Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
straty mocy na kolach moga wynikac z powodu:
- problemow z hamulcami przod ( stojace tloczki etc.)
- problemow z lozyskami piast przod
- problemow z lozyskami dyferencjalu
- problemow z lozyskami skrzynii biegow
masz moze xpina zalozonego?
- problemow z hamulcami przod ( stojace tloczki etc.)
- problemow z lozyskami piast przod
- problemow z lozyskami dyferencjalu
- problemow z lozyskami skrzynii biegow
masz moze xpina zalozonego?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
flapjck1 pisze:straty mocy na kolach moga wynikac z powodu:
- problemow z hamulcami przod ( stojace tloczki etc.)
- problemow z lozyskami piast przod
- problemow z lozyskami dyferencjalu
- problemow z lozyskami skrzynii biegow
masz moze xpina zalozonego?
Beardzo dziękuje za sugestie.
W poniedziałek Mini jedzie do Michała Knyziaka, który go dokladnie obejrzy, a w czwartek znowu na hamownię.
Mi osobiście ten wydruk nie przeszkadza, bo samochód jeździ bez problemów.
Nie wzbudził też szczególnych emocji ( negatywnych ) na hamowni u człowieka, dla którego Mini wydaje sie też nie mieć tajemnic.
Ale wszystko sprawdzimy.
Pozdrawiam
Sylwiusz
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
aha
jest tez mozliwe ze ktos na hamowni za mocno sciagnal pasami auto do rolek
jest tez mozliwe ze ktos na hamowni za mocno sciagnal pasami auto do rolek
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Jerzy
- Nowy
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
A czy będzie miał znaczek PFTA na tylnej klapie?
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Jerzy pisze:A czy będzie miał znaczek PFTA na tylnej klapie?
Witam Jurku.
Planowany jest na szybie.
Pozdrawiam
Sylwiusz
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
coś musi być na rzeczy
nasz w serii miał w zasadzie taką sama moc na kołach ==> seria SPI
nasz w serii miał w zasadzie taką sama moc na kołach ==> seria SPI
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
flapjck1 pisze:aha
jest tez możliwe ze ktoś na hamowni za mocno sciągnął pasami auto do rolek
Na tej hamowni nie przypina się auta do rolek
Wykresy z 99% hamowni wprowadzają w błąd gdyż przy wspólnej skali - obrotów silnika - przedstawiają moc/moment i straty w przeniesieniu napędu. Nie należy interpretować, że to Mini ma 40koni strat przy 7tys obr, a przy 203kmh (dane z tabeli na max mocy). Na ekranie można w przypadku hamowni MAHA można zmienić skalę z obrotów silnika na realną prędkość na godzinę - na wydruku już niestety nie... Gdyby auto miało 40koni i jechało teoretycznie bez żadnych oporów powietrza to zwyczajnie nie rozpędziło by się do 200kmh, gdyż przy tej prędkości moc na silniku z równoważyłaby się z oporami samego toczenia. Poniżej 150kmh auto ma zdecydowanie mniejsze opory, a więc i więcej mocy na kołach.
Pozdrawiam
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
MiniaC6 pisze:...Poniżej 150kmh auto ma zdecydowanie mniejsze opory, a więc i więcej mocy na kołach.
Zdecydowanie się z tym zgadzam. Dlatego nie ma co zbytnio stresowac się wynikiem "moc na kołach" i wielkością maksymalnych pokazanych na wykresie oporów.
Prędkość maksymalnej mocy to też wynik nieosiagalny w normalnych warunkach drogowych, podobnie jak wyliczanie maksymalnej prędkości przez proste przeliczanie obrotów i przełożeń skrzyni i FD - to tylko teoria.
Zresztą praktycznie dla użytkownika miniaka z silnikiem serii A /A+ nawet gdy bierze udział w amatorskiej rywalizacji sportowej istotne jest tylko to co dzieje się między 1500 a 5800 obr / min.
- macko
- Swój Człowiek
- Posty: 425
- Rejestracja: 08 maja 2009, 23:19
- Posiadane auto: mini
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Marek,
przepraszam być może za mały OT, ale trochę nie rozumiem tego że w amatorskiej rywalizacji sportowej liczy się to co pomiędzy 1500 a 5800. Dlaczego?
m.
przepraszam być może za mały OT, ale trochę nie rozumiem tego że w amatorskiej rywalizacji sportowej liczy się to co pomiędzy 1500 a 5800. Dlaczego?
m.
maćko
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
macko pisze:...trochę nie rozumiem tego że w amatorskiej rywalizacji sportowej liczy się to co pomiędzy 1500 a 5800.
A ja myślę, że doskonale to rozumiesz. To użyteczny zakres najczęściej wykorzystywanych obrotów. Pisałem o tym już wiele razy. Nie bedę się powtarzał. Ideałem byłoby rozciągniecie tego zakresu niżej o 500 czyli praktycznie pełny równy ciąg w górę od zera i wyżej nawet tylko do + 500 czyli 6300 i możliwość trzymania na tych obrotach maksymalnej mocy na długim odcinku.
Zresztą nie mam zamiaru polemizować na ten temat. Takie jest moje zdanie a każdy ma prawo mieć swoje nawet diametralnie odmienne. Acha i rozmawiamy o A serii a nie o silnikach w ogóle.
- Jerzy
- Nowy
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Miałem silniczek który ciągnął równo od 1000 do 7000, na wałku 510 Cooper S (240/252) a potem założyłem ostrzejszy wałek i już nie było tak dobrze.
Wracając do tematu - wyliczanie mocy silnika z pomiarów na hamowni podwoziowej jest zawsze obarczone błędem, a w wypadki Mini ten błąd jest szczególnie duży. Poszczególne ezgemplarze układu przeniesienia napędu w Mini mogą - o ile pamiętam z Vizarda dawać straty pomiędzy 8 a 20 KM - a ile jest w danym egzeplarzu trudno wywnioskować bez pomiaru samego silnika na hamowni silnikowej, dopiero potem pomiar autka na podwoziowej da nam wynik rzeczywistych strat.
Wracając do tematu - wyliczanie mocy silnika z pomiarów na hamowni podwoziowej jest zawsze obarczone błędem, a w wypadki Mini ten błąd jest szczególnie duży. Poszczególne ezgemplarze układu przeniesienia napędu w Mini mogą - o ile pamiętam z Vizarda dawać straty pomiędzy 8 a 20 KM - a ile jest w danym egzeplarzu trudno wywnioskować bez pomiaru samego silnika na hamowni silnikowej, dopiero potem pomiar autka na podwoziowej da nam wynik rzeczywistych strat.
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
Dzisiaj odbyla się mala sesja fotograficzna.
- Załączniki
-
- mini - silnik - gaźniki - filtry - małe na forum.jpg (90.84 KiB) Przejrzano 1820 razy
-
- mini - silnik - małe na forum.jpg (96.2 KiB) Przejrzano 1820 razy
-
- mini - komora silnika - małe na forum.jpg (126.04 KiB) Przejrzano 1820 razy
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
cd
- Załączniki
-
- mini od przodu z góry - małe na forum.jpg (118.04 KiB) Przejrzano 1815 razy
-
- mini od przodu - poziom - małe na forum.jpg (100.91 KiB) Przejrzano 1815 razy
-
- mini od przodu - małe na forum.jpg (144.4 KiB) Przejrzano 1815 razy
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
cd
- Załączniki
-
- mini od tyłu - małe na forum.jpg (98.5 KiB) Przejrzano 1810 razy
-
- mini - prawy bok - małe na forum.jpg (113.51 KiB) Przejrzano 1810 razy
-
- mini od przodu z góry z otwartym dachem - małe na forum.jpg (123.22 KiB) Przejrzano 1810 razy
Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz
cd
- Załączniki
-
- mini tył i prawy bok - małe na forum.jpg (118.1 KiB) Przejrzano 1804 razy
-
- mini od tyłu z góry z otwartym dachem - małe na forum.jpg (91.19 KiB) Przejrzano 1804 razy
-
- mini - prawy bok i wnętrze - małe na forum.jpg (119.83 KiB) Przejrzano 1804 razy