gaźnik gaźnikowi nierówny
Moderator: flapjck1
Re: gaźnik gaźnikowi nierówny
Zgadzam sie z toba ze dwa webery są zdecydowanie łatwiejsze w zestrojeniu niż 4 gazniki motorowe, to nie podlega żadnej dyskusjii. Natomiast jeśli ktoś ma kase i umiejetnosci potrzebne do zbudowania silnika z 8 portową głowicą, a co za tym idzie dokonaniu wielu modyfikacjii również w całym zespole napędowym (proste zęby, dyferencjał, tłoki i wiele innych żeby to sie wszystko trzymało kupy) to czy strojenie tych gaznikow naprawde jest dla niego takim wielkim problemem? Wątpie. Miałem okazje zobaczyc kiedys film na którym Angole stroją takie 4 amale na słuch (!) po prostu czarna magia, ale da sie. Silniki zasilane w ten sposób (mowie tutaj o przypadku głowicy 8 portowej) mają po 130+ KM wiec nie jest to wynik w żadnym wypadku gorszy od tego który uzyskuje się na podobnej specyfikacjii silniku zasilanym dwoma Weberami 40 dcoe. Nie neguje tego co pisze flapjack, bo nietrudno zauważyc że Amale konstrukcyjnie są dosyc prymitywne, natomiast swoje zadanie spełniają równie dobrze jak Webery, wymagają po prostu większej wiedzy i uwagi. W Anglii z Miniakami robiono już mase przedziwnych modyfikacjii i wstawiano gazniki np. od Yamahy R1 (na theminiforum.com jest fotostory jesli ktos byłby zainteresowany) chodzi mi po prostu o to zeby nie negowac nietypowych rozwiązań jesli samemu sie ich nie wykonało.
Re: gaźnik gaźnikowi nierówny
monsterk pisze:A głowa to przypadkiem nie pęka Ci już od tych teorii
Mini spares spada na psy, przykładem są zaciski o których pisałem, a co do ardena to wyczytaj jaką klawiaturę tam zalecają bo standart i rolkowa nie jest do końca słuszna.
Chyba że była jakaś specjalistyczna w komplecie razem z głowicą ale komlet się zdekompletował!
Nie mam zamiaru sie kłócic o to kto sprzedaje buble a kto nie. Mini Spares sprzedaje ten zestaw gazników z tego co mi wiadomo od conajmniej 4 lat. A jesli chodzi o zaciski to temat czytałem i zostało tam chyba wyjasnione że trzeba dokładnie czytac co pisze w ofercie, a potem kupowac. W 2 projektach które obserwowałem zastosowano klawiature rolkową 1.5. Silniki budowane przez Bill Richards racing, znany zakłady specjalizujący się w głowicach 8 portowych. Link podawałem sporo postów wcześniej, można poczytac.
Re: gaźnik gaźnikowi nierówny
Dorzuce do tematu jeszcze jedną ciekawostke http://mk1-performance-conversions.co.u ... 8_port.htm Przeczytajcie co jest podane jako pierwsza propozycja zasilania silnika. W innym ogłoszeniu (również na podanej wyżej stronie) piszą tak:
Speedwell Amal Manifolds.
Among the most sought after of all early tuning parts are the now legendary Speedwell Amal conversions. This was a conversion that fitted the famous Amal Motorcycle carb to a manifold suitable for a A series engine. Although the performance of this particular conversion was superb, being better than both the SU and Weber conversion, it did have its problems. The main ones being poor cold starting and an uneven tckover. Thanks to Kiyoshi Ise for the acompanying pictures. If you have any info on this particular kit, I would be very glad to hear from you.
Speedwell Amal Manifolds.
Among the most sought after of all early tuning parts are the now legendary Speedwell Amal conversions. This was a conversion that fitted the famous Amal Motorcycle carb to a manifold suitable for a A series engine. Although the performance of this particular conversion was superb, being better than both the SU and Weber conversion, it did have its problems. The main ones being poor cold starting and an uneven tckover. Thanks to Kiyoshi Ise for the acompanying pictures. If you have any info on this particular kit, I would be very glad to hear from you.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: gaźnik gaźnikowi nierówny
Faktycznie są to ciekawostki z historycznego punktu widzenia interesujace osoby pragnące poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną.
Natomiast śledząc to co dzieje sie w realu na podstawie dotychczasowych "osiągnięć" użytkowników klasycznych mini w Polsce widzę, że ogromnym wyzwaniem jest opanowanie problemów z seryjnymi silnikami.
8 portową głowicę zostawmy więc w spokoju. Razem z Amalami.
Natomiast śledząc to co dzieje sie w realu na podstawie dotychczasowych "osiągnięć" użytkowników klasycznych mini w Polsce widzę, że ogromnym wyzwaniem jest opanowanie problemów z seryjnymi silnikami.
8 portową głowicę zostawmy więc w spokoju. Razem z Amalami.