Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: LUPER »

a tutaj z naklejkami
Załączniki
93.jpg
93.jpg (109.57 KiB) Przejrzano 1898 razy
92.jpg
92.jpg (123.57 KiB) Przejrzano 1898 razy
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: AleXander »

Mioooooooooooooooooooooooodzio!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
macko
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 425
Rejestracja: 08 maja 2009, 23:19
Posiadane auto: mini
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: macko »

nice nice very nice :-)
maćko
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: Beny »

z dobrych źródeł wiem, że finalnie wyląduje na 10-tkach :)
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: Mayon »

fajny pomysł z tymi malunkami :) wygląda super !!!
MaCk_Willys

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: MaCk_Willys »

Beny pisze:z dobrych źródeł wiem, że finalnie wyląduje na 10-tkach :)


aż się prosi o 10tki

po za tym bardzo fajny projekt ;)
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: LUPER »

Przyszedł czas na kończenie projektu, po montażu osprzętu silnika zabrałem się za hamulce. Najpierw zamówiłem zaciski hamulcowe z minisporta do tarcz 7,9", udało się, paczka dotarła. (na szczęście nie po kilku miesiącach, co prawda nie zamawiałem bezpośrednio do Polski ale przez znajomego z Anglii). Między czasie zamówiłem klocki do mertro które miały pasować do tych że zacisków z tym że zamawiając nie powiedziałem że potrzebuje do austin metro a sprzedawca nie zapytał czy mogą być od Rover Metro i przyszły niestety od Rover Metro, niby Austin i Rover to żadna różnica ale jednak w katalogach EBC okazało się że Austin to wcześniejsze lata produkcji i pod tą nazwą kryje się właściwe Metro a Rover to w zasadzie już seria 100. No cóż zamówiłem jeszcze raz tym razem od Austin M. Jak już dotarły właściwe klocki to zabrałem się do spasowania zacisków, klocków i tarcz, tarcze zostały przetoczone na 7,9" a dziś przy montażu wyszedł jeszcze jeden drobny szczegół mianowicie klocki nie pasują do zwrotnic :( i pojawiła się chwila zwątpienia, ale po chwili okazało się w czym problem i że można go łatwo rozwiązać i dostosować klocki do zwrotnic.

Poniżej zdjęcia na których będzie wiadomo o co chodzi i fotki z efektem końcowym:
Załączniki
Wygląd ogólny po montażu
Wygląd ogólny po montażu
DSC01797 [800x600].jpg (96.51 KiB) Przejrzano 1660 razy
Klocki po modyfikacji
Klocki po modyfikacji
DSC01793 [800x600].jpg (70.67 KiB) Przejrzano 1660 razy
klocki przed modyfikacją
klocki przed modyfikacją
DSC01791 [800x600].jpg (72.14 KiB) Przejrzano 1660 razy
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 01:31 przez LUPER, łącznie zmieniany 4 razy.
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: LUPER »

I jeszcze jedna fotka
Załączniki
DSC01795 [800x600].jpg
DSC01795 [800x600].jpg (86.22 KiB) Przejrzano 1656 razy
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: markfive »

Podobna akcja z klockami konieczna jest również przy przeróbce zacisków czterotłokowych metro do 10 ". Nie jest to więc jakieś niespodziewane "odkrycie ameryki" :grin: Radzę również już teraz przy montażu sprawdzić czy powierzchnie cierne klocków górą nie wystają poza obwód tarcz i ewentualnie skorygować kształt klocków. Po zmontowaniu zacisków a przed zapięciem zawleczek trzeba sprawdzić czy klocki swobodnie się przemieszczaja w linii działania zacisku i wrazie potrzeby jeszcze raz dopiłować od dołu. Nie widać również na ilustracji ostatniej ( z wózkiem) sprężynujacych blaszek dociskowych klocków. Nawet jezeli nie było tego w komplecie, jest pole do popisu dla wykonania takich blaszek wykorzystując podobne wymiarowo z innych zacisków.
Moje gratulacje. Lepiej 10 razy sprawdzać i rozbierać niż zrobić raz szybko i źle :grin:

I jeszcze jedna uwaga nie związana z hamulcami. Poprowadzony górą sztywny przewód sterowania sprzęgła powinien być z lewej stony krótszy tak by odcinek "poziomy" nie był poziomy ale wznosił się w stronę pompki z niewielkim, ale spadkiem. Zapobiega to tendencji do zapowietrzania się tego przewodu na długim odcinku, co może powodować problemy z wyłączaniem sprzęgła. Przy 100% sprawnej hydraulice problemów nie będzie ale wiadomo jak to jest ze 100% szczelnością tego układu w Mini.

Życzę powodzenia w dalszych zmaganiach.
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: Mayon »

zaciski wyglądają bardzo fajnie,, powiesz potem jak hamują :)
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: LUPER »

Dodaje fotkę na której widać że klocki nie wystają po za tarcze, natomiast 1 mm wystaje tarcza, klocki poruszają się w zaciskach luźno i nie ocierają o nic nawet uważam że za luźno i zastanawiam się czy nie dać zawleczek o większej średnicy. Co do blaszek sprężynujących to też o nich myślałem ale po zastanowieniu to nie wiem jaką rolę mają spełniać, no chyba że chodzi właśnie o to by minimalizowały ten luz na zawleczkach?

Co do przewodu od sprzęgła to łatwiej mi będzie odrobinę podnieś go od strony pompy sprzęgła.

pozdrawiam
Marcin
Załączniki
zacisk 7,9 od przodu [800x600].jpg
zacisk 7,9 od przodu [800x600].jpg (60.79 KiB) Przejrzano 1559 razy
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: markfive »

LUPER pisze:Co do blaszek sprężynujących to też o nich myślałem ale po zastanowieniu to nie wiem jaką rolę mają spełniać, no chyba że chodzi właśnie o to by minimalizowały ten luz na zawleczkach?
Co do przewodu od sprzęgła to łatwiej mi będzie odrobinę podnieś go od strony pompy sprzęgła.

Tak, właśnie chodzi o to by zminimalizować drgania klocków gdy nie występuje nacisk tłoków.
Miedziany przewód pompy sprzęgła można podoginać tak by ukształtować lekki spadek. Nie potrzeba go w tym celu odkręcać ani skracać z długości.
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: LUPER »

markfive pisze:
LUPER pisze:Co do przewodu od sprzęgła to łatwiej mi będzie odrobinę podnieś go od strony pompy sprzęgła.

Miedziany przewód pompy sprzęgła można podoginać tak by ukształtować lekki spadek. Nie potrzeba go w tym celu odkręcać ani skracać z długości.


- rozumiem że ta informacja jest do osób które jeszcze nie miały do czynienia z miedzianymi przewodami, bo ja po kształtowaniu przewodów hamulcowych do 2mini o tym wiem :)


A jakie mogą być skutki niezałożenia tych sprężynujących blaszek?
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: markfive »

Tak, informacja nie jest wprost i wyłącznie skierowana do Ciebie. Mam nadzieję, że posty na forum czytają równiez inni poza autorami tematu :grin:
Skutki nie założenia blaszek są co najmniej dwa : po pierwsze klocki będą hałasować (stukać) i drżeć, po drugie każdy nie potrzebny ruch klocka w zacisku powoduje zużycie powierzchni po których ruch ten następuje czyli powiekszanie luzów prowadzenia klocków i miejscowe wybijanie powierzchni zawleczek.
Bez blaszek hamulce działać będą ale jak wyżej zużycie elementów będzie przyspieszone.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Odbudowa mini na 50 urodziny - Luper edition

Post autor: humin »

aby zapobiec drżeniu klocków można delikatnie rozgiąć trzymające zawleczki
wydaje mi się że takie rozwiązanie będzie miało podobne działanie do blaszek
ODPOWIEDZ