Amortyzatory

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Amortyzatory

Post autor: Chris11 »

Ja właśnie dzisiaj założyłem gruchy poliurertanowe z bikopuru (starego typu), także za jakiś czas będę mógł opisać swoje wrażenia.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

z regulatorem czy bez?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Amortyzatory

Post autor: Chris11 »

Bez.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

no to nie wiem czy nie będziesz musiał jeszcze raz operacji powtórzyć, gruszki te są fajne ale auto strasznie wysoko stoi (nie ma tak jak przy standardowych, że siadają delikatnie po jakimś czasie), po Wro jedno auto jeździ dwa lata i nawet 1cm nie opadło a ma regulatory (są nieco krótsze od zwykłych stozków...

przez chwilę jak jeździło bez regulatorów to prześwit był godny suva :d

auto nie stoi potwornie wysoko po wymianie?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Amortyzatory

Post autor: Bochen »

fajnie, jak do nich dzwoniłem to mowili ze z racji prób z nową gruchą, nie mają starych. dlugo czekales?
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Amortyzatory

Post autor: Chris11 »

Odległość między nadkolem wewnątrz a oponą to jakieś 15cm, więc chyba nie za wysoko. A jeszcze ich nie "uklepałem", także mogą jeszcze trochę opaść.

Gruchy zamawiałem pod koniec zeszłego roku przed świętami, a przyszły jakoś w pierwszym tygodniu nowego roku, jeśli dobrze pamiętam.
goora

Re: Amortyzatory

Post autor: goora »

Odnośnie tych nowych gruch od bikopura to mają być w podobnej cenie co pierwszej generacjii i napewno tansze od oryginału. Takiej informacjii telefonicznie mi udzielili jakieś 2 tygodnie temu. Czyli cena w przedziale 150-200zl
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: monsterk »

Chris11 pisze:Odległość między nadkolem wewnątrz a oponą to jakieś 15cm, więc chyba nie za wysoko. A jeszcze ich nie "uklepałem", także mogą jeszcze trochę opaść.

Gruchy zamawiałem pod koniec zeszłego roku przed świętami, a przyszły jakoś w pierwszym tygodniu nowego roku, jeśli dobrze pamiętam.


Jeżeli możesz to pstryknij fotke i wklej na forum zdjecie miniaka na nowych gruchach.
Miałem w ręku gruchy nowego typu i mam pewne obiekcję jakich podświadomie się spodziewałem.
Gruchy starego typu czyli takie same jak oryginały sprawują się nieżle, było kilka wpadek że grucha siadła ale te które zadziałały od razu to jeżdzą po dzień dzisiejszy- u mnie 4 lata bez zmian. Jedyny problem to taki że trzeba do montażu sastosować regulowany stożek bo te gruchy nie siadają.
Jeżeli gruchy nowego typu będą się zachowywały tak samo to mamy poważny problem, bo bnie da się do nich założyc podróbek hilowów a w oryginalnych z mini spares trzeba skracać śrubę regulacyjną.
Zakładjąc gruchę niowego typu na tył wtystąpi poważny problem, ale to niech doszuka się ten kto zaprojektował tą gruchę i zmienił pewne istotne elementy :roll:

Przedstawiam też różnice w hilowach z mini spares a lepszą podróbką, bo są też gorsze podróby które zabijają gruchy na wstępie
Załączniki
różnice w hilowach.JPG
różnice w hilowach.JPG (157.25 KiB) Przejrzano 2069 razy
gr stary typ z hilowem.JPG
gr stary typ z hilowem.JPG (140.29 KiB) Przejrzano 2069 razy
gr nowy typ z hilowem.JPG
gr nowy typ z hilowem.JPG (139.71 KiB) Przejrzano 2069 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: monsterk »

Poproszę tych co zalewają mnie pytaniami :mrgreen: w sprawie gruch z firmy bikopur o pisanie tutaj, nie będę musiał powtarzać odpowiedzi a może i ktoś inny skorzystać z odpowiedzi albo na zadane pytania odpowie wytwórca produktu
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: icemac »

monsterk pisze:Poproszę tych co zalewają mnie pytaniami :mrgreen: w sprawie gruch z firmy bikopur o pisanie tutaj, nie będę musiał powtarzać odpowiedzi a może i ktoś inny skorzystać z odpowiedzi albo na zadane pytania odpowie wytwórca produktu


Serbia pyta:
- dlaczego te hi-lo po prawej (srebrne) - jak twierdzisz - nie będa pasować ??

Jeżeli gruchy nowego typu będą się zachowywały tak samo to mamy poważny problem, bo bnie da się do nich założyc podróbek hilowów a w oryginalnych z mini spares trzeba skracać śrubę regulacyjną.


czy to tylko tyczy sie gruch "nowego" typu


dziekuje za odpowiedź
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
DAREK100

Re: Amortyzatory

Post autor: DAREK100 »

Monsterk - dzięki za odp na pw.
wysłałem zapytanie do producenta bazując na Twoich uwagach powyżej i na razie cisza.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

hi-low nie będą pasować, bo nakrętka ta w gruszce (z talerzem i tuleją) jest za wysoko, a hi-low jest pełny z otworem szerokości gwintu, a nie tak jak standardowy aluminiowy stożek

już ten problem sugerowałem jak miałem gruszkę w ręku, kolejne mają być przygotowane tak, że nakrętka będzie zatopiona w gruszce pod talerzem a nie na nim tak jak teraz

stare gruchy faktycznie zachowywały się bardzo fajnie i po dziś dzień (dwa lata) auto stoi tak jak na początku, a próba założenia na seryjnym stożku skończyła się założeniem hi-low po tygodniu, bo inaczej nie dało rady
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
DAREK100

Re: Amortyzatory

Post autor: DAREK100 »

Czyli korzyści z niższej ceny w stosunku do tradycyjnych gruszek Dunlop są niwelowane z nawiązką poprzez konieczność założenia oryginalnego hi-lowa.
Pozostaje zaleta: niesiadanie.

Sadam - jak porównałbyś sprężystość gruszek Bikopur z Dunlop'em?
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: monsterk »

gruchy danlopa to wyrzucone pieniądze w błoto, do gruch C-STR687 z mini spares też trzeba zakładać hilowy.
SAMMMPŻ Rado
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 426
Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Re: Amortyzatory

Post autor: SAMMMPŻ Rado »

potwierdzam: Dunlopy siadają bardzo szybko, taki urok oryginału :)
te z Minisport dużo lepiej funkcjonują nawet przy upalaniu, Dunlop jednak kusi oldschoolem :)
Leyland Mini Clubman
ODPOWIEDZ