mam problemo...zacząłem używanie Mini po zimie, z resztą pierwszej zimie mojego Mini w kraju, bo przyjechał z Francji...i zauważyłem, że mi gubi płyn chlodniczy w dosyć szybkim tempie i do tego po rozgrzaniu silnika wydobywa się bezzapachowy dymek z okolic grilla po stronie właśnie chłodnicy. O ile sprawa wycieku jest oczywista bo widać na podłożu, że płynu ubywa to mam pytania dwa:
1. gdzie najczęściej rozszczelnia się układ chłodzenia(cieknie dokładnie pod chłodnicą, chłodnica u góry jest sucha)?
2. czy ten dym może być związany z tym, że płyn kapie na jakiś rozgrzany element silnika??
znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla
Moderator: flapjck1
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla
od tej strony może strzelić wszystko, węże, pompa, sama chłodnica, najlepiej po prostu przejrzeć i zlokalizować wyciek
dym absolutnie może być związany
przede wszystkim pytanie co miałeś zalane w układ i w jakich temperaturach miniak stał, bo jako, że dym jest bezwonny to śmierdzi mi to wodą w układzie, a jak miniak nie stał w dostatecznym ciepełku to możesz mieć niezły meksyk... ale to negatywny scenariusz
dym absolutnie może być związany
przede wszystkim pytanie co miałeś zalane w układ i w jakich temperaturach miniak stał, bo jako, że dym jest bezwonny to śmierdzi mi to wodą w układzie, a jak miniak nie stał w dostatecznym ciepełku to możesz mieć niezły meksyk... ale to negatywny scenariusz
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla
MaTeRaTz pisze:gdzie najczęściej rozszczelnia się układ chłodzenia
Pierwszym "podejrzanym" elementem może być w tym przypadku pompa płynu chłodzącego (popularne określenie - pompa wodna).
Przy dokładniejszych oględzinach można to zauważyć w postaci nalotu o kolorze rdzawego błota poniżej pompy i na pokrywie łańcucha rozrządu. W skrajnych przypadkach można zaobserwować kapanie czy strużkę płynu lejacego się ponizej pompy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach oraz rozpryskującą się mgłę / fontannę płynu przy większych obrotach gdy do akcji wkracza śmigło wentylatora chłodnicy.
Zacznij od sprawdzenia tego powodu.
- MaTeRaTz
- Swój Człowiek
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
- Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
- Lokalizacja: Kraków-Libertów
Re: znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla
...pojechałem sobie na kanał i rzeczywiście to jest pompa "wodna"...płyn ścieka po silniku pewnie to tak dymiło...występuje rdzawe "błoto"... więc sprawa jasna... dzięki eksperci:)
- MaTeRaTz
- Swój Człowiek
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
- Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
- Lokalizacja: Kraków-Libertów
Re: znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla
a propos tego, co było zalane to po przyjeździe z Francji wymieniłem wszystkie płyny także nie martwie się przynajmniej o jakieś poważniejsze usterki...we Francji to tam pewnie nie lali jakiś płynów na mrozy spore...