Adrien pisze:Noj. U siebie na podwórku rozładowywałem już około 10 kontenerów. Nie wszystkie koszty się zgadzają. Owszem Dlaczego liczysz transport lokalny skoro mając rodzinę w Nowym Jorku (pisałem w poprzednim poście) i kupując samochód w Ny muszę płacić za transport? Transport do Gdyni statkiem wynosi 2000-2500USD zależy od kontenera. Ja w poprzednim poście napisałem że daje 1000 na połowe z wujkiem. Jakiej agencji liczysz koszty? Bo ja zapłaciłem za poprzedni transport do domu!!!! nie w Gdyni 2000zł. Prowizji importera nie ma. A koszty rejestracji są nmaprawde tak wysokie? To teraz mnie zaszokowałeś. Sprowadzałem pojazdy ale na sprzedaż i nie wiedziałem że tyle kosztuje rejestracja. Możesz wpaść i obejrzeć http://motorogoza.gratka.pl
Powiazalem Twoj post z pytaniem matthew90, który to był ciekaw kosztów importowych.
1. Oczywiscie o ile jestes tak sympatycznym gosciem , ze jezeli Cie ładnie poprosimy to Twoj wujek lub Ciocia przewiezie samochód z miejsca zakupu do Newark za 0USD to super
2. Koszt frachtu morskiego - jak juz wspomnialem - 1000 czy 1050 jeden pies.
3. Agencja - celna - ktoś Ci wypisuje SAD, pobiera oplaty portowe etc. Na kolanie tego nie zrobisz, co wiecej nie masz dostepu do "Celiny". Oczywiscie w w/w koszt wchodzi jak wspomnialem rozladunek.
4. Jezeli bierzesz caly kontener to w istocie mozesz go sobie zarzyczyc z dostawą nawet do Bangladeszu i rozformować przy pomocy traktora lub koparki. W przypadku matthew90 wysylalbym auto do Bremerhaven, clil na miejscu i stamtąd go zabrał lub kazał przywiezc do Poznania.
5. Rejestracja - no well - samochód to nie motocykl. O ile pamietam to sam wydział komunikacji z recyklingiem to 870 PLN. Do tego jak wspomnialem: przegląd i tłumaczenia dokumentów. Jezeli clenie w Niemczech to VAT 24 i kolejne 160 PLN w Urzedzie skarbowym. Ot co.
6. Wpadac nie bede - jestem zwolennikiem antykoncepcji.
pzdr