zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
jest temat o wspomaganiu, wiec mogłeś tam pytać, tak, aby potomni mieli wszystko w jednym temacie a nie trzydziestu
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
Wspomaganie chodzi jak silnik jest zimny pozniej to juz jak sobie chce. Ten wiatraczek jest mniej wiecej gdzie? Jutro jade na kanal a nie wiem czy jest on widoczny czy trzeba wiedziec gdzie szukac,pewnie gdzies w czesci silnika pod zbiorniczkiem.
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
A wiatrak nie jest czasem w środku pompy od wspomagania ?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
Voyth pisze:A wiatrak nie jest czasem w środku pompy od wspomagania ?
TU JEST R50 - R53:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=15
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
No to teraz zagadka. Posiedzialem w kanale,znalazlem pompe wspomagania,ale nie ma wiatraka,pomyslalem ze moze sie odkrecil i sie zgubil ale nie ma wtyczki wolnej,jest jedna wtyczka w gornej czesci pompy i dwa kabelki leca sobie gdzies w gore. Zadzwonilem do mechanika,sprawdzil po numerze vin i stwierdzil ze w moim Mini MUSI BYC WIATRAK
Sa dwie opcje,albo ktos cos kiedys kombinowal i zmienil na pompe bez wiatraka albo sie odkrecil ale nie wiem gdzie jest od niego wtyczka. Dodam ze miejsce na wiatrak jest,2 sruby.
I teraz prosze o konkretne odpowiedzi bo naprawde nie wiem co z tym zrobic.
Rozmawialem tez z kolega z Polski,mechanik,powiedzial zeby jechac na komputer i sprawdzic bo mozliwe ze cisnienia nie ma czy czgos tam. Co wy na to?
I jeszcze ostateczna opcja,jesli bede musial wymienic pompe to polecacie bardziej nowy zamiennik ten ktory wkleilem wczesniej,czy uzywana kupic? Bo nowa pompa w Belgii kosztuje 650€ + 125€ wiatrak do niej.
Pytalem tez juz wczesniej co myslicie o tych zamiennikach z tej strony http://www.motoneo.pl/ ? Bo szykuje mi sie tez wymiana tlumika,sondy 2 musze kupic no i pompa bedzie moze,to jesli zamowil bym te czesci u nich to zaoszczedzil bym kilka groszy.
Sa dwie opcje,albo ktos cos kiedys kombinowal i zmienil na pompe bez wiatraka albo sie odkrecil ale nie wiem gdzie jest od niego wtyczka. Dodam ze miejsce na wiatrak jest,2 sruby.
I teraz prosze o konkretne odpowiedzi bo naprawde nie wiem co z tym zrobic.
Rozmawialem tez z kolega z Polski,mechanik,powiedzial zeby jechac na komputer i sprawdzic bo mozliwe ze cisnienia nie ma czy czgos tam. Co wy na to?
I jeszcze ostateczna opcja,jesli bede musial wymienic pompe to polecacie bardziej nowy zamiennik ten ktory wkleilem wczesniej,czy uzywana kupic? Bo nowa pompa w Belgii kosztuje 650€ + 125€ wiatrak do niej.
Pytalem tez juz wczesniej co myslicie o tych zamiennikach z tej strony http://www.motoneo.pl/ ? Bo szykuje mi sie tez wymiana tlumika,sondy 2 musze kupic no i pompa bedzie moze,to jesli zamowil bym te czesci u nich to zaoszczedzil bym kilka groszy.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
z tego co się orientuje to wiatrak na wspomaganiu jest tylko w S-kach
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
dokładnie tak, jak Sadam napisał. Tylko w S ze względu na fabryczne 17, przy mniejszych kołach pompa sie mniej męczy.
Sam wiatrak jest montowany na dwóch śrubach + podpięta wtyczka. Kiedyś wiatraki widziałem na allegro po ok 70zł ale to było z 3 lata temu.
Sam wiatrak jest montowany na dwóch śrubach + podpięta wtyczka. Kiedyś wiatraki widziałem na allegro po ok 70zł ale to było z 3 lata temu.
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
To dlaczego mechanik wczoraj sprawdzal w oryginalnym katalogu z czesciami BMW i po numerze nadwozia wyszlo mu ze R 50 ma wiatrak w 100% ?
A dzis sie dowiedzialem ze mozliwe ze zadnej wtyczki nie trzeba bo mozliwe ze wiatrak sam sie napedza tak jak w sprinterach jest,magnesowo czy jakos tam,mowil mi jak te wiatraki sie nazywaja ale zapomnialem.
Podobno tylko diesle nie mialy wiatraka.
A dzis sie dowiedzialem ze mozliwe ze zadnej wtyczki nie trzeba bo mozliwe ze wiatrak sam sie napedza tak jak w sprinterach jest,magnesowo czy jakos tam,mowil mi jak te wiatraki sie nazywaja ale zapomnialem.
Podobno tylko diesle nie mialy wiatraka.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
dawid pisze:dokładnie tak, jak Sadam napisał. Tylko w S ze względu na fabryczne 17, przy mniejszych kołach pompa sie mniej męczy.
Sam wiatrak jest montowany na dwóch śrubach + podpięta wtyczka. Kiedyś wiatraki widziałem na allegro po ok 70zł ale to było z 3 lata temu.
he heeeeeeee...A TU R50:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=15
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
Bylem wczoraj w serwisie MINI,i pompa do wymiany,sprawdzili po numerze nadwozia i wyszlo ze w moim mini nie ma wiatraka na zewnatrz tylko w srodku pompy jest system chlodzacy,pompa z wymiana 750€.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
Maly pisze:Bylem wczoraj w serwisie MINI,i pompa do wymiany,sprawdzili po numerze nadwozia i wyszlo ze w moim mini nie ma wiatraka na zewnatrz tylko w srodku pompy jest system chlodzacy,pompa z wymiana 750€.
A z jakiego miesiąca jest ten Twój MINI COOPER '03...jeśli to o niego chodzi?
Zadałem sobie niewielki trud i.........sprawdziłem, że MINI COOPER '03 z miesięcy od stycznia do grudnia (włącznie)...wszystkie MC '03 miały wentylatory jak:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=15
..........czyli Bruxelles-Belgique..........ROBIĄ CIĘ W 'kutza' belgijskiego...oni tak mają (autopsja)...
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti
Właśnie wymieniłem własnoręcznie pompę wspomagania
Witam,
Nie było mnie tu na forum baaardzo długo, a zaglądnąłem z potrzeby. I w ramach rewanżu za znalezione cenne informacje postanowiłem opisać moje dzisiejsze boje z wymianą pompy.
Objawy: praca pompy coraz głośniej brzęcząca przy skręcaniu kół, a od kilku miesięcy coraz częstsze zaniki wspomagania, w ostatnim tygodniu za każdym razem tylko ponowne uruchomienie silnika przywracało wspomaganie na jakiś czas.
Pompa nowa, oryginalna ZF kupiona na Ebayu już kilka miesięcy temu - ceny nie pamiętam, ale nie była to raczej okazja Na aukcjach widziałem sporo też tańszych regenerowanych. Ale z reguły chcą wtedy kaucji zwracanej po odesłaniu tej wymontowanej - chyba pewniej i prościej kupić nową. Są nawet usługi regeneracji własnej pompy - ciekawe co oni w nich wymieniają?
Jakby ktoś chciał wymieniać w ASO w UK to ceny zaczynają się od 1200GBP !
Procedura (2,5 godziny):
- dostęp do pompy jest od dołu więc po pierwsze auto w górę
- duży arkusz kartonu pod auto + szmata pod ręką, chyba, że nie zależy wam na zachlapanym olejem podłożu
- klucz 10 i odłączamy ujemną klemę akumulatora
- jak się wczołgałem pod miniasa to lekkie zdziwienie, bo w serwisówce pisali o zdjęciu wiatraka na początek a tu u mnie wiatraka nie ma !- sprawdziłem forum i z tego co tu znalazłem w ONE chłodzenia pompy rzeczywiście nie ma, są za to śruby, na których ten wiatrak się mocuje i bardzo łatwo się o nie pokaleczyć - polecam rękawice
- z pompy zdjąłem przewód elektryczny, ten cieńszy
- płaskim 13 odkręcamy śrubę mocującą przewód wysokiego ciśnienia, mając jednoczesnie pod ręką miskę na płyn i po wysunięciu przewody spuściłem cały płyn
- cążkami przeciąłem cybanta mocującego wąż od zbiorniczka płynu i zdjąłem wąż z pompy (cholernie ciężko to idzie, bo mało miejsca na ręce, a wąż jest w aluminiowej osłonie i trudno go porządnie chwycić)
- odkręciłem dwie dobrze ukryte śruby mocujące pompę od tyłu, znów klucz 13 na przedłużce
- odkręciłem nakrętkę mocującą pompę od dołu, tradycyjnie klucz 13
- po odsunięciu przewodu wysokiego ciśnienia i licznych manewrach pompą udało mi się ją wyciągnąć - uwaga, bo przy każdym przechyleniu wylewa się z niej płyn
- na samym końcu odłączyłem główny przewód elektryczny zasilający pompę
- od wyjętej pompy odkręcamy ramę-wspornik i przykręcamy ją do nowej pompy: 4 nakrętki + 2 śruby - uwaga, bo potrzebny będzie nietypowy śrubokręt typu gwiazdka
Montaż nowej pompy w prawie odwrotej kolejności (jedynie oba przewody elektryczne podłączyłem na końcu). Przewód wysokiego ciśnienia ciężko wchodzi i trzeba go nieco pokołysać, żeby wlazł do końca. Warto przy okazji sprawdzić stan uszczelki na tym przewodzie. Pamiętać też o założeniu nowego cybanta na wąż od zbiorniczka!
Teraz zalewamy zbiorniczek nowym płynem - w moim przypadku Halfords CHF 11s (zielony). Tu uwaga, bo moja serwisówka zaleca inny (niewłaściwy!) płyn! Nie sprawdzałem ile dokładnie weszło, ale w 1 litrowej butelce jeszcze sporo zostało. Lać powoli, żeby umożliwić swobodne bąbelkowanie powietrza z układu.
Potem skręciłem koła od oporu do oporu (samochod na koziołkach więc idzie łatwo) i zostawiłem na wprost. Założyłem klemę na akumulator i włączyłem silnik i znów kilkakrotnie powoli skręciłem koła od oporu do oporu - czyli odpowietrzamy układ. Sprawdziłem ile płynu trzeba po tej operacji dolać i czy coś cieknie dołem.
Po w/w wymianie póki co wszystko wyglada na ok. Co ciekawe nowa pompa nie wydaje tego charakterystycznego brzęczenia - ciekawe czy tak zostanie? Jest cicho i dużo łatwiej się kręci kółkiem niż przy starej (nawet wtedy, gdy była jeszcze sprawna).
W instrukcji napisali, że jeśli pompa po wymianie chodzi głośno, nie jest ona w pełni odpowietrzona - należy auto zostawić na płaskim przez noc i następnię powtórzyć manewr ze skręcaniem kół od oporu do oporu.
Może ktoś skorzysta z moich skromnych doświadczeń.
z MINI pozdrowieniami
marsden
Nie było mnie tu na forum baaardzo długo, a zaglądnąłem z potrzeby. I w ramach rewanżu za znalezione cenne informacje postanowiłem opisać moje dzisiejsze boje z wymianą pompy.
Objawy: praca pompy coraz głośniej brzęcząca przy skręcaniu kół, a od kilku miesięcy coraz częstsze zaniki wspomagania, w ostatnim tygodniu za każdym razem tylko ponowne uruchomienie silnika przywracało wspomaganie na jakiś czas.
Pompa nowa, oryginalna ZF kupiona na Ebayu już kilka miesięcy temu - ceny nie pamiętam, ale nie była to raczej okazja Na aukcjach widziałem sporo też tańszych regenerowanych. Ale z reguły chcą wtedy kaucji zwracanej po odesłaniu tej wymontowanej - chyba pewniej i prościej kupić nową. Są nawet usługi regeneracji własnej pompy - ciekawe co oni w nich wymieniają?
Jakby ktoś chciał wymieniać w ASO w UK to ceny zaczynają się od 1200GBP !
Procedura (2,5 godziny):
- dostęp do pompy jest od dołu więc po pierwsze auto w górę
- duży arkusz kartonu pod auto + szmata pod ręką, chyba, że nie zależy wam na zachlapanym olejem podłożu
- klucz 10 i odłączamy ujemną klemę akumulatora
- jak się wczołgałem pod miniasa to lekkie zdziwienie, bo w serwisówce pisali o zdjęciu wiatraka na początek a tu u mnie wiatraka nie ma !- sprawdziłem forum i z tego co tu znalazłem w ONE chłodzenia pompy rzeczywiście nie ma, są za to śruby, na których ten wiatrak się mocuje i bardzo łatwo się o nie pokaleczyć - polecam rękawice
- z pompy zdjąłem przewód elektryczny, ten cieńszy
- płaskim 13 odkręcamy śrubę mocującą przewód wysokiego ciśnienia, mając jednoczesnie pod ręką miskę na płyn i po wysunięciu przewody spuściłem cały płyn
- cążkami przeciąłem cybanta mocującego wąż od zbiorniczka płynu i zdjąłem wąż z pompy (cholernie ciężko to idzie, bo mało miejsca na ręce, a wąż jest w aluminiowej osłonie i trudno go porządnie chwycić)
- odkręciłem dwie dobrze ukryte śruby mocujące pompę od tyłu, znów klucz 13 na przedłużce
- odkręciłem nakrętkę mocującą pompę od dołu, tradycyjnie klucz 13
- po odsunięciu przewodu wysokiego ciśnienia i licznych manewrach pompą udało mi się ją wyciągnąć - uwaga, bo przy każdym przechyleniu wylewa się z niej płyn
- na samym końcu odłączyłem główny przewód elektryczny zasilający pompę
- od wyjętej pompy odkręcamy ramę-wspornik i przykręcamy ją do nowej pompy: 4 nakrętki + 2 śruby - uwaga, bo potrzebny będzie nietypowy śrubokręt typu gwiazdka
Montaż nowej pompy w prawie odwrotej kolejności (jedynie oba przewody elektryczne podłączyłem na końcu). Przewód wysokiego ciśnienia ciężko wchodzi i trzeba go nieco pokołysać, żeby wlazł do końca. Warto przy okazji sprawdzić stan uszczelki na tym przewodzie. Pamiętać też o założeniu nowego cybanta na wąż od zbiorniczka!
Teraz zalewamy zbiorniczek nowym płynem - w moim przypadku Halfords CHF 11s (zielony). Tu uwaga, bo moja serwisówka zaleca inny (niewłaściwy!) płyn! Nie sprawdzałem ile dokładnie weszło, ale w 1 litrowej butelce jeszcze sporo zostało. Lać powoli, żeby umożliwić swobodne bąbelkowanie powietrza z układu.
Potem skręciłem koła od oporu do oporu (samochod na koziołkach więc idzie łatwo) i zostawiłem na wprost. Założyłem klemę na akumulator i włączyłem silnik i znów kilkakrotnie powoli skręciłem koła od oporu do oporu - czyli odpowietrzamy układ. Sprawdziłem ile płynu trzeba po tej operacji dolać i czy coś cieknie dołem.
Po w/w wymianie póki co wszystko wyglada na ok. Co ciekawe nowa pompa nie wydaje tego charakterystycznego brzęczenia - ciekawe czy tak zostanie? Jest cicho i dużo łatwiej się kręci kółkiem niż przy starej (nawet wtedy, gdy była jeszcze sprawna).
W instrukcji napisali, że jeśli pompa po wymianie chodzi głośno, nie jest ona w pełni odpowietrzona - należy auto zostawić na płaskim przez noc i następnię powtórzyć manewr ze skręcaniem kół od oporu do oporu.
Może ktoś skorzysta z moich skromnych doświadczeń.
z MINI pozdrowieniami
marsden
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Właśnie wymieniłem własnoręcznie pompę wspomagania
marsden pisze:Witam,
Nie było mnie tu na forum baaardzo długo, a zaglądnąłem z potrzeby. I w ramach rewanżu za znalezione cenne informacje postanowiłem opisać moje dzisiejsze boje z wymianą pompy.
Może ktoś skorzysta z moich skromnych doświadczeń.
z MINI pozdrowieniami
marsden
! interesujące...zwłaszcza o odpowietrzaniu układu pompy !
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
No to ja juz nic nie wiem Moze napisze do serwisu w Polsce i podam numer nadwozia niech oni sprawdza,jesli powiedza tak jak mowi 137jastr to zglupieje chyba. Co polecacie w moim przypadku?
Pierwsza rejerstracja to 13-02-2003 daty produkcji w tej chwili znalesc nie moge,poszukam w samochodzie to napisze. Poda numer nadwozia i jesli ma ktos mozliwosc sprawdzenia tego wiatraka to bylbym wdzieczny.
Numer - WMWRC31020TH02995(01)
Napisze zaraz do serwisu w Polsce,zobacze co oni powieda
Dziekuje za pomoc.
Pierwsza rejerstracja to 13-02-2003 daty produkcji w tej chwili znalesc nie moge,poszukam w samochodzie to napisze. Poda numer nadwozia i jesli ma ktos mozliwosc sprawdzenia tego wiatraka to bylbym wdzieczny.
Numer - WMWRC31020TH02995(01)
Napisze zaraz do serwisu w Polsce,zobacze co oni powieda
Dziekuje za pomoc.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zatarty wiatrak od wspomagania, wspomaganie działa ciężko
Maly pisze:No to ja juz nic nie wiem Moze napisze do serwisu w Polsce i podam numer nadwozia niech oni sprawdza,jesli powiedza tak jak mowi 137jastr to zglupieje chyba. Co polecacie w moim przypadku?
Pierwsza rejerstracja to 13-02-2003 daty produkcji w tej chwili znalesc nie moge,poszukam w samochodzie to napisze. Poda numer nadwozia i jesli ma ktos mozliwosc sprawdzenia tego wiatraka to bylbym wdzieczny.
Numer - WMWRC31020TH02995(01)
Napisze zaraz do serwisu w Polsce,zobacze co oni powieda
Dziekuje za pomoc.
Sprawdziłem w ETK BMW....dokładnie takim jak ma ASO BMW...po Twoim numerze: TH02995 (ostatnie 7 znaków)...I STOI 'JAK WÓŁ', że w Twoim MC jest pompa z wentylatorem, Twój MC jest z lutego 2003, zamiast pisać do serwisu w Polsce , możesz to wszystko sprawdzić (też wpisując ostatnie 7 znaków).....sam na stronie: http://www.realoem.com/bmw/
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti