Ranking angielskich bubli

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Ranking angielskich bubli

Post autor: monsterk »

Na początek idzie:
- dyfer czterosatelitowy z mini sporta,
- wałek rozrządu CAA4 też z mini sporta, był tak obrobiony że zeżarł szklanki a póżniej sam się wykończył
Zeby nie byo że jedna firma robi takie babole to teraz dla równowagi
- zaciski czterotłoczkowe aluminiowe do tarcz 8,4" z mini spares, po zamontowaniu kompletu i przejechaniu się i pierwszym hamowaniu tarcze tak urosłu że zaczęły blokować o zacisk, musiałem ztoczyć tarcze żeby ni mogły obcierać, ale to nie wszystko- klocki są tak zamontowane w stosunku do tarczy że nie pracują całą powierzchnią i tworzą się progi na klockach, po 6 tyś km wygląda to tak
Załączniki
zaciski3.JPG
zaciski3.JPG (140.7 KiB) Przejrzano 1797 razy
zacisk2.JPG
zacisk2.JPG (138.79 KiB) Przejrzano 1797 razy
zacisk1.JPG
zacisk1.JPG (174 KiB) Przejrzano 1797 razy
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: Jerzy »

Te zaciski to są do tarcz 7,9".
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: Konrad K_2 »

Jerzy pisze:Te zaciski to są do tarcz 7,9".

cytujac..."burn...."
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: monsterk »

Jerzy pisze:Te zaciski to są do tarcz 7,9".


Jerzy, jak byś założył do tych zacisków tarcze 7,9 to klocki by jeszcze mniej pracowały, czyli jeszcze 6mm dalej. A koła 10" napewno na nie nie założysz. Oj chyba tego nie przemyślałeś co napisałeś :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: Sadam »

bardziej wygląda jakby zacisk 8,4 był założony na tarczę 7,9 ale jako że to EBC Turbo Groove to mało prawdopodobne bo EBC tylko 8,4 wypuszcza

w każdym razie mistrzostwo śiwata :roll:
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Jerzy
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: Jerzy »

monsterk pisze:
Jerzy pisze:Te zaciski to są do tarcz 7,9".


Jerzy, jak byś założył do tych zacisków tarcze 7,9 to klocki by jeszcze mniej pracowały, czyli jeszcze 6mm dalej. A koła 10" napewno na nie nie założysz. Oj chyba tego nie przemyślałeś co napisałeś :mrgreen:


No racja, po połowie butelki Martini pewne rzeczy można zobaczyć jak w lusterku i nie należy pisać na forum :oops:
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

byle jakie części i buble

Post autor: markfive »

Na oficjalnej stronie Mini Spares w opisie produktu C-AJJ4022 Czterotłokowe zaciski aluminiowe do tarcz 8,4 cala jest zamieszczona informacja. Cytuję tylko interesujące nas fragmenty :
1.Kit includes pad retaining clips and pins, but not brake pads. - jasno z tego wynika że do zestawu nie wchodzą klocki hamulcowe.
2.After fitting is complete you will note that the brake pads overhang the disc by approx 8mm,
- też zwracaja uwagę że seryjne klocki stosowane do seryjnych zacisków po założeniu do tych aluminiowych bedą wystawać co sugeruje, że nie są odpowiednie.

Owszem nie ma informacji gdzie są dostępne i jakie powinny być klocki właściwe. Ale nie można w czambuł wszystkiego dołować i twierdzić, że ten zestaw to bubel bo informacja o klockach i problemie jest dostępna już przed decyzja zakupu. Nie są to części seryjne tylko tuningowe. Mini Spares ich nie produkuje tylko sprzedaje.
Kazda modyfikacja jest związana z koniecznością dopasowywania części pochodzących od róznych producentów. W tym wypadku przy montażu z pewnością od razu była widoczna różnica i należało klocki dopasować lub poszukac innych które pasują bez przeróbki.

W ogóle to idąc tym tropem można prawdopodobnie wymieniać setki części jako buble które do niczego sie nie nadaja i do niczego nie pasują i są g... warte
Problem zaczyna sie już w momencie decyzji zakupu części. Jeżeli ma pasować i mieć jakość zbliżoną do montażu fabrycznego to trzeba kupować części oryginalne a nie tanie zamienniki. Z częściami tuningowymi jest jeszcze większy problem bo produkuja je różne małe firmy, zamawiane są również w Chinach u tanich producentów ( nawet gaźniki robione jako zamienniki WEBER DCOE) części te zaspokajają w pierwszej kolejności zapotrzebowanie na dobre samopoczucie właściciela auta i możliwość umieszczenia na samochodzie wykazu - listy tych części dla zadania szyku na zlotach czy w opisach aut.

Z prawdziwym tuningiem ma to niewiele wspólnego. Klienci klasycznych mini nie stanowią obecnie liczącego sie odbiorcy części tuningowych najwyższej jakośći które musiały by być siłą rzeczy bardzo drogie przy niskiej ilościowo produkcji.

Niestety musimy pogodzic sie z faktem, że dostępne części które pomimo swojej nie najwyższej jakości i tak dla nas są drogie trzeba traktować jako półfabrykaty które wymagają przed montażem kontroli wymiarów, indywidualnego dopasowania i dostosowania do siebie elementów pochodzących od różnych producentów. I nie łudźmy się, że przy użyciu tych części będziemy budować 120 KM silniki, skrzynie wytrzymujące 150 Nm, kuloodporne zawieszenia i hamulce działajace jak Brembo w Porsche

POPIERAM akcję pokazywania i opisywania na forum problemów jakie można napotkać przy montażu czy też wskazówek jak "poprawić" dostępne części by przedłużyc ich trwałość lub zapewnić właściwą współpracę z innymi elementami.

NIE POPIERAM natomiast totalnej krytyki (tylko dla samej krytyki) wszystkiego co produkowane jest w Anglii czy jakimkolwiek innym kraju bez odniesienia tej oceny do poziomu klasy w tym wypadku samochodu. Klasyczne mini nawet wypasione skórą, drewnem i pseudo chromami nigdy nie było pod względem jakości samochodem wysokiej klasy i nawet montowane w fabryce nowe części nie były trwałe i niezawodne. Części które są obecnie dostępne produkowane są głównie dla celów "utrzymania przy życiu" aut pozostajacych w rękach pasjonatów.
O ile się orientuję producent samochodu ma obowiązek utrzymywania zapasów oryginalnych części do 7 lat po zakończeniu produkcji modelu. Praktycznie więc lepiej już nie będzie. Jedynym źródłem zaopatrzenia pozostaną więc i tak firmy takie jak Mini Spares Mini Sport i podobne.

Skonczyłem wiecej (dzisiaj) wk... nikogo nie będę Wracam spowrotem ...na drzewo :grin:
Ostatnio zmieniony 23 mar 2010, 00:44 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: monsterk »

Marek,
dla mnie to jest właśnie bubel, dostałem do zamontowania zaciski bo klient sobie takie zakupił. W pudełku nie było rzadnej instrukcji,jak ten badziew zainstalować, te zaciski ktoś zaprojektował wyłącznie do mini więc w fazie projektowania robił to jakiś debil. Po co robić taki zacisk jeżeli trzeba jeszcze główkować ile stoczyć tarczę, ja stoczyłem 0,3mm a w sumie powinienem z 5mm jeżeli sugerowałbym się oryginalnym zaciskiem. A co do klocków to już paranoja, nie wiem, jak oni to sprzedają w anglii- może powinni pisać rzeby sobie z drewna wystrugać.
Szkoda słów i że tyle ci sięMarek chciało pisać w obronie debilizmu!
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: monsterk »

A teraz tryb pośredni po przebiegu 13 tyś km i drugi oryginał po znacznie dłuższym użytkowaniu
Załączniki
porażka 2.JPG
porażka 2.JPG (144.12 KiB) Przejrzano 1587 razy
porażka.JPG
porażka.JPG (163.38 KiB) Przejrzano 1587 razy
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: humin »

pięknie.. a to pierwsze kółko z jakiego źródła?

mam nadzieję że te które Ci prześlę nie skończą w ten sposób :P
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: monsterk »

zdjęcia wkleiły się na odwrót, to pierwsze ma duży przebieg
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: flapjck1 »

Darek Kostrubal pisze:
humin pisze:pięknie.. a to pierwsze kółko z jakiego źródła?

mam nadzieję że te które Ci prześlę nie skończą w ten sposób :P

Kontakt http://www.platom.pl/

Zainwestuj 15 złotych... i nie ma problemu... A za tyle to nawet flaszki się nie kupi..

ul. Henryka Probusa 9a, 02-496 Warszawa, tel./fax: (0-22) 667 93 93

mgr inż. Tomasz Moskalik

e-mail: azotowanie@platom.pl


Firma Platom mieści się w zachodniej części Warszawy (gmina Ursus, dzielnica Gołąbki). Dojazd od Trasy Poznańskiej nr 2 lub trasy nr 719 Warszawa-Skierniewice.



no tak tylko widzisz darek kupujac produkt powienienem wiedziec ze to jest POLprodukt - niech z kazdym kolem daja twardosciomierz to bede se sprawdzal :D

zasadniczo - jesli to jest bubel to powinno byc info na ten temat
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: humin »

Zainwestuj 15 złotych... i nie ma problemu...

Jeśli koła są już nawęglone a powierzchnie czopów poszlifowane pod łożyska to już jest po zawodach

Przy nawęgleniu grubość nawęglenia oscyluje w okolicach 1-1.5mm i przy ściągnięciu nawet 0,2 przy szlifie czopa pozostaje nadal bezpieczna utwardzona powierzchnia. Azotowanie da lepszą powierzchnię ale małą grubość powierzchni utwardzonej (max 0.5mm) która moze zniknąć po szlifie

W przypadku kółek które dorabiałem jest zastosowane nawęglanie i mam nadzieję że bedą dobrze hulać ale to sezon pokaże
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: monsterk »

Ropzkręcam nadal ten sam silnik i skrzynie biegów i własnym oczom nie wierze :shock:
co tam widze.
Ręce do góry kto wkładał i zakładał łożysko dwurzędowe AAU1365 nie oryginał RHP tylko takie z białego pudełeczka, to właśnie łożysko ulega w szybkim tępie destrukcji :twisted: . A problem polega na tym że w zeszłym roku nie było RHP dostępnę, naszczęście już jest
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Ranking angielskich bubli

Post autor: Saint »

monsterk pisze:Ropzkręcam nadal ten sam silnik i skrzynie biegów i własnym oczom nie wierze :shock:
co tam widze.
Ręce do góry kto wkładał i zakładał łożysko dwurzędowe AAU1365 nie oryginał RHP tylko takie z białego pudełeczka, to właśnie łożysko ulega w szybkim tępie destrukcji :twisted: . A problem polega na tym że w zeszłym roku nie było RHP dostępnę, naszczęście już jest


Jak to dobrze że dorwałem jedna z ostatnich sztuk RHP ze starej partii. Kiepsko że trzeba było je ściągać a AUS :mrgreen:
Zawodowy Szyderca
ODPOWIEDZ