Mini British Open 1.3 1999 rok

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

goora

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: goora »

Przerobienie Mini z jednopunktowyn wtryskiem paliwa na gaznik wiążę się z dosyć sporymi realnymi kosztami (nie mowie tutaj o gdybaniu za ile sie da, a za ile nie) sam przerabiałem więc wiem. W MPI sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana. Proponuje dojsc do ładu z tym co aktualnie posiadasz, napewno koszty beda mniejsze niż przeróbka na gaznik. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

fajnie
Załączniki
fajnie
fajnie
Zdjęcie067.jpg (119.16 KiB) Przejrzano 1557 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: flapjck1 »

cos zepsul? sworznie sie rozeszly?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

zerwał sie gwint na dolnym mocowaniu zwrotnicy do wahacza. super sprawa. sworzen górny rozwalił na kawałki. zastanawiam sie gdzie lezy przyczyna bo smarowane było dobrze, zreszta sam sworzen (stan powierzchni pracującej w miseczce) nie był prawie w ogole zuzyty. mialem farta ze jechalem 20 km/h.

to juz drugi raz jak opatrznosc nade mną czuwała.

jaki jest rozmiar sruby mocującej półoś ? 36?

dzieki bogu za assistance, bo nie wiem jak bym go sciagnal :D
PROCu

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: PROCu »

ta kałuża pod autem to olej? :neutral:

jak rozwaliła się "miska" to naprawa może być przekichana

współczuje
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: monsterk »

to nie miska , a pękł przewód hamulcowy elastyczny
oliwer21

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: oliwer21 »

Tak samo się zepsuło? :shock:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: monsterk »

Bochen pisze:zerwał sie gwint na dolnym mocowaniu zwrotnicy do wahacza. super sprawa. sworzen górny rozwalił na kawałki. zastanawiam sie gdzie lezy przyczyna bo smarowane było dobrze, zreszta sam sworzen (stan powierzchni pracującej w miseczce) nie był prawie w ogole zuzyty. mialem farta ze jechalem 20 km/h.

to juz drugi raz jak opatrznosc nade mną czuwała.

jaki jest rozmiar sruby mocującej półoś ? 36?

dzieki bogu za assistance, bo nie wiem jak bym go sciagnal :D


Gwint to ci się pewnie zerwał na zwrotnicy, powodem były wczesniejsze zaniedbania - luzna nakrętka i brak smarowania. Robiłem kilka takich przypadków, a klucz na półoś to 34mm
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: markfive »

Dobrze, że stało się to przy niewielkiej prędkości.

To są prawdopodobne efekty wcześniejszej wymiany sworzni zwrotnicy "na samochodzie" bez dokładnego wydystansowania luzu "na gałkach" i pewnego zabezpieczenia oprawy sworznia, bo praktycznie nie jest to w ten sposób szczegónie w przypadku dolnego sworznia realne. Górny się wyłamał bo nie miał innego wyjścia. Mogła się również alternatywnie wyłamać górna część zwrotnicy.

To nie jest pierwszy taki przypadek. Powinno być to ostrzeżenie dla wszystkich majsterkowiczów szukajacych oszczędności w samodzielnych "pierwszych w życiu" naprawach układów zawieszenia, kierowniczych i hamulcowych.

Mini to samochodzik mały i sympatyczny ale nie "zabawka" :smile:

Temat do naprawy w tym momencie raczej prosty do opanowania, ale przy okazji radził bym dokładnie sprawdzić jak to wyglada również z drugiej strony.
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

Czy zwrotnica do mpi różni się czymś od wcześniejszych?
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: monsterk »

zwrotnica będzie pasowała od 84r wzwyż
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: markfive »

Przy okazji naprawy lewej strony trzeba zwrócić dodatkowo uwagę na:

1. Przekładnię kierowniczą i końcówkę drążka - czy nie uległy skrzywieniu, uszkodzeniu.
2. Przegub wewnętrzny półosi od strony skrzyni biegów - czy nie została rozerwana gumowa osłona przegubu.
3. Półoś napędowa - czy nie uległa skrzywieniu.
4. Amortyzator - czy nie został skrzywiony przez oparcie się o niego koła.
5. Przy okazji wymiany elastycznego przewodu hamulcowego ( rama - zacisk) może sie okazać konieczna również wymiana sztywnego przewodu łączącego prawą i lewą stronę mocowanego na przedniej belce wózka - na ogół przewód ten (końcówka przy złączu mocno koroduje i zostaje uszkodzona przy próbie rozkręcenia.

Jeżeli wszystkie te elementy są OK to masz dużo szczęścia i lepiej sprawdzić to od razu a nie wracać do tematu za chwilę od nowa. :smile:
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

dziekuję bardzo za rady. przy wymianie wszystko sprawdzę zarówno z lewej jak i z prawej strony.

jeszcze jedno pytanie - nakrętka przewodu hamulcowego to 15 prawda?
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: LUPER »

monsterk pisze:
Bochen pisze:zerwał sie gwint na dolnym mocowaniu zwrotnicy do wahacza. super sprawa. sworzen górny rozwalił na kawałki. zastanawiam sie gdzie lezy przyczyna bo smarowane było dobrze, zreszta sam sworzen (stan powierzchni pracującej w miseczce) nie był prawie w ogole zuzyty. mialem farta ze jechalem 20 km/h.

to juz drugi raz jak opatrznosc nade mną czuwała.

jaki jest rozmiar sruby mocującej półoś ? 36?

dzieki bogu za assistance, bo nie wiem jak bym go sciagnal :D


Gwint to ci się pewnie zerwał na zwrotnicy, powodem były wczesniejsze zaniedbania - luzna nakrętka i brak smarowania. Robiłem kilka takich przypadków, a klucz na półoś to 34mm



Ja używam 33mm, tak samo jak do śrub głównych i w niektórych mini do kierownicy

pozdrawiam Marcin
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

panowie pytanko: jakie łożysko tam wchodzi w zwrotnicę?
ODPOWIEDZ