Se7ven nowy projekt
Moderator: flapjck1
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Se7ven nowy projekt
Kilka ciekawostek z budowy nowego silnika.
- Załączniki
-
- Widać wyraźnie różnicę
- Kólka rozrządu.JPG (95.43 KiB) Przejrzano 7635 razy
-
- Po obróbce - waga w dół
- Korby.JPG (90.97 KiB) Przejrzano 7635 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Se7ven nowy projekt
cd.
Głowica 36/31
Głowica 36/31
- Załączniki
-
- Redukcja mas istotna
- wał.JPG (98.14 KiB) Przejrzano 7625 razy
-
- Stare jest dobre
- Small block.JPG (98.41 KiB) Przejrzano 7625 razy
Re: Se7ven nowy projekt
Moglbys jeszcze podebrac te korby, i klawiature wzmocnic...............pozdrawiam
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Se7ven nowy projekt
a z czego ten wał?
jeśli 1100 to w apmc mieścisz się w klasie 1000
ale ytp, to już klasa 2, którą w sumie spokojnie można wygrać miniakiem
co ostatnio skutecznie pokazaliśmy kręcąc czasy sporo lepsze od klasy 2-ej
jeśli 1100 to w apmc mieścisz się w klasie 1000
ale ytp, to już klasa 2, którą w sumie spokojnie można wygrać miniakiem
co ostatnio skutecznie pokazaliśmy kręcąc czasy sporo lepsze od klasy 2-ej
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Se7ven nowy projekt
Saint pisze:zatulejowałeś główki korb?
Nie były tulejowane. Przed press fit A+ tak miały fabryczne korbowody 848 / 998 / 1098 A serii
Piotr zastosował takie korbowody.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Se7ven nowy projekt
punkvw pisze:Moglbys jeszcze podebrac te korby, i klawiature wzmocnic...............pozdrawiam
Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli.
Korbowody są 50g (x4=200g) lżejsze i dokładnie wyważone.
Klawiaturę wzmocnić (niby jak to uczynić), ma wznios 1,27 i to wystarczy przy dobrym wałku.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Se7ven nowy projekt
se7ven pisze:Klawiaturę wzmocnić (niby jak to uczynić), ma wznios 1,27 i to wystarczy przy dobrym wałku.
Chodzi zapewne o przespawanie dźwigienek górą. Nie jest to potrzebne przy seryjnych sprężynach i przełożeniu (bez offsetowych tulejek).
Z korbowodami bardziej "szaleć" nie można. W ciągu całego okresu produkcji silników serii A i A+ materiał na korbowody i nie tylko był kilkakrotnie "degradowany" do niższej jakości i wytrzymałości. Zysk na wadze przeciwstawić trzeba możliwości zgięcia lub urwania korbowodu
Re: Se7ven nowy projekt
mozna jeszcze tak..........
- Załączniki
-
- mini scan 1 001.jpg (145.08 KiB) Przejrzano 7387 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Se7ven nowy projekt
"Wykastrować" można dużo, ja nie buduję jednorazówki - 200g na całości wystarczy.
Re: Se7ven nowy projekt
ww. opcja jest sprawdzona wielokrotnie i jest bezpieczna................a juz napewno te "garby" nie sa potrzebne
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Se7ven nowy projekt
punkvw pisze:...a już napewno te "garby" nie są potrzebne
Garby potrzebne nie są ... ale kanalik olejowy który się w nich znajduje, tak
Uwaga jest cenna bo faktycznie można tym sposobem ująć z wagi.
Muszę zastanowić się jak wpłynie to "skrócenie" kanalika na cel jego tam umieszczenia.
Jeżeli już znasz odpowiedź chętnie się z nią zapoznam.
Piotr pewno też