Mini British Open 1.3 1999 rok

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Sadam »

a ja teraz na 100% głowy nie dam, ale jak w jakimś MPI grzebałem to widziałem tam 2 wtyczki, takie same, tylko nie pamiętam czy to te wpinane w czujnik czy już do wentylatora, ale chyba te pierwsze

nie mam niestety teraz gdzie podejrzeć i się upewnić
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: se7ven »

Wtyczka i czujnik jest jeden w obudowie termostatu. U mnie poleciał obwód w ECU odpowiedzialny za sterowanie wentylatorem dlatego poszła przeróbka. Czujnik temp. pozostał na swoim miejscu podpięty do ECU bo bez niego komp. nie pracował by normalnie.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Sadam »

czujnik oczywiście, że jeden, ale jedna wtyczka zostaje niepodpięta właśnie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Szolders »

Tak, w MPi wisi jedna wtyczka, też taka brązowa jak ta która sie podłącza do czujnika temp, zwykle jest zaklinowana za klaksonem, żeby zbytnio nie dyndała:P Ktoś kiedyś na forum napisał, ze to jest pozostałość po zasilaniu dodatkowego wentylatora montowanego w błotniku w SPi, bo wiązki są prawie takie same dla S i MPi. Podobno nawet można je zamieniać i wszystko dalej będzie działać.
Back on the road...
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Sadam »

to może warto prześledzić gdzie ta kostka idzie i jakie ma kabelki i wpiąć na próbę
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Szolders »

Nawet juz wiem, gdzie to wyczytałem...na samym początku tego właśnie wątku (3 strona)

Jednak z tego co widze na świeżo na zdjęciu to ta kostka jest taka sama jak podłączenie klaksonu a nie czujnika temperatury...więc chyba nie ma nawet co szukać, jak ona dalej biegnie.
Back on the road...
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

spróbuję coś pokombinować.. dziekuje za odpowiedzi

martwi mnie ten wskaźnik temperatury, w ogole nie macie pomysłu czym to moze byc spowodowane?

a co do bezpiecznika - przecież na innych bezpiecznikach też jest prąd cały czas, np od swiateł a jednak się nie grzeją tak jak ten od wentylatora
Maciej

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Maciej »

Ja w ogóle mam problemy z układem chłodzenia ale takie niedogrzanie na twardym to miałem przy dużych stratach płynu, nie ubywa Ci go czasem?

Maciek.
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

nie ubywa mi płyn. Wskaznikzawsze pokazuje polowe! Według wskazań, zagrzanie się do temperatury 'połowa skali' zajmuje mu jakieś piec minut! :/
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

nadal nie rozwiązałem problemu temperatury i działania wentylatora. juz mi rece opadaja jak przy 2 stopniach wlacza mi sie wiatr :/
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: se7ven »

Czytałeś kilka postów wyżej co napisałem? Być może jest to ten sam problem.
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

podpiąłem dzisiaj mini pod diagnostyke - wyszło że jest błąd z wiatrakiem. gosc skasował błędy, potem sprawdzalismy działanie i niby wszystko było okej. przy 104 stopniach wlaczal sie wiatrak, i chłodził do około 90. no i wsztstko fajnie - zapłaciłem, wyjechałem i dupa - znowu to samo. dostane kurwicy z tym samochodem. w poniedzialek wybebesze wiązkę, jak znam zycie to juz nigdy nie odpali po tym zabiegu.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: humin »

wywal wtrysk wstaw gaźnik :)

mi pisali to samo aż się zdecydowałem :D
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: flapjck1 »

:lol:


good idea :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: markfive »

Zamiana wtrysku na gaźnik nie załatwi żadnego problemu z wentylatorem . Poza tym jest to bardziej skomplikowane od wymiany czujnika paliwa w baku czy założenia nie podłączonych do instalacji halogenów :smile: i wiąże się ze sporymi dodatkowymi kosztami.
W obecnej sytuacji proponował bym zastosowanie modyfikacji opisywanej wcześniej przez Se7vena - wstawienie w obwód układu na wężu chłodnicy kawałka rury z wspawanym gniazdem na typowy dostępny czujnik wentylatora elektr. i połączenie go z instalacją niezależnie od tego co jest, oczywiście z zastosowaniem przekaźnika. Szczegóły radzę omówić poza forum z Se7venem by nie toczyć jałowych dyskusji na ten temat pytając po kolei o każdy kabelek, miejsce wpięcia, z czego to zrobić i jak podłączyć.

Pomysły z przebudową instalacji paliwowej na gaźnikową radzę odsunąć na razie w czasie bo auto to zapewne potrzebować będzie jeszcze wielu innych napraw o których w miarę upływu czasu nieuchronnie dowiaduje sie każdy użytkownik miniaka :smile:
ODPOWIEDZ