Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Moderator: flapjck1
Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Dzien dobry
Ten samochód mamy już dwa lata, ale dopiero teraz wygląda i jeździ tak jak tego chcieliśmy.
Wszystkie prace mechaniczne wykonane zostały przez Michała Knyziaka, któremu serdecznie dziękuję za wykonaną pracę i cierpliwość.
Samochód ma teraz silnik 1293 stage 3.
Dwa gaźniki 1,5 HS4.
Elektryczna pompa paliwa.
Rolkowa klawiatura zaworów 1,5 : 1
Filtry powietrza K&N.
Wałek rozrządu Kent 266M.
Kolektor wydechowy LCB.
Układ wydechowy Superflow Performance Exhaust System - Twin Box.
Sprzęgło Verto.
Kolo zamachowe odchudzone do 4,48 kg.
Chłodnica i wentylator ( Mini Sport C-ARA4442 i 2 x 2A997 )
Centralny smok C-AHT54.
Chłodnica oleju THIMS0900.
Dyferencjał 4 pinowy MSLMS0516
Skrzynia po remoncie u Michała Knyziaka z użyciem zestawu MS4017.
Co wyszło widac poniżej.
Witam wszystkich Miniakowców oraz serdecznie pozdrawiam i dziękuję wszystkim osobom, które pomogły w doprowadzeniu samochodu do stanu w jakim jest obecnie.
Pozdrawiam
Sylwiusz
Ten samochód mamy już dwa lata, ale dopiero teraz wygląda i jeździ tak jak tego chcieliśmy.
Wszystkie prace mechaniczne wykonane zostały przez Michała Knyziaka, któremu serdecznie dziękuję za wykonaną pracę i cierpliwość.
Samochód ma teraz silnik 1293 stage 3.
Dwa gaźniki 1,5 HS4.
Elektryczna pompa paliwa.
Rolkowa klawiatura zaworów 1,5 : 1
Filtry powietrza K&N.
Wałek rozrządu Kent 266M.
Kolektor wydechowy LCB.
Układ wydechowy Superflow Performance Exhaust System - Twin Box.
Sprzęgło Verto.
Kolo zamachowe odchudzone do 4,48 kg.
Chłodnica i wentylator ( Mini Sport C-ARA4442 i 2 x 2A997 )
Centralny smok C-AHT54.
Chłodnica oleju THIMS0900.
Dyferencjał 4 pinowy MSLMS0516
Skrzynia po remoncie u Michała Knyziaka z użyciem zestawu MS4017.
Co wyszło widac poniżej.
Witam wszystkich Miniakowców oraz serdecznie pozdrawiam i dziękuję wszystkim osobom, które pomogły w doprowadzeniu samochodu do stanu w jakim jest obecnie.
Pozdrawiam
Sylwiusz
- Załączniki
-
- Hamownia - 06.03.2010.jpg (47.41 KiB) Przejrzano 4276 razy
-
- Mini - hamownia 800 x 600.jpg (97.49 KiB) Przejrzano 4028 razy
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 15:15 przez Sylwiusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
noooo wynik zacny ale o ile mnie wzrok nie myli (fotka jednak troche słabej jakości) "to na kołach" zostaje...połowa HP??
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Wrzuć trochę więcej fotek lub nakieruj na ich miejsce
Maciek.
Maciek.
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
AleXander pisze:noooo wynik zacny ale o ile mnie wzrok nie myli (fotka jednak troche słabej jakości) "to na kołach" zostaje...połowa HP??
Witam
Niestety jakość wykresu wynika z zasad forum, których staram sie przestrzegać.
Masz rację co do wyniku na kołach. Rzeczywiście zostaje połowa.
Sam się zestresowałem, bo samochód jeździ nieźle, a wynika, że jakby miał 40 KM tak jak miał przedtem to by sie z miejsca nie ruszył.
Nie potrafię zinterpretować wyniku, ani wymyślić co można poprawić.
Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
Sylwiusz
p.s. dobrej jakości skan wyniku mogę przesłać e-mailem
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Maciej pisze:Wrzuć trochę więcej fotek lub nakieruj na ich miejsce
Maciek.
Fotki będą po weekendzie.
W międzyczasie napiszę parę slów o zakupie tego auta i jego stopniowym modyfikacjom.
Pozdrawiam
Sylwiusz
p.s.
dla niecierpliwych
Zdjęcia tapicerki i wnętrza są na stronie wykonawcy tapicerki firmy 4Drive.
www.4drive.pl w zakładce galeria, samochody, Mini
Zdjęcia samochodu w wersji zakupowej na stronie firmy Brzyszcz Serwis, przedstawiciela firmy Webasto, która zakładała do Mini nowy dach Webasto Holandia 400, łacznie z wycięciem dziury bo samochód był kupiony w wersji z pełnym dachem.
www.szyberdachy.waw.pl
Przy okazji bardzo proszę o informację czy mogę podawać wykonawców.
Robotę swoją zrobili bardzo dobrze więc może się przydadzą innym, ale nie wiem czy nie narusza to zasad forum.
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Sylwiusz pisze:
Przy okazji bardzo proszę o informację czy mogę podawać wykonawców.
Robotę swoją zrobili bardzo dobrze więc może się przydadzą innym, ale nie wiem czy nie narusza to zasad forum.
Podaj też jakie były koszty poszczególnych prac może się przydadzą innym
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
zapodaj wszystko, każde info może kiedyś się przydać. A co do fotek to dobrą metodą jest wrzecenie linka do galerii na Picasa, tylko skrzynaka na googlach potrzeban do tego.
A co do zdjęć wnętrza auta co to za fotele ?
Pozdrawiam,
Maciek.
A co do zdjęć wnętrza auta co to za fotele ?
Pozdrawiam,
Maciek.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
wykres mocy silnika / Mini 1989 - P&S
Sylwiusz pisze:dobrej jakości skan wyniku mogę przesłać e-mailem
To ja poproszę na niżej umieszczony adres mail Napisz też czy chcesz by znalazł się w rankingu "strefy mocy" na stronie AMMC.
AleXander pisze:noooo wynik zacny ale o ile mnie wzrok nie myli..."to na kołach" zostaje...połowa HP??
Wzrok Cie nie myli. Wszystkie poprzednio publikowane wykresy nie pokazywały tej dodatkowej opcji krzywej "moc na kołach" tylko przeliczoną odpowiednim programem "moc na silniku".
Żadna wytwórnia aut (fabryka) nie podaje mocy "na kołach" bo jest ona definitywnie sporo niższa od tej odbieranej z wału silnika. Po drodze jeszcze (w miniaku) jest przekładnia drop gear, skrzynia biegów, FD, mechanizm róznicowy, półosie, przeguby, opory łożysk w piastach, opory tarcia układu hamulcowego (klocek/tarcza) i ciężar kół, opony stan bieznika i ciśnienie w oponach.
Sama miniakowska skrzynia biegów "zabiera" 14 - 18 KM mocy.
Tak że nie łudź się, że wynik Twojego badania jest "w pewnym sensie lepszy" bo być może u Ciebie moc na kołach wynosi 35 - 40 KM
Sorry AleXander - muszę "ugryźć się w język" i edytować ten tekst. Nie jest aż tak źle. Ponownie wróciłem do analizy Twojego wykresu z hamowni i odliczając opory jest u Ciebie "na kołach" gdzieś w granicach 49 KM.
Swoją drogą posiadanie wiedzy o oporach w przeniesieniu napędu może być przydatne przy wprowadzaniu modyfikacji czy zwyczajnie wymianie elementów które do nadmiernego wzrostu oporów się przyczyniają.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 14:45 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
W związku z licznymi pytaniami o tapicerkę postanowiłem zmienić planowana kolejność prezentacji i zacząć od wnętrza.
- Załączniki
-
- miniwnetrze3.jpg (29.58 KiB) Przejrzano 4111 razy
-
- miniwnetrze2.jpg (22.74 KiB) Przejrzano 4111 razy
-
- miniwnetrze1.jpg (27.25 KiB) Przejrzano 4111 razy
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
I kolejne trzy ostatnie zdjęcia wnętrza ( w kolejnym poście bo ktoś mi powiedział, że w jednym poście moga być max 3 zdjęcia )
- Załączniki
-
- miniwnetrze6.jpg (22.68 KiB) Przejrzano 4105 razy
-
- miniwnetrze5.jpg (33.23 KiB) Przejrzano 4105 razy
-
- miniwnetrze4.jpg (29.61 KiB) Przejrzano 4105 razy
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
A teraz część opisowa:
Fotele to są normalne fotele Bimarco Cobra.
Umówiłem się z Bimarco, że wyślę im swoją skórę, a oni zrobią fotele.
Zapłaciłem jak za normalne fotele.
Podstawy foteli to już dłuższa historia.
Sprowadziłem podstawy z Anglii, ucieszony że w opisie było napisane, że to do foteli Cobra.
Niestety ich Cobra i nasza Cobra to niezupełnie to samo jeżeli chodzi o rozstaw śrub, odstęp prowadnic itp.
W związku z tym trzeba przyjąć, że sprowadziłem półprodukt, który następnie został pocięty i pospawany praktycznie od nowa przez Michała Knyziaka.
Fotele maja pełną funkcjonalność tj. przesuwaja się do przodu i tyłu, odchylaja do przodu i maja blokadę przed odchyleniem do przodu.
Roboty było strasznie dużo i był moment, że wątpiłem czy w ogóle sie uda je wcisnąć bo zamawiając zmierzyłem tylko szerokość siedziska nie biorąc pod uwage faktu, że uszy fotela na wysokości barków są szersze od siedziska, a Mini wręcz odwrotnie.
Reszta tapicerki ( tylny fotel, tylna półka, deska rozdzielcza, kierowanica, boczki drzwi przednich i boczki pasażera ) zrobiona była praktycznie bez problemów.
Jedyny problem jaki wystąpił to fakt, że szycie skóry na drzwiach wyszło akurat w miejscu w którym zamontowany jest przełącznik blokady drzwi i znacznie utrudniło to zamocowanie plastikowago elementu, który jest dookoła tej blokady. Zaczepy tego plastiku były juz wyrobione i niestety trzeba było użyć dodaktowo kleju.
Największy problem ( i koszt ) to było wykonanie dachu.
Dach ( Holandia 400 ) był montowany w samochodzie, który mial normalny dach ( bez dziury ) i normalna podsufitkę.
Nie wiem, jak jest w przypadku oryginalnych dachów, ale ten który założyłem zmusił mnie do wykonania tapicerki od podstaw.
Zdecydowałem się na alkantarę.
Firma Brzyszcz rozłożyła dach na czynniki pierwsze, bo dach od spodu miał zwykły szary plastik i nie można było go okleic bez rozebrania.
Firma 4Drive okleiła to alkantarą.
Firma Brzyszcz złożyła dach i zamontowała go w samochodzie ( gwarancja 5 lat ).
Dach ma napęd elektryczny.
Firma 4Drive wykonala podsufitkę.
Przy okazji, bo i tak trzeba było wyjąć szyby, zostały one wymienione na nowe wraz z uszczelkami i klinami. Przednia była porysowana, a w tylnej nie działalo ogrzewanie. Szyby kupowałem w firmie Pilkington na Szyszkowej w Warszawie.
Wymieniona została też deska rozdzielcza. Oryginalnie deski nie było w ogóle, a oryginalne zegary były w plastikowej obudowie.
Dołożyłem jeszcze 3 małe zegary ( voltomierz, zegar czasu, wskaźnik ciśnienia oleju ).
Wymienione zostały pasy bezpieczeństwa z przodu i tyłu
Polożona jest nowa wykładzina, która miała być w kolorze British Racing Green, ale jest trochę zielona inaczej.
Wszystkie prace wewnętrzne poza tapicerskimi wykonane oczywiście przez Michała Knyziaka.
Firma Galeria Tonów nagłośniła Mini.
Zamontowany jest odtwarzacz Alpine IDAX001 współpracujący z Ipodem, wykonane nowe kieszenie w drzwiach z miejscem na głośniki Simplex 165, na tylnej półce sa głośniki Mtx thx 653, na desce są wysokotonowe 19mm tweeter.
Ponieważ właściciel Galerii Tonów trochę się zna na Mini wyszlo super.
W sprawach cen tapicerki bardzo prosze konatktować się bezpośrednio w firmą 4 drive.
Ja nie pamiętam, wiem tylko, że alkantara na podsufitkę i podsufitka, kosztowały chyba więcej niż cała reszta ( nie licząc foteli ).
Skóra kupowana była w hurtowani Marwal w Bydgoszczy.
Jeżeli komuś się podoba jakość i kolor to jest to skóra MB ( Mercedes Benz ) Java.
Skóra dzisiaj po dwóch latach wygląda dokładnie tak samo co będzie widac na nowych zdjęciach.
Nieprawda jest, że jasna brudzi się bardziej niż ciemna. Brudzą się tak samo, a jasna częściej sama prosi o konserwację co powoduje, że przy kilkuletnich samochodach jasna jest w lepszym stanie niz ciemna.
Pozdrawiam
Sylwiusz
cdn
Fotele to są normalne fotele Bimarco Cobra.
Umówiłem się z Bimarco, że wyślę im swoją skórę, a oni zrobią fotele.
Zapłaciłem jak za normalne fotele.
Podstawy foteli to już dłuższa historia.
Sprowadziłem podstawy z Anglii, ucieszony że w opisie było napisane, że to do foteli Cobra.
Niestety ich Cobra i nasza Cobra to niezupełnie to samo jeżeli chodzi o rozstaw śrub, odstęp prowadnic itp.
W związku z tym trzeba przyjąć, że sprowadziłem półprodukt, który następnie został pocięty i pospawany praktycznie od nowa przez Michała Knyziaka.
Fotele maja pełną funkcjonalność tj. przesuwaja się do przodu i tyłu, odchylaja do przodu i maja blokadę przed odchyleniem do przodu.
Roboty było strasznie dużo i był moment, że wątpiłem czy w ogóle sie uda je wcisnąć bo zamawiając zmierzyłem tylko szerokość siedziska nie biorąc pod uwage faktu, że uszy fotela na wysokości barków są szersze od siedziska, a Mini wręcz odwrotnie.
Reszta tapicerki ( tylny fotel, tylna półka, deska rozdzielcza, kierowanica, boczki drzwi przednich i boczki pasażera ) zrobiona była praktycznie bez problemów.
Jedyny problem jaki wystąpił to fakt, że szycie skóry na drzwiach wyszło akurat w miejscu w którym zamontowany jest przełącznik blokady drzwi i znacznie utrudniło to zamocowanie plastikowago elementu, który jest dookoła tej blokady. Zaczepy tego plastiku były juz wyrobione i niestety trzeba było użyć dodaktowo kleju.
Największy problem ( i koszt ) to było wykonanie dachu.
Dach ( Holandia 400 ) był montowany w samochodzie, który mial normalny dach ( bez dziury ) i normalna podsufitkę.
Nie wiem, jak jest w przypadku oryginalnych dachów, ale ten który założyłem zmusił mnie do wykonania tapicerki od podstaw.
Zdecydowałem się na alkantarę.
Firma Brzyszcz rozłożyła dach na czynniki pierwsze, bo dach od spodu miał zwykły szary plastik i nie można było go okleic bez rozebrania.
Firma 4Drive okleiła to alkantarą.
Firma Brzyszcz złożyła dach i zamontowała go w samochodzie ( gwarancja 5 lat ).
Dach ma napęd elektryczny.
Firma 4Drive wykonala podsufitkę.
Przy okazji, bo i tak trzeba było wyjąć szyby, zostały one wymienione na nowe wraz z uszczelkami i klinami. Przednia była porysowana, a w tylnej nie działalo ogrzewanie. Szyby kupowałem w firmie Pilkington na Szyszkowej w Warszawie.
Wymieniona została też deska rozdzielcza. Oryginalnie deski nie było w ogóle, a oryginalne zegary były w plastikowej obudowie.
Dołożyłem jeszcze 3 małe zegary ( voltomierz, zegar czasu, wskaźnik ciśnienia oleju ).
Wymienione zostały pasy bezpieczeństwa z przodu i tyłu
Polożona jest nowa wykładzina, która miała być w kolorze British Racing Green, ale jest trochę zielona inaczej.
Wszystkie prace wewnętrzne poza tapicerskimi wykonane oczywiście przez Michała Knyziaka.
Firma Galeria Tonów nagłośniła Mini.
Zamontowany jest odtwarzacz Alpine IDAX001 współpracujący z Ipodem, wykonane nowe kieszenie w drzwiach z miejscem na głośniki Simplex 165, na tylnej półce sa głośniki Mtx thx 653, na desce są wysokotonowe 19mm tweeter.
Ponieważ właściciel Galerii Tonów trochę się zna na Mini wyszlo super.
W sprawach cen tapicerki bardzo prosze konatktować się bezpośrednio w firmą 4 drive.
Ja nie pamiętam, wiem tylko, że alkantara na podsufitkę i podsufitka, kosztowały chyba więcej niż cała reszta ( nie licząc foteli ).
Skóra kupowana była w hurtowani Marwal w Bydgoszczy.
Jeżeli komuś się podoba jakość i kolor to jest to skóra MB ( Mercedes Benz ) Java.
Skóra dzisiaj po dwóch latach wygląda dokładnie tak samo co będzie widac na nowych zdjęciach.
Nieprawda jest, że jasna brudzi się bardziej niż ciemna. Brudzą się tak samo, a jasna częściej sama prosi o konserwację co powoduje, że przy kilkuletnich samochodach jasna jest w lepszym stanie niz ciemna.
Pozdrawiam
Sylwiusz
cdn
Re: wykres mocy silnika / Mini 1989 - P&S
markfive pisze:Sylwiusz pisze:dobrej jakości skan wyniku mogę przesłać e-mailem
To ja poproszę na niżej umieszczony adres mail Napisz też czy chcesz by znalazł się w rankingu "strefy mocy" na stronie AMMC.
Wysłałem.
Oczywiście bardzo prosze o umieszczenie go w rankingu.
Swoją drogą super strona.
Pozdrawiam
Sylwiusz
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
ja mam pytanko jesli mozna - hał macz za to webasto i wymiane szyb
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Konrad K_2 pisze:ja mam pytanko jesli mozna - hał macz za to webasto i wymiane szyb
Z Webastem to miałem więcej szczęścia niż rozumu.
Cena Holandii 400 w Webasto była trochę odjazdowa, z tego co pamiętam to minimum ok 700 EUR.
Już sie z nią trochę oswoiłem i zadzwoniłem do firmy Brzyszcz zapytać czy i za ile zamontują jak kupię i okazało się, że wala się u nich od jakiegoś czasu taki dach powystawowy / potargowy i sprzedadza mi go z montażem i 5 letnia gwarancja za 1500 złotych polskich.
Co oczywiście uczyniłem.
Nie wzęili nic dodatkowo za rozebranie dach w celu podklejenia alkantary i złożenie go później.
Same szyby bez wymiany są dostępne w firmie Pilkington na Szyszkowej 43 w Warszawie.
Jak nie ma to sprowadzą. Telefon 0227753258. Przednie można nawet wybierać. Jest biała, zielona i biała z zielonym paskiem u góry.
Ceny 170 zlotych przód i 70 EUR tył ogrzewany.
Ceny aktualne bo właśnie zamówiłem do nowego projektu, który zaczyna sie rodzić.
Pozdrawiam
Sylwiusz
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
cd a właściwie początek.
W lutym 2008 r okazalo się, że Citroen 2CV, którym jeździła od 16 roku życia moja córka na B1 nie będzie odbudowany po wypadku, bo ani policja, ani ubezpieczyciel nie są w stanie ustalić sprawcy wypadku, który zbiegł po rozbiciu cytrynki.
W związku z brakiem AC i po wycenie kosztów naprawy zdecydowaliśmy sie sprzedać rozbita cytrynkę i rozejrzeć się za czyms dla syna który wlaśnie skończył 16 lat i zdał na B1.
Przy okazji postanowiliśmy zawsze zawierać umowy ubezpieczeniowe AC.
Wpisaliśmy na Allegro " samochód na B1 " i poza różnymi przerobionym Daihatsu Cuore pojawiło sie Mini i od razu wiedzieliśmy, że dokładnie o to nam chodziło.
Znaleźliśmy kontakt do Artura R. który polecił nam Michała Knyziaka.
Skontaktowaliśmy się z Michałem Knyziakiem, który w ciemno podjał sie doprowadzenia Mini do stanu bezpiecznej używalności.
Poprosiliśmy sprzedawcę o przesłanie dokumentów potwierdzających możliwość jazdy na B1. Poza dowodem rejestracyjnym z wpisana masa własną 550 kg przysłał opinię techniczną, która była podstawa wpisu masy własnej.
Skontaktowaliśmy sie w Poznaniu, w którym było Mini, z Izabelą J. z prośba o obejrzenie Mini.
Izabela J. poinformowala, że Mini obejrzy Krzysztof M.
Po oględzinach wyszlo, że Mini jest w porządku.
Przy okazji spóźnione, ale serdeczne podziękowania.
Następnego dnia byłem w Poznaniu i kupilem za 6.500 złotych polskich moje pierwsze Mini.
Ma bardzo dobra dokumentację pochodzenia i historię.
W dokmuentach jest Austin Mini. VIN SAXXL2S1021417772.
Kolor British Racing Green z białym dachem. Silnik 986 / 30 KW.
Paski z boku i naklejki Racing Green ( chyba oryginalne bo pod bezbarwnym lakierem ).
Poprzedni własciciel też kupił go pod kątem swoich dzieci i sprzedawał bo już chyba wyrosly z B1.
Bez problemu przyjechałem z Poznania do Warszawy.
Później u Michała Knyziaka samochód został doprowadzony do porządku.
W pierszej kolejności zdecydowałem sie zrobić wszystko co jest związane z bezpieczeństwem i pewnością jazdy.
Zrobione zostało:
naprawa, piaskowanie i malowanie tylnego wózka,
hamulce przód i tył ( nowe tarcze, klocki, tłoczki, cylinderki )
gruszki zawieszenia
amortyzatory przód i tył
końcówki kierownicze
regeneracja przekladni kierowniczej
poduszki wózka przód i tył
rozrząd
reflektory
pompa cieczy
plus wymiana wszystkich plynów i oleju
plus regulacja gażnika itp.
Samochód w takim stanie technicznym i ze zrobioną tapicerką i wnętrzem został przedstawiony do wyceny w celu ubezpieczenia AC.
Rzeczoznawca wycenił samochód do ubezpieczenia ( bez sprzętu audio ) na 19.000 złotych.
W 2009 roku zrobione został kompletny remont blacharki.
Samochód był rozebrany do gołego i wszystkie elementy na których był nawet ślad rdzy zostały wymienione.
Samochód rozebrał, blacharkę zrobił i złożył go ponownie oczywiście Michał Knyziak.
Niejako przy okazji pod maską pojawiło się to co jest opisane w pierwszym poście.
Samochód dostał oryginalne Sports Packi i cztery dodaktowe lampy z przodu.
W lecie jeździ na kołach 7x13" Ultralite SPDML3 z oponami Yokohama A539 175/50 R13.
W zimie ( od czasu do czasu ) jeździ na kołach 5,5x12" Ultralite SPDML1P z oponami Hankook Winter icept 145/70 R12 i te felgi to bardzo dobre rozwiązanie dla wszystkich którzy chcą założyć zimówki mając szersze nadkola.
Oczywiście jest nowa wycena i nowa skladka AC, ale nie podaję bo skladka jest trochę stresująca.
To w zasadzie wszystko.
Jeszcze raz witam i obiecuję, że zdjęcia będa najpóźniej w weekend.
Serdecznie dziękuja wszystkim, którzy mi pomogli.
Pozdrawiam
Sylwiusz
W lutym 2008 r okazalo się, że Citroen 2CV, którym jeździła od 16 roku życia moja córka na B1 nie będzie odbudowany po wypadku, bo ani policja, ani ubezpieczyciel nie są w stanie ustalić sprawcy wypadku, który zbiegł po rozbiciu cytrynki.
W związku z brakiem AC i po wycenie kosztów naprawy zdecydowaliśmy sie sprzedać rozbita cytrynkę i rozejrzeć się za czyms dla syna który wlaśnie skończył 16 lat i zdał na B1.
Przy okazji postanowiliśmy zawsze zawierać umowy ubezpieczeniowe AC.
Wpisaliśmy na Allegro " samochód na B1 " i poza różnymi przerobionym Daihatsu Cuore pojawiło sie Mini i od razu wiedzieliśmy, że dokładnie o to nam chodziło.
Znaleźliśmy kontakt do Artura R. który polecił nam Michała Knyziaka.
Skontaktowaliśmy się z Michałem Knyziakiem, który w ciemno podjał sie doprowadzenia Mini do stanu bezpiecznej używalności.
Poprosiliśmy sprzedawcę o przesłanie dokumentów potwierdzających możliwość jazdy na B1. Poza dowodem rejestracyjnym z wpisana masa własną 550 kg przysłał opinię techniczną, która była podstawa wpisu masy własnej.
Skontaktowaliśmy sie w Poznaniu, w którym było Mini, z Izabelą J. z prośba o obejrzenie Mini.
Izabela J. poinformowala, że Mini obejrzy Krzysztof M.
Po oględzinach wyszlo, że Mini jest w porządku.
Przy okazji spóźnione, ale serdeczne podziękowania.
Następnego dnia byłem w Poznaniu i kupilem za 6.500 złotych polskich moje pierwsze Mini.
Ma bardzo dobra dokumentację pochodzenia i historię.
W dokmuentach jest Austin Mini. VIN SAXXL2S1021417772.
Kolor British Racing Green z białym dachem. Silnik 986 / 30 KW.
Paski z boku i naklejki Racing Green ( chyba oryginalne bo pod bezbarwnym lakierem ).
Poprzedni własciciel też kupił go pod kątem swoich dzieci i sprzedawał bo już chyba wyrosly z B1.
Bez problemu przyjechałem z Poznania do Warszawy.
Później u Michała Knyziaka samochód został doprowadzony do porządku.
W pierszej kolejności zdecydowałem sie zrobić wszystko co jest związane z bezpieczeństwem i pewnością jazdy.
Zrobione zostało:
naprawa, piaskowanie i malowanie tylnego wózka,
hamulce przód i tył ( nowe tarcze, klocki, tłoczki, cylinderki )
gruszki zawieszenia
amortyzatory przód i tył
końcówki kierownicze
regeneracja przekladni kierowniczej
poduszki wózka przód i tył
rozrząd
reflektory
pompa cieczy
plus wymiana wszystkich plynów i oleju
plus regulacja gażnika itp.
Samochód w takim stanie technicznym i ze zrobioną tapicerką i wnętrzem został przedstawiony do wyceny w celu ubezpieczenia AC.
Rzeczoznawca wycenił samochód do ubezpieczenia ( bez sprzętu audio ) na 19.000 złotych.
W 2009 roku zrobione został kompletny remont blacharki.
Samochód był rozebrany do gołego i wszystkie elementy na których był nawet ślad rdzy zostały wymienione.
Samochód rozebrał, blacharkę zrobił i złożył go ponownie oczywiście Michał Knyziak.
Niejako przy okazji pod maską pojawiło się to co jest opisane w pierwszym poście.
Samochód dostał oryginalne Sports Packi i cztery dodaktowe lampy z przodu.
W lecie jeździ na kołach 7x13" Ultralite SPDML3 z oponami Yokohama A539 175/50 R13.
W zimie ( od czasu do czasu ) jeździ na kołach 5,5x12" Ultralite SPDML1P z oponami Hankook Winter icept 145/70 R12 i te felgi to bardzo dobre rozwiązanie dla wszystkich którzy chcą założyć zimówki mając szersze nadkola.
Oczywiście jest nowa wycena i nowa skladka AC, ale nie podaję bo skladka jest trochę stresująca.
To w zasadzie wszystko.
Jeszcze raz witam i obiecuję, że zdjęcia będa najpóźniej w weekend.
Serdecznie dziękuja wszystkim, którzy mi pomogli.
Pozdrawiam
Sylwiusz
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 19:07 przez Sylwiusz, łącznie zmieniany 1 raz.