnych części silników 848 i 998. Komentarz ludzi oglądających to auto zaraz po zakupie był krótki : nie wziął bym tego nawet za darmo. Odbudowa miała charakter "niskobudżetowy" z naciskiem na maksimum własnej pracy. Powrót do orginału od początku był poza zasięgiem i nie był nigdy moim celem. Auto miało służyć do codziennej eksploatacji i przez kilkanaście lat spełniało z godnością swoje zadanie. Udało się tym samochodem nawet osiągać w miarę przyzwoite wyniki w imprezach sportowych dla amatorów.
Na zdjęciu samochód od dawna już jeżdżący. Tu na torze Kielce 14 września 2002 roku. Jeszcze z silnikiem 998 i bębnowymi hamulcami na przedniej osi. Koła 10", felgi alu innocenti, opony goodyear 165/70x10. Lusterka boczne regulowane od wewnątrz. Charakterystyczny customowy emblemat na masce "Austin" i lekko "nieśmiało" zaznaczone pasy na masce. Zresztą nie długo później pod maskę trafił silnik 1275 z metro 1300 GT. c.d.n
Załączniki
44x800.jpg
44x800.jpg (31.99 KiB) Przejrzano 2471 razy
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: Konrad K_2 »

ładniutki , co sie z nim stalo?
fajna tablica
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: markfive »

Konrad K_2 pisze:...fajna tablica

Tablica krajowa i numer przypadkowo dobrze trafiony i charakterystyczny. Za to litery i cyfry celowo w angielskim stylu. Niezbyt to zgodne z zasadami ale jakoś nikt nigdy się nie czepiał, rozmowy w trakcie kontroli na drogach zawsze były kulturalne i miłe z racji zainteresowania nietuzinkowym autem.

Ale teraz dalszy ciąg historii.
Rok 2003. Silnik 998 ustępuje miejsca pochodzącemu z metro 1275. To wersja silnika metro Mk1 a więc ze sprzęgłem typu Borg&Beck i rozrusznikiem bezwładnościowym. Inne widoczne różnice wynikają z kolejnych przeróbek i modyfikacji mających swój początek w latach 80 tych. Całkowicie nowa instalacja elektryczna. U góry po lewej skrzynka na 9 bezpieczników, selenoid rozrusznika i przekaźniki świateł reflektorów. Zmodyfikowana obudowa filtra powietrza ze względu na zastosowanie dźwigniowego mechanizmu napędu wycieraczek z mocnym dwubiegowym silniczkiem. Pierwsze modele mini nie miały dwu prędkości wycieraczek. Dalej, jednostopniowa pompa hamulcowa prosta i skuteczna a co najważniejsze nowa i typowa. Zbiorniczek płynu hamulcowego na lewym fartuchu. Za przednim pasem po lewej sprężarka sygnałów pneumatycznych. Alternator Bosch 55A. Oryginalna pokrywa zaworów "austin" z odpowietrzeniem. c.d.n.
Załączniki
mini1275x800.jpg
mini1275x800.jpg (72.6 KiB) Przejrzano 2428 razy
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: Mayon »

pozazdrościć takich wspomnień i przygód :) naprawde fajne autko
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: markfive »

Rok 2003. Gdyby dzisiaj pokazać to zdjęcie jako aktualny temat odbudowy nastapiła by cała lawina postów na temat "kundlenia", braku smaku, bezsensu przeróbek itp. Na szczęście dzisiejsze opinie i tak nie mają wielkiego znaczenia. Jak pisałem na wstępie opis dotyczy auta które w tej karoserii i w takim "stylingu" istniało do 2005 roku w tym ostatni okres to już głównie "sezonowanie" na parkingu pod "gołym niebem" co przyczyniło się do sporych postępów korozji blach. Patrząc z perspektywy czasu wytrzymało i tak bardzo wiele. Od 1964 roku do 1985 - 21 lat eksploatacji w różnych rękach i w rozmaitych tarapatach. Od 1985 do 1997 - po zakupie pierwszy remont dla ogarniecia całości i doraźne naprawy w trakcie użytkowania, to kolejne 12 lat. Od 1997 do 2004 - chyba najlepszy okres bo kolejna reanimacja (łatanie) karoserii, lakierowanie akrylem i doprowadzenie mechaniki i wnętrza do stanu umożliwiajacego szybką i bezpieczna jazdę. to znów 7 lat. W przypadku nowych samochodów często wystarczy tylko te 7 lat do doprowadzenia auta do bardzo złego stanu. Sumując 40 lat to i tak niezły wynik bez wymiany "budy" i większości mechanizmów na nowsze na ciągle tych samych papierach.
Trochę informacji dla opisu zdjęcia z tyłu :
Szyba nieoryginalna, po poszerzeniu tylnej ściany wstawiona z Mk3 głównie ze względu na brak el. ogrzewania w tej z Mk1. Blachy pod lampami były od początku przeklepane i mocno wycięte pod lampy 126p. Tu zamontowane w to miejsce (nie wykręcone ze złomu czy starego malucha), nowe wersji eksportowej 126 Bambino. Zamontowane w specyficzny sposób (zamiana L na R). Zamek klapy bagażnika niewielki i nie odstający. Otwierany przy pomocy kluczyka. Emblemat "Mini 850" bo taki był zapis w dowodzie rejestracyjnym auta. Nowsza klapa, ale z oświetleniem na dole jak Mk1 (bez odstajacego "daszka"). Bez zderzaka. Ze względu na znaczną rozbieżność płaszczyzn między tylną ścianą a pasem dolnym trzeba było zostawić wąską krawędź. Na krawędzi nabita listwa z tworzywa taka jak w nowszych modelach na progach. Na końcach mocowana chromowanymi nakładkami. Centralny wydech i wąski spojler by nie było widać z tyłu ramy wózka i skrzynki na akumulator.
Załączniki
rear1400x800.jpg
rear1400x800.jpg (41.82 KiB) Przejrzano 2355 razy
pampas1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 237
Rejestracja: 12 sty 2005, 10:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: pampas1 »

To były czasy. Pierwsze ściganki na Miedzianej.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: Konrad K_2 »

ciekawy całkiem ten "spoiler"
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: markfive »

Konrad K_2 pisze:ciekawy całkiem ten "spoiler"

No faktycznie chyba nazwałem to niezbyt fortunnie. To raczej "dokładka" :grin:
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: Konrad K_2 »

sam pateny mi sie podoba , lepsze to niz pudło akumulatora i fajnie zgrane z centralnym wydechem
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: markfive »

Konrad K_2 pisze:...sam patent mi sie podoba

Stosowałem ten "patent" kilkakrotnie w mini i w metro. Poszukam zdjęć i pokażę w tym wątku ...niebawem
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: Konrad K_2 »

a to rękodzieło czy gdzies kupowane?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: markfive »

Jak obiecałem :grin: To "dokładka" tylnego pasa w samochodzie Artura
To poprzednie i to wykonane samodzielnie. Metoda: znaleźć zderzak (na szrocie) wypatrzyć potrzebny fragment wyciąć przy pomocy "flexa" obrobić krawędzie.....
Załączniki
artur0034.jpg
artur0034.jpg (35.59 KiB) Przejrzano 2246 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

mini 64' custom KEZ 1400

Post autor: markfive »

Ciąg dalszy historii mojego auta.
Dla zainteresowanych rozmaitymi modami i rzeczami których się nie da kupić (przynajmniej w takiej ostatecznej formie), a trzeba samemu zrobić by mieć prawo użycia nazwy CUSTOM.
Na ilustracji: wykonana samodzielnie w 2003 roku, konwersja zacisków i tarcz hamulcowych dla 10" kół. Zaciski pochodzą z Audi 80 GL (lata 80-te). Pozostałe elementy to zwrotnice i piasty dla 12" mini, tarcze metro Mk1. Bardzo wiele pracy dla dopasowania mocowania zacisków. W konsekwencji inne nowe nieoczekiwane problemy wynikajace z konstrukcji zacisków (jarzmo - zacisk pływajacy, podobnie jak fiesta). Skuteczność dużo lepsza jak bębny ale dla bardziej efektywnego działania wymagająca zastosowania serwa. W moim aucie serwa nie było.
Po prawej koła i felgi na jakich samochód jeździł "na torze" Przód ATS, tył Dunlop (rewers) odpowiednio dostosowane felgi zamontowane na wąskich bębnach. Opony Goodyear 165/70x10.
Ciekawostka: przez dwa lata bezskutecznie szukałem nabywcy na ten zestaw wraz z kompletem nakrętek + 2 wąskie bębny (za 800 zł). Amatorów nie było i w końcu sprezentowałem to mojemu długoletniemu przyjacielowi (również fan i posiadacz mini)
Załączniki
mfv mix 800.jpg
mfv mix 800.jpg (37.59 KiB) Przejrzano 2196 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: markfive »

Uzupełnienie do poprzedniego postu
Kolejna ilustracja dotycząca konwersji hamulców bębny / tarcze. Tu widać jak zmontowany zestaw mieści sie w 10" feldze. To dało się "upchnąć" w felgach ATS i Abarth. Felgi wymagały wyrównania średnicy wewnętrznej na tokarce. Od "wewnątrz" felgi aluminiowe na ogół nie są obrabiane i często ocierają miejscowo. Poza tym felgi te były używane i mogły być w jakimś stopniu odkształcone. Po prawej felga Abarth 10" (włoskie pochodzenie z Innocenti). Osobiście ten wzór felgi do mini 10" uważam za bardzo udany. Ma duże "otwory" między ramionami przez które dobrze widoczne są tarcze / zaciski. Przy okazji hamulce są lepiej chłodzone. Niezbyt dobrze to widać ale felgi posiadają oryginalne chromowane "kapsle" z czerwonym skorpionem - znakiem Abarth'a.
Załączniki
mfv mix2 800.jpg
mfv mix2 800.jpg (42.21 KiB) Przejrzano 2132 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: mini 64' custom KEZ1400

Post autor: markfive »

I to już ostatnie zdjęcia KEZ 1400 - na zewnątrz

Od lewej wlot powietrza w podszybiu - to "niedokończona symfonia", dalej miał być kanał zasysania powietrza do centralki i nadmuchu na szybę. Ta modyfikacja nie została dokończona. Po środku, charakterystyczny emblemat "Austin" na masce. Po prawej tylne koła do jazdy "na torze" i nie tylko. Felgi Dunlop "rewers" z oponami 165/70x10. A na boku nad srebrnym paskiem napis "Silverstone". Kiedyś myślałem, że takiego modelu nie ma. Ale była taka wersja limitowana.
Załączniki
3x1400800mf.jpg
3x1400800mf.jpg (39.05 KiB) Przejrzano 2075 razy
ODPOWIEDZ