Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

dusiu

Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: dusiu »

Martwi mnie bardzo dolot powietrza do silnika w r56 - usytuowany jest przy lampie i nie ukrywam, ze ciężko ma silnik zassać zimne powietrze. Myśle o założeniu maski od S, ale nie mam pewności czy jest plug&play, wtedy bym poprowadził powietrze od wlotu. Jeśli pisze idiotyzmy, to z gory przepraszam, czekam na Wasze opinie...
speedfight

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: speedfight »

największym idiotyzmem jest zakładanie maski od R53 do R56

Zapytam po co?

Do jazdy codziennej?? To nie tykaj niczego bo ma być tak jak jest.
dusiu

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: dusiu »

A gdzie ja napisałem, ze chce założyc maskę od r53?? Mysl jest maska od r56"s" do r56 cooper. Nie wiem czy widziałeś idiotyczny dopływ powietrza w swoim r56?? Idzie obok reflektora i praktycznie zaden tam doplyw zimnego powietrza. Na komputerze sprawdzane w czasie jazdy przy -10C pokazuje ze temp zasysanego to okolo 15C, latem bedzie masakra...
dusiu

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: dusiu »

Dokładnie chce uzyskac cos takiego...

http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1

To jest wymazone autko żony, ale muszę się nim trochę zając, bo ten dolot mnie dobil. W moim aucie dolot zimnego jest na pol szerokosci maski...
ojciec

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: ojciec »

dusiu pisze:A gdzie ja napisałem, ze chce założyc maskę od r53?? Mysl jest maska od r56"s" do r56 cooper. Nie wiem czy widziałeś idiotyczny dopływ powietrza w swoim r56?? Idzie obok reflektora i praktycznie zaden tam doplyw zimnego powietrza. Na komputerze sprawdzane w czasie jazdy przy -10C pokazuje ze temp zasysanego to okolo 15C, latem bedzie masakra...
Mam wrażenie, że chcesz być mądrzejszy od inżynierów z BMW albo szukasz pretekstu do wsadzenia sobie maski od eSki
speedfight

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: speedfight »

napisze Ci kolejny raz...

Auto jest już na tyle nowoczesne z zastosowaniem wielu rozwiązań że nie masz się co martwić o temp. zasysanego powietrza.... Nie masz żadnego tuningu mechanicznego silnika żeby to zmieniać.

Twój wybór...wlot z maski moim zdaniem zmieni tylko tyle ze stracisz pieniądze, a inni pomyślą ze auto masz już po dzwonie.
Voyth

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: Voyth »

Chyba tego samochodu i techniki nie projektowali znawcy od sprzętu AGD, tylko wyspecjalizowani pracownicy grupy BMW. Więc prosty rachunek - albo zaufasz im kupując ten samochód i pozostawiając mechanikę fabrycznie, albo będziesz poprawiał fabrykę, która według Ciebie kompletnie nie zna się na doprowadzeniu powietrza i wydasz 490 albo 870 £ i będziesz usatysfakcjonowany :roll:
dusiu

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: dusiu »

No niby macie racje, trzeba zaufać fabryce;) Daje sobie ręke uciąć, ze w nastepnym modelu nie poprowadzą wlotu przy lampie... Widzieliście dolot w cooperze challenge?? Ci od challenge'a nie zaufali jakoś fabryce...;)
ojciec

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: ojciec »

No jak Ty porównujesz serię do pucharu Mini Challenge to nic dziwnego, że chcesz dłubać. Zakładam, że oni też wszyscy zaczynali od zmiany maski od eSki :P
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 536
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: hello »

tylko że logicznie podchodząc do tematu osiągów wypadałoby najpierw zmienić na MCS i dopiero dłubać (auto, nie samą maskę :razz: ) wtedy to ma jakiś sens, bo póki co to jest gdybanie nad jakimś podejściem od "dupy strony"
Voyth

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: Voyth »

dusiu pisze:No niby macie racje, trzeba zaufać fabryce;) Daje sobie ręke uciąć, ze w nastepnym modelu nie poprowadzą wlotu przy lampie... Widzieliście dolot w cooperze challenge?? Ci od challenge'a nie zaufali jakoś fabryce...;)
Czyli według Ciebie samochody wykorzystywane w rajdach, wyścigach jeśli pracują w ekstremalnych warunkach, na najwyższych obrotach powinny mieć wszystko seryjne ? W takim razie po co rajdówki np. w rajdzie Australii i Kenii mają zrobione snorkele jak w 4x4 ? Przecież chodzi o zastosowanie samochodu, a nie o to że w seryjnym aucie zrobili źle, to w aucie do wyścigów poprawili to. Są to dwa różne światy :roll:
dusiu

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: dusiu »

OK, to dlaczego wszytskie inne auta zasysają powietrze z kratek, grili itd?? Taniej, łatwiej jest zrobic zasysanie z komory, tak jak to praktycznie jest w cooperze r56? BO brakło miejsca!!!!! Widze, ze nie ma sensu dalsza polemika. Zobaczymy temp zasysanego powietrza latem - bedzie na poziomie 70C...I nie chodzi mi o poprawe osiagów tylko o dobre oddychanie silnika - to jest samochod żony i cooper jest wystarczajacy jak dla niej.
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 549
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: domino1985 »

Ta przejściówka dolotowa z eski do coopera będzie się nieźle grzała znajdując się bezpośrednio nad silnikiem i pod rozgrzaną od letniego słońca maską ... tak więc wychodzi na to że jednak zza lampy lepiej :P
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 262
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: 137jastr »

dusiu pisze:Martwi mnie bardzo dolot powietrza do silnika w r56 - usytuowany jest przy lampie i nie ukrywam, ze ciężko ma silnik zassać zimne powietrze. Myśle o założeniu maski od S, ale nie mam pewności czy jest plug&play, wtedy bym poprowadził powietrze od wlotu. Jeśli pisze idiotyzmy, to z gory przepraszam, czekam na Wasze opinie...
Poszukiwania to cecha OK....
Proste....tylko kupić:

http://www.m7tuning.com/parts/advanced_ ... c&x=13&y=5

....i załozyć wg instrukcji:

http://www.m7tuning.com/techinfo/instal ... 6-agsr.pdf
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Dolot powietrza w r56 - zmiana maski na S

Post autor: pididi »

omg, przecież tu o Cooperze mowa...
ODPOWIEDZ