temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
Moderator: flapjck1
temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
Witam forumowiczów!
Mam pytanko, do was a w szczegolnosci do Marka (MarkFive) jako fachowca.
Czy ktokolwiek z was mial okazje natchnac sie na rzecz opisana ponizej. Byc moze nie tylko slyszeliscie o tym, ale ktos z was ma to juz zamontowane i moglby udzielic informacji.
Sprawa dotyczy programowalnego ECU ktore odnalazlem googlujac. Wiem ze takie rzeczy istnieja na rynku, jednak ta wydaje sie byc wyjatkowo prosta w obsludze.
Jest to programowalny ECU, ktory wg producenta mozna zastosowac w mini bez zadnych przeszkod.
Jak wiadomo od czasu zastapienia gaznikow wtryskiem pojawily sie problemy z modyfikacjami mini. Mini ECU jest wyjatkowo oporny na jakiekolwiek ulepszenia i zmiany, jest o wiele bardziej skomplikowany niz te ECU montowane w autach innych producentow w tym czasie. Dlatego do niedawna nikt nie podjal sie modyfikacji mini SPI or MPI, poza zastapieniem wtryskow gaznikiem.
Czy sadzicie ze zastepujac standardowe ECU tym nowym i przy pomocy oprogarmowania mozna poprawic wyraznie osiagi? Z moich informacji standardowe mini po wyjeczaniu z zakladow ustawione bylo na tzw. oby wrocic do domu, oszczednych i bezpiecznych osiagach. Chcac poprawic je nalezalo by zmienic ECU i usatwic wartosci na podrasowane.
Domyslam sie ze nawet jesli wymienimy to ECU to osiagniete wyniki sa ograniczone, i jezeli mamy zamiar poprawic je jeszce bardziej to nie obedzie sie bez ingerencji w silnik.
Zalaczam link do strony dystrybutora tych urzadzen.
http://www.calverst.com/shopopen.htm
Po zalogowaniu sie na stronke CALVERA jezeli chce sie poczytac i obejrzec ECU nalezy kliknac na IGNITION po lewej
Ja wkleje tutaj opis zalaczony przez dystrybutora (dla tych leniwszych) , niestety po angielsku. Zdjecie chyba nie przeszlo
UMS ECU for Single Point Injection Minis, single loom plug
£495.00
As tested in Mini Magazine, issue 154, December 2008 this ECU has been designed and developed by three very enterprising and capable German Mini fanatics. Named 'UMS' (Ultimate Mini Squirt) because it is fully owner/user programmable using the renowned Mega-Squirt software. The UMS allows you to get the very best from you SPi, and more importantly, allow you to modify your SPi engine to produce far more than the standard ECU limiting 81-83BHP at best. One thing that became obvious when testing this unit is that a large number of SPi cars are running on the 'default' program set in the ECU - the 'get you home' set-up. Consequently the engine is being over-fuelled all the time and the ignition advance is held back. this very seriously adversley affect power output and performance, let alone giving terrible fuel consumption figures. The UMS comes complete with weatherproof USB cable and a start up program installed based on the standard Rover porogram. You take it from there after downloading the Mega-Squirt software. It is a REAL direct replecement plug and ply ECU. You simply remove you existing ECU, drill the screw holes in teh mounting feet on the UMS, plug it in, mount it up and away you go. This uint is for the single loom plug type (NOTE - twin plug is pictured for the meantime).
Pzdrawiam i zycze udanego sezonu
Maciej
Mam pytanko, do was a w szczegolnosci do Marka (MarkFive) jako fachowca.
Czy ktokolwiek z was mial okazje natchnac sie na rzecz opisana ponizej. Byc moze nie tylko slyszeliscie o tym, ale ktos z was ma to juz zamontowane i moglby udzielic informacji.
Sprawa dotyczy programowalnego ECU ktore odnalazlem googlujac. Wiem ze takie rzeczy istnieja na rynku, jednak ta wydaje sie byc wyjatkowo prosta w obsludze.
Jest to programowalny ECU, ktory wg producenta mozna zastosowac w mini bez zadnych przeszkod.
Jak wiadomo od czasu zastapienia gaznikow wtryskiem pojawily sie problemy z modyfikacjami mini. Mini ECU jest wyjatkowo oporny na jakiekolwiek ulepszenia i zmiany, jest o wiele bardziej skomplikowany niz te ECU montowane w autach innych producentow w tym czasie. Dlatego do niedawna nikt nie podjal sie modyfikacji mini SPI or MPI, poza zastapieniem wtryskow gaznikiem.
Czy sadzicie ze zastepujac standardowe ECU tym nowym i przy pomocy oprogarmowania mozna poprawic wyraznie osiagi? Z moich informacji standardowe mini po wyjeczaniu z zakladow ustawione bylo na tzw. oby wrocic do domu, oszczednych i bezpiecznych osiagach. Chcac poprawic je nalezalo by zmienic ECU i usatwic wartosci na podrasowane.
Domyslam sie ze nawet jesli wymienimy to ECU to osiagniete wyniki sa ograniczone, i jezeli mamy zamiar poprawic je jeszce bardziej to nie obedzie sie bez ingerencji w silnik.
Zalaczam link do strony dystrybutora tych urzadzen.
http://www.calverst.com/shopopen.htm
Po zalogowaniu sie na stronke CALVERA jezeli chce sie poczytac i obejrzec ECU nalezy kliknac na IGNITION po lewej
Ja wkleje tutaj opis zalaczony przez dystrybutora (dla tych leniwszych) , niestety po angielsku. Zdjecie chyba nie przeszlo
UMS ECU for Single Point Injection Minis, single loom plug
£495.00
As tested in Mini Magazine, issue 154, December 2008 this ECU has been designed and developed by three very enterprising and capable German Mini fanatics. Named 'UMS' (Ultimate Mini Squirt) because it is fully owner/user programmable using the renowned Mega-Squirt software. The UMS allows you to get the very best from you SPi, and more importantly, allow you to modify your SPi engine to produce far more than the standard ECU limiting 81-83BHP at best. One thing that became obvious when testing this unit is that a large number of SPi cars are running on the 'default' program set in the ECU - the 'get you home' set-up. Consequently the engine is being over-fuelled all the time and the ignition advance is held back. this very seriously adversley affect power output and performance, let alone giving terrible fuel consumption figures. The UMS comes complete with weatherproof USB cable and a start up program installed based on the standard Rover porogram. You take it from there after downloading the Mega-Squirt software. It is a REAL direct replecement plug and ply ECU. You simply remove you existing ECU, drill the screw holes in teh mounting feet on the UMS, plug it in, mount it up and away you go. This uint is for the single loom plug type (NOTE - twin plug is pictured for the meantime).
Pzdrawiam i zycze udanego sezonu
Maciej
- Jerzy
- Nowy
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 sty 2005, 18:07
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
Jeśli Keith Calver to sprzedaje to musi to działać jak należy.
Jerzy
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
MGF 1,8i, Mini 1380 GTI, Fiat 125p
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
mordamoja pisze:Mam pytanko, do was a w szczegolnosci do Marka (MarkFive) jako fachowca.
Pomimo szczerych chęci nie podejmuję się wypowiadac w tym temacie z prozaicznego powodu, że nie testowałem tego systemu i nie mam żadnych praktycznych z nim doświadczeń.
Teoretyczne dywagacje o wyższości jednego systemu nad drugim pozostawiam innym na potęgę teoretyzującym kolegom.
Sądzę, że przytoczone informacje oparte są na wiarygodnych źródłach i ktoś to testował. Chyba nie ma powodu podważać rezultatów osiąganych przy takiej instalacji. Zawsze należy jednak brać poprawkę na często przesadzone zalety produktów oferowanych do sprzedaży.
Re: temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
Jerzy pisze:Jeśli Keith Calver to sprzedaje to musi to działać jak należy.
Jerzy, dziekuje za wyczerpujaca informacje
Mam rozumiec ze spotkales sie z produktami pochodzacymi od Calvera w przeszlosci, i jestes przekonany ze nie jest to bubel.
Jest filmik na Youtube z prezentacja oprogarmowania do tego ECU. Wszystko wyglada bardzo prosto: podlacz, ustaw i dziala! Chcialbym sie jednak skonsultowac z kims kto posiada odpowiednia wiedze na ten temat bo jest to jednak sporym wydatkeim.
Mimio wszystko dzieki.
Re: temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
Zaszaleje i zamontuje, a nastepnie podziele sie uwagami. Moze bedzie to przydatne innym forumowiczom ktorzy nie chca rezygnowac z wtrysku na rzecz gaznika, a poszukuja mozliwosci podrasowania silnika.
Zachecano mnie w Irl do zmainy wtrysku na gaznik, jednak niektorzy twierdzili ze po tej zmianie samochod nie bedzie spelnial norm dla emisji C02, ktore dla mojego rocznika mini sa bardziej restrykcyjne niz dla gaznikow. A jak wyglada ta sprawa w Polsce, z teo co zauwazylem zmienia sie wtrysk na gaznik. W jaki sposob wiec ye auta dopuszczone sa do ruchu; inne normy? myslalem ze takie same w calej Unii?
Zachecano mnie w Irl do zmainy wtrysku na gaznik, jednak niektorzy twierdzili ze po tej zmianie samochod nie bedzie spelnial norm dla emisji C02, ktore dla mojego rocznika mini sa bardziej restrykcyjne niz dla gaznikow. A jak wyglada ta sprawa w Polsce, z teo co zauwazylem zmienia sie wtrysk na gaznik. W jaki sposob wiec ye auta dopuszczone sa do ruchu; inne normy? myslalem ze takie same w calej Unii?
Re: temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
Dzieki,bede wdzieczny jesli uda ci sie dostarczyc jakies informacje na ten temat.
Moja wiedza mechaniczna jest bardzo ograniczona takze nie bede tutaj zbyt wiele dyskutowal. Od osoby ktora zajmuje sie moim miniakiem, a poza tym przygotowuje silniki do wyscigow, powiedziala mi ze zastwpujac standardowe ECU tym od Calvera, nastepnie podlaczajc do laptopa z oprpgramowaniem do nowego ECU mozna ustawic parametry silnika na bardziej podrasowane. Wg teo co mowil silnik mini bez modyfikacji jest w stanie poprawic swoje osiagi zmieniajac mozg czli ECU. Oczywiscie te zmiany sa ograniczone. Jesli chce sie poprawic osiagi zdecydowanie bardziej, potrzebna jest ingerencja mechanika, modyfikacje. Moje auto jest standardowe wiec jakakolwiek poprawa bedzie dobra na poczatek, a jak wspomniales to ECU do Calvera otwiera wiele mozliwosci do przyszlych modyfikacji.
Pozdrawiam
Moja wiedza mechaniczna jest bardzo ograniczona takze nie bede tutaj zbyt wiele dyskutowal. Od osoby ktora zajmuje sie moim miniakiem, a poza tym przygotowuje silniki do wyscigow, powiedziala mi ze zastwpujac standardowe ECU tym od Calvera, nastepnie podlaczajc do laptopa z oprpgramowaniem do nowego ECU mozna ustawic parametry silnika na bardziej podrasowane. Wg teo co mowil silnik mini bez modyfikacji jest w stanie poprawic swoje osiagi zmieniajac mozg czli ECU. Oczywiscie te zmiany sa ograniczone. Jesli chce sie poprawic osiagi zdecydowanie bardziej, potrzebna jest ingerencja mechanika, modyfikacje. Moje auto jest standardowe wiec jakakolwiek poprawa bedzie dobra na poczatek, a jak wspomniales to ECU do Calvera otwiera wiele mozliwosci do przyszlych modyfikacji.
Pozdrawiam
Re: temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
pozwole sobie jeszcze wkleic link:
jest filmik i podstawowy opis, co sadziecie?
http://www.mini-cooper-clubman.de/html/ ... sic_m.html
jest filmik i podstawowy opis, co sadziecie?
http://www.mini-cooper-clubman.de/html/ ... sic_m.html
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
Megasquirta jak dobrze poszukasz kupisz za 1/3 tej ceny, Emerald kosztuje więcej.
Zobacz ten link:
http://www.starchak.ca/efi/efi.htm
Zobacz ten link:
http://www.starchak.ca/efi/efi.htm