Hmmm, nie spodziewałam się, że nówki sztuki też tak mają
Mój 8-mio letni przetrwał zimę, ale przekonałam się na własnej skórze jaka to delikatna maszyna. Teraz dla odmiany czasem blokuje mi się mechanizm zamknięcia bagażnika (i nigdy nie wiem, na jakie niespodzianki mogę liczyć kolejnym razem). Nie zmienia to jednak faktu, że innego autka nie chcę
Blokada bagażnika... skąd to znam A sprawdź czy jak Ci się zablokuje to poprzez włączenie świateł mijania klapa odskoczy ? U mnie tak się działo. Powodem wszystkiego jest grundmodul i jego osprzęt, który znajduje się w prawym przednim słupku i idzie aż na dół pod schowek. Gdy tylko do niego woda się dostanie dzieją się takie różne, dziwne rzeczy Zawsze pod tylną kanapą masz linkę do awaryjnego otwierania bagażnika
Ostatnio zmieniony 29 mar 2010, 21:24 przez Voyth, łącznie zmieniany 1 raz.
Oj nie wiem... popatrz w instrukcji - tam to jest opisane (przynajmniej w mojej). Jest nawet grafika tej linki. Ja mówie o R50/R53. Podnosisz tylną kanapę i jest linka w pancerzu zakończona oczkiem do pociągnięcia i otwarcia klapy.
Nigdy nie słyszałem, żeby linki od awaryjnego otwierania bagażnika nie było, niezależnie od rocznika. Sprawdzałaś to sama?
Tylna kanapa trzyma się na 4 (albo 5 ) zaczepach - 3 z przodu i jeden (albo dwa) z tyłu. Wystarczy podciągnąć do góry przód siedziska, potem pociągnąć do siebie, żeby wyskoczyło z ostatniego zaczepu - zajmie to max minutę
Witek pisze:
A jak masz ustawione otwieranie drzwi Jeżeli najpierw otwierają Ci się drzwi kierowcy, lub po jeździe wysiądziesz, to będzie taki efekt. Wtedy albo otwieranie z kluczyka, albo otwieranie z deski.
Jeżeli tak nie działa to coś chyba masz nie tak.
W.
Otwieranie drzwi mam ustawione na L i P, tzn odblokowują sie oba. Odblokowanie zamków z dechy też nic nie daje, klamka bagażnika nie otwiera klapy. Obawiam sie ze padł przełącznik/przekaźnik bo z tego co widzę to w tylnej klapie nie ma cięgna.
byly wersje bez awaryjnego otwierania sam miale dwie takie sztuki,tak czy inaczej do zamka wrazie czego mozna sie zawsze dostac i otworzyc awaryjnie srubokretem
uffff, dzięki za info, przez chwilę, po komentarzu kolegi Pididi poczułam się jak przysłowiowa blondynka (chociaż przyznaję, mechanikiem nie jestem ).
Nie zmienia to faktu Pididi, że dziękuję Ci za instruktarz zdejmowania kanapy (i nie mówię tego złośliwie (może troszkę ) przyda mi się na przyszłość)
pozdrawiam
sundancer pisze:Mi ostatnio przestały otwierać się od zewnątrz drzwi od strony kierowcy. Na szczęście samochód jest jeszcze na gwaracji, więc pojechałem do serwisu. Okazało się, że wystarczyło nasmarować klamkę od zewnątrz (dla zalogowanych obrazek poniżej). Jak widać MINI to delikatny samochód i trzeba o niego bardzo dbać i konserwować Nigdy wcześniej nie smarowałem klamek w innym samochodzie
No to ja mam teraz taki problem u siebie w drzwiach pasazera,pilotem sie nie otwieraja i musze od srodka klamka otwierac,czasem dzialaja ale w 90% nie. Czym smarowales ta klamke? I co masz na mysli od zewnatrz? Zdejmowales ja czy jak?
sundancer pisze:Mi ostatnio przestały otwierać się od zewnątrz drzwi od strony kierowcy. Na szczęście samochód jest jeszcze na gwaracji, więc pojechałem do serwisu. Okazało się, że wystarczyło nasmarować klamkę od zewnątrz (dla zalogowanych obrazek poniżej). Jak widać MINI to delikatny samochód i trzeba o niego bardzo dbać i konserwować Nigdy wcześniej nie smarowałem klamek w innym samochodzie
No to ja mam teraz taki problem u siebie w drzwiach pasazera,pilotem sie nie otwieraja i musze od srodka klamka otwierac,czasem dzialaja ale w 90% nie. Czym smarowales ta klamke? I co masz na mysli od zewnatrz? Zdejmowales ja czy jak?
U mnie też czasami działały, a czasami nie (ale też przez 90% nie działały). Tak jak napisałem samochód jest jeszcze na gwarancji, więc robił mi to serwis. Powiedzieli mi, że nasmarowali zewnętrzne klamki, a konkretnie wpuścili smar pomiędzy tą ruchomą część (czarną), którą chwytasz, naciskasz i drzwi się otwierają, a część stałą, nieruchomą (chromowaną). Znalazłem jakieś zdjęcie klamki w internecie - wklejam poniżej z zaznaczonymi miejscami smarowania.
No dobra a co moze miec wspolnego z klamka to ze drzwi nie zamykaja sie automatycznie jak samochod rusza(tylko prawe drzwi) z pilota go zamykam i jest ok ale otworzyc nie moge prawych. Dzis kupie WD40(chyba bedzie dobry,czy cos innego kupic) i wpuszcze tam.
Nie mogę otworzyć drzwi od wew. po stronie kierowcy. Po demontażu tapicerki okazało sie , że linka wypięła sie z zamka. Problem polega na tym że nie wiem jak ją podpiąć ponownie , gdyż miejsca do manewrów w drzwiach jest jak na lekarstwo. Wie któs jak temu zaradzić???
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Czy udało Ci się uporać z drzwiami? Czy smarowanie pomogło?
Mam podobny problem - z pilota otwiera się tylko strona pasażera, od wewnątrz mogę bez problemu otworzyć zamek ale od zewnątrz naciskając klamkę ani drgnie - muszę wsadzić do drzwi kluczyk i przekręcić, żeby otworzyć drzwi.