Amortyzatory
Moderator: flapjck1
Re: Amortyzatory
Ja właśnie dzisiaj założyłem gruchy poliurertanowe z bikopuru (starego typu), także za jakiś czas będę mógł opisać swoje wrażenia.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
z regulatorem czy bez?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Amortyzatory
Bez.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
no to nie wiem czy nie będziesz musiał jeszcze raz operacji powtórzyć, gruszki te są fajne ale auto strasznie wysoko stoi (nie ma tak jak przy standardowych, że siadają delikatnie po jakimś czasie), po Wro jedno auto jeździ dwa lata i nawet 1cm nie opadło a ma regulatory (są nieco krótsze od zwykłych stozków...
przez chwilę jak jeździło bez regulatorów to prześwit był godny suva :d
auto nie stoi potwornie wysoko po wymianie?
przez chwilę jak jeździło bez regulatorów to prześwit był godny suva :d
auto nie stoi potwornie wysoko po wymianie?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: Amortyzatory
fajnie, jak do nich dzwoniłem to mowili ze z racji prób z nową gruchą, nie mają starych. dlugo czekales?
Re: Amortyzatory
Odległość między nadkolem wewnątrz a oponą to jakieś 15cm, więc chyba nie za wysoko. A jeszcze ich nie "uklepałem", także mogą jeszcze trochę opaść.
Gruchy zamawiałem pod koniec zeszłego roku przed świętami, a przyszły jakoś w pierwszym tygodniu nowego roku, jeśli dobrze pamiętam.
Gruchy zamawiałem pod koniec zeszłego roku przed świętami, a przyszły jakoś w pierwszym tygodniu nowego roku, jeśli dobrze pamiętam.
Re: Amortyzatory
Odnośnie tych nowych gruch od bikopura to mają być w podobnej cenie co pierwszej generacjii i napewno tansze od oryginału. Takiej informacjii telefonicznie mi udzielili jakieś 2 tygodnie temu. Czyli cena w przedziale 150-200zl
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
Chris11 pisze:Odległość między nadkolem wewnątrz a oponą to jakieś 15cm, więc chyba nie za wysoko. A jeszcze ich nie "uklepałem", także mogą jeszcze trochę opaść.
Gruchy zamawiałem pod koniec zeszłego roku przed świętami, a przyszły jakoś w pierwszym tygodniu nowego roku, jeśli dobrze pamiętam.
Jeżeli możesz to pstryknij fotke i wklej na forum zdjecie miniaka na nowych gruchach.
Miałem w ręku gruchy nowego typu i mam pewne obiekcję jakich podświadomie się spodziewałem.
Gruchy starego typu czyli takie same jak oryginały sprawują się nieżle, było kilka wpadek że grucha siadła ale te które zadziałały od razu to jeżdzą po dzień dzisiejszy- u mnie 4 lata bez zmian. Jedyny problem to taki że trzeba do montażu sastosować regulowany stożek bo te gruchy nie siadają.
Jeżeli gruchy nowego typu będą się zachowywały tak samo to mamy poważny problem, bo bnie da się do nich założyc podróbek hilowów a w oryginalnych z mini spares trzeba skracać śrubę regulacyjną.
Zakładjąc gruchę niowego typu na tył wtystąpi poważny problem, ale to niech doszuka się ten kto zaprojektował tą gruchę i zmienił pewne istotne elementy
Przedstawiam też różnice w hilowach z mini spares a lepszą podróbką, bo są też gorsze podróby które zabijają gruchy na wstępie
- Załączniki
-
- różnice w hilowach.JPG (157.25 KiB) Przejrzano 2076 razy
-
- gr stary typ z hilowem.JPG (140.29 KiB) Przejrzano 2076 razy
-
- gr nowy typ z hilowem.JPG (139.71 KiB) Przejrzano 2076 razy
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
Poproszę tych co zalewają mnie pytaniami w sprawie gruch z firmy bikopur o pisanie tutaj, nie będę musiał powtarzać odpowiedzi a może i ktoś inny skorzystać z odpowiedzi albo na zadane pytania odpowie wytwórca produktu
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
monsterk pisze:Poproszę tych co zalewają mnie pytaniami w sprawie gruch z firmy bikopur o pisanie tutaj, nie będę musiał powtarzać odpowiedzi a może i ktoś inny skorzystać z odpowiedzi albo na zadane pytania odpowie wytwórca produktu
Serbia pyta:
- dlaczego te hi-lo po prawej (srebrne) - jak twierdzisz - nie będa pasować ??
Jeżeli gruchy nowego typu będą się zachowywały tak samo to mamy poważny problem, bo bnie da się do nich założyc podróbek hilowów a w oryginalnych z mini spares trzeba skracać śrubę regulacyjną.
czy to tylko tyczy sie gruch "nowego" typu
dziekuje za odpowiedź
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
Re: Amortyzatory
Monsterk - dzięki za odp na pw.
wysłałem zapytanie do producenta bazując na Twoich uwagach powyżej i na razie cisza.
wysłałem zapytanie do producenta bazując na Twoich uwagach powyżej i na razie cisza.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
hi-low nie będą pasować, bo nakrętka ta w gruszce (z talerzem i tuleją) jest za wysoko, a hi-low jest pełny z otworem szerokości gwintu, a nie tak jak standardowy aluminiowy stożek
już ten problem sugerowałem jak miałem gruszkę w ręku, kolejne mają być przygotowane tak, że nakrętka będzie zatopiona w gruszce pod talerzem a nie na nim tak jak teraz
stare gruchy faktycznie zachowywały się bardzo fajnie i po dziś dzień (dwa lata) auto stoi tak jak na początku, a próba założenia na seryjnym stożku skończyła się założeniem hi-low po tygodniu, bo inaczej nie dało rady
już ten problem sugerowałem jak miałem gruszkę w ręku, kolejne mają być przygotowane tak, że nakrętka będzie zatopiona w gruszce pod talerzem a nie na nim tak jak teraz
stare gruchy faktycznie zachowywały się bardzo fajnie i po dziś dzień (dwa lata) auto stoi tak jak na początku, a próba założenia na seryjnym stożku skończyła się założeniem hi-low po tygodniu, bo inaczej nie dało rady
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Amortyzatory
Czyli korzyści z niższej ceny w stosunku do tradycyjnych gruszek Dunlop są niwelowane z nawiązką poprzez konieczność założenia oryginalnego hi-lowa.
Pozostaje zaleta: niesiadanie.
Sadam - jak porównałbyś sprężystość gruszek Bikopur z Dunlop'em?
Pozostaje zaleta: niesiadanie.
Sadam - jak porównałbyś sprężystość gruszek Bikopur z Dunlop'em?
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
gruchy danlopa to wyrzucone pieniądze w błoto, do gruch C-STR687 z mini spares też trzeba zakładać hilowy.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 426
- Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Re: Amortyzatory
potwierdzam: Dunlopy siadają bardzo szybko, taki urok oryginału
te z Minisport dużo lepiej funkcjonują nawet przy upalaniu, Dunlop jednak kusi oldschoolem
te z Minisport dużo lepiej funkcjonują nawet przy upalaniu, Dunlop jednak kusi oldschoolem
Leyland Mini Clubman