Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: flapjck1 »

straty mocy na kolach moga wynikac z powodu:

- problemow z hamulcami przod ( stojace tloczki etc.)
- problemow z lozyskami piast przod
- problemow z lozyskami dyferencjalu
- problemow z lozyskami skrzynii biegow

masz moze xpina zalozonego?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Sylwiusz
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobrzyń

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: Sylwiusz »

flapjck1 pisze:straty mocy na kolach moga wynikac z powodu:

- problemow z hamulcami przod ( stojace tloczki etc.)
- problemow z lozyskami piast przod
- problemow z lozyskami dyferencjalu
- problemow z lozyskami skrzynii biegow

masz moze xpina zalozonego?


Beardzo dziękuje za sugestie.

W poniedziałek Mini jedzie do Michała Knyziaka, który go dokladnie obejrzy, a w czwartek znowu na hamownię.

Mi osobiście ten wydruk nie przeszkadza, bo samochód jeździ bez problemów.

Nie wzbudził też szczególnych emocji ( negatywnych ) na hamowni u człowieka, dla którego Mini wydaje sie też nie mieć tajemnic.

Ale wszystko sprawdzimy.

Pozdrawiam

Sylwiusz
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: flapjck1 »

aha

jest tez mozliwe ze ktos na hamowni za mocno sciagnal pasami auto do rolek :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: Jerzy »

A czy będzie miał znaczek PFTA na tylnej klapie?
:cool:
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Sylwiusz
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobrzyń

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: Sylwiusz »

Jerzy pisze:A czy będzie miał znaczek PFTA na tylnej klapie?
:cool:


Witam Jurku.

Planowany jest na szybie.

Pozdrawiam

Sylwiusz
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: humin »

coś musi być na rzeczy
nasz w serii miał w zasadzie taką sama moc na kołach ==> seria SPI
MiniaC6

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: MiniaC6 »

flapjck1 pisze:aha

jest tez możliwe ze ktoś na hamowni za mocno sciągnął pasami auto do rolek :)


Na tej hamowni nie przypina się auta do rolek :wink:

Wykresy z 99% hamowni wprowadzają w błąd gdyż przy wspólnej skali - obrotów silnika - przedstawiają moc/moment i straty w przeniesieniu napędu. Nie należy interpretować, że to Mini ma 40koni strat przy 7tys obr, a przy 203kmh (dane z tabeli na max mocy). Na ekranie można w przypadku hamowni MAHA można zmienić skalę z obrotów silnika na realną prędkość na godzinę - na wydruku już niestety nie... Gdyby auto miało 40koni i jechało teoretycznie bez żadnych oporów powietrza to zwyczajnie nie rozpędziło by się do 200kmh, gdyż przy tej prędkości moc na silniku z równoważyłaby się z oporami samego toczenia. Poniżej 150kmh auto ma zdecydowanie mniejsze opory, a więc i więcej mocy na kołach.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: markfive »

MiniaC6 pisze:...Poniżej 150kmh auto ma zdecydowanie mniejsze opory, a więc i więcej mocy na kołach.

Zdecydowanie się z tym zgadzam. Dlatego nie ma co zbytnio stresowac się wynikiem "moc na kołach" i wielkością maksymalnych pokazanych na wykresie oporów.
Prędkość maksymalnej mocy to też wynik nieosiagalny w normalnych warunkach drogowych, podobnie jak wyliczanie maksymalnej prędkości przez proste przeliczanie obrotów i przełożeń skrzyni i FD - to tylko teoria.

Zresztą praktycznie dla użytkownika miniaka z silnikiem serii A /A+ nawet gdy bierze udział w amatorskiej rywalizacji sportowej istotne jest tylko to co dzieje się między 1500 a 5800 obr / min.
Awatar użytkownika
macko
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 425
Rejestracja: 08 maja 2009, 23:19
Posiadane auto: mini
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: macko »

Marek,

przepraszam być może za mały OT, ale trochę nie rozumiem tego że w amatorskiej rywalizacji sportowej liczy się to co pomiędzy 1500 a 5800. Dlaczego?

m.
maćko
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: markfive »

macko pisze:...trochę nie rozumiem tego że w amatorskiej rywalizacji sportowej liczy się to co pomiędzy 1500 a 5800.

A ja myślę, że doskonale to rozumiesz. To użyteczny zakres najczęściej wykorzystywanych obrotów. Pisałem o tym już wiele razy. Nie bedę się powtarzał. Ideałem byłoby rozciągniecie tego zakresu niżej o 500 czyli praktycznie pełny równy ciąg w górę od zera i wyżej nawet tylko do + 500 czyli 6300 i możliwość trzymania na tych obrotach maksymalnej mocy na długim odcinku.
Zresztą nie mam zamiaru polemizować na ten temat. Takie jest moje zdanie a każdy ma prawo mieć swoje nawet diametralnie odmienne. Acha i rozmawiamy o A serii a nie o silnikach w ogóle. :grin:
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: Jerzy »

Miałem silniczek który ciągnął równo od 1000 do 7000, na wałku 510 Cooper S (240/252) a potem założyłem ostrzejszy wałek i już nie było tak dobrze.

Wracając do tematu - wyliczanie mocy silnika z pomiarów na hamowni podwoziowej jest zawsze obarczone błędem, a w wypadki Mini ten błąd jest szczególnie duży. Poszczególne ezgemplarze układu przeniesienia napędu w Mini mogą - o ile pamiętam z Vizarda dawać straty pomiędzy 8 a 20 KM - a ile jest w danym egzeplarzu trudno wywnioskować bez pomiaru samego silnika na hamowni silnikowej, dopiero potem pomiar autka na podwoziowej da nam wynik rzeczywistych strat.
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Sylwiusz
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobrzyń

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: Sylwiusz »

Dzisiaj odbyla się mala sesja fotograficzna.
Załączniki
mini - silnik - gaźniki - filtry - małe na forum.jpg
mini - silnik - gaźniki - filtry - małe na forum.jpg (90.84 KiB) Przejrzano 1818 razy
mini - silnik - małe na forum.jpg
mini - silnik - małe na forum.jpg (96.2 KiB) Przejrzano 1818 razy
mini - komora silnika - małe na forum.jpg
mini - komora silnika - małe na forum.jpg (126.04 KiB) Przejrzano 1818 razy
Sylwiusz
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobrzyń

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: Sylwiusz »

cd
Załączniki
mini od przodu z góry - małe na forum.jpg
mini od przodu z góry - małe na forum.jpg (118.04 KiB) Przejrzano 1813 razy
mini od przodu - poziom - małe na forum.jpg
mini od przodu - poziom - małe na forum.jpg (100.91 KiB) Przejrzano 1813 razy
mini od przodu - małe na forum.jpg
mini od przodu - małe na forum.jpg (144.4 KiB) Przejrzano 1813 razy
Sylwiusz
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobrzyń

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: Sylwiusz »

cd
Załączniki
mini od tyłu - małe na forum.jpg
mini od tyłu - małe na forum.jpg (98.5 KiB) Przejrzano 1808 razy
mini - prawy bok - małe na forum.jpg
mini - prawy bok - małe na forum.jpg (113.51 KiB) Przejrzano 1808 razy
mini od przodu z góry z otwartym dachem - małe na forum.jpg
mini od przodu z góry z otwartym dachem - małe na forum.jpg (123.22 KiB) Przejrzano 1808 razy
Sylwiusz
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobrzyń

Re: Mini 1989 - Piotr i Sylwiusz

Post autor: Sylwiusz »

cd
Załączniki
mini tył i prawy bok - małe na forum.jpg
mini tył i prawy bok - małe na forum.jpg (118.1 KiB) Przejrzano 1802 razy
mini od tyłu z góry z otwartym dachem - małe na forum.jpg
mini od tyłu z góry z otwartym dachem - małe na forum.jpg (91.19 KiB) Przejrzano 1802 razy
mini - prawy bok i wnętrze - małe na forum.jpg
mini - prawy bok i wnętrze - małe na forum.jpg (119.83 KiB) Przejrzano 1802 razy
ODPOWIEDZ