Pomocy! Mini gaśnie

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: LUPER »

Tak, właśnie do tego doszedłem, zaślepiłem przewód od podciśnienia idący do serwa i zadziałało - zrobiłem jazdę testową, nie gaśnie i po rozgrzaniu ładnie schodzi na 800obrotów i nie ma problemu z zapaleniem, następnie zapiąłem z powrotem przewód do serwa i było też ok ale do pierwszego hamowania i zgasł oraz nie chciał zapalić, wysiadłem i ponownie zaślepiłem przewód podciśnienia idący do serwa i od razu odpalił, zrobiłem z 2km i było ok jedynie co zauważyłem że przy włączaniu się do ruchu na skrzyżowaniu dodałem gwałtownie gazu i na sekundę go przydławiło ale nie zgasł.

Nie katuję! Kręcę max do 3,5 tyś obrotów i nie przekraczam 80km/h
(wałek jest kent 274)
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: monsterk »

to moze być problem z zaworkami w serwie. W środku pod membraną jest plastk a wnim takie dziwne ustrojstwa.Problemem może być nawet dzwignia od pedału hamulca, jak ma opory i nie chce sama wracać
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: LUPER »

Pedał hamulca wraca, mam jeszcze inne serwo to jak nie pomoże wymiana oringu to zamienię cale serwo.
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: monsterk »

ostatnio miniak był puknięty, zrób może większy luz na pedale hamulca, jest przy serwie nakrętka na wodziku i tam spróbuj wyregulowac
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: LUPER »

a co ma na celu ten zabieg?
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: flapjck1 »

zeby membrana nie byla wstepnie napieta i zeby nie pracowal hamulec :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: flapjck1 »

a propos...

nie wiem czy to zadziala w mini ale...
w wiekszych roverkach przepustnica ma tryb "samodiagnozy/samoregulacji"

mowiac w skrocie po zaaplikowaniu pewnej procedury mozna spowodowac automatyczna kalibracje

jak przepustnica nie jest skalibrowana to wydaje przy wlaczaniu zaplonu i wylaczaiu dzwieki w rodzaju terkotania

powinno sie to robic tak:
wlaczamy zaplon >> silnik krokowy powinien sie wysunac ( wlkasciwie to bolec ) >> nastepnie otwieramy minimum 4x przepustnice na max >> >> po tym zabiegu bolec krokowca przepustnicy powinien sie minimalnie cofnac

po takim zabiegu przepustnica nie powinna halasowac przy wlaczaniu i wylaczaniu zaplonu


ps: objawem nieskalibrowanej przepustnicy jest gasniecie na jalowym, wybitnie po gwaltownym puszczeniu gazu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: markfive »

monsterk pisze:kiedyś robiłem spi i zakładałem wałek kenta do spi i był problem ze schodzeniem z obrotów - jak schodził z dużych obrotów to gasł.

W tym silniku jest teraz wałek 274 Kent dedykowany właśnie do SPI (jedyny taki wałek w ofercie dostępnych wałków tuningowych). Jeżeli taki wałek w/g Twojej opinii jest nieodpowiedni to jaki inny powinien być ?. Może masz już jakieś inne alternatywne sprawdzone i lepsze typy? To takie pytanie przyszłościowe dla kolejnych podobnych działań.
Luper pisze:mam jeszcze inne serwo to jak nie pomoże wymiana oringu to zamienię cale serwo

To jest dobra myśl. Przy uderzeniu przodem auta teoretycznie mogło dojść do jakiegoś uszkodzenia mechanicznego. Serwo mogło zostać również rozszczelnione przy wyciąganiu do góry zespołu napędowego. Bolec popychacza serwa powinien byc wkręcony w dźwignię na tyle by przy odpuszczonym całkowicie pedale hamulca był niewielki luz ( ok 0,5 mm) na sterowaniu. Chodzi o to, żeby przy zwolnieniu pedału zaworki wewnątrz serwa całkowicie odcinały podciśnienie działajace na przeponę. Przy zbyt mocnym naprężeniu bolca może dojść do lekkiego blokowania hamulców oraz do częściowego ciągłego otwarcia kanału podciśnienia wewnątrz serwa.
Awatar użytkownika
marzenie
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: marzenie »

Dzięki za wszystkie pomysły, na razie odkładamy sprawę na później. Będziemy walczyć po IMM, bo mini bardzo na ten zlot nie chciał jechać.

O godz. 20:00 stwierdziliśmy, że pora chwilowo się poddać. Ale walka jeszcze się nie skończyła! I my ją jeszcze wygramy!
Mini Cooper 1,3i 1993
Jeep Cherokee 4,0 1990
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: LUPER »

Po chwilowym odpoczynku znów zabrałem się za wskrzeszenie mini.
Niestety wszytko pomaga na chwilę na kilka kilometrów, koniec końców mini gaśnie i nie chce zapalić, a zaczyna się od lekkiego dławienia potem gaśnie ale da się odpalić a potem pełen strajk. Dziś skończyło się holowaniem do garażu :(

Wymieniony czujnik temperatury w kolektorze dolotowym, zresztą cały kolektor razem z wtryskiem zamieniony na inny, czujnik temperatury w puszce filtra powietrza też.

Myślałem że na odpiętym podciśnieniu od kompa będzie jechał ale poza tym że nie schodzi z obrotami na 800 tylko utrzymują się na poziomie ok 1100 to bez różnicy.

Zaczynam podejrzewać pompę paliwa albo instalację, no chyba że prozaicznie zacznę od kopułki, palca i świec.

Sam już nie wiem.
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
DAREK100

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: DAREK100 »

oprócz tego zrobiłbym test samego kompa
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: markfive »

LUPER pisze:Zaczynam podejrzewać pompę paliwa albo instalację, no chyba że prozaicznie zacznę od kopułki, palca i świec.


Pierwsze zdanie rozsądne - pompa, instalacja do sprawdzenia

Kopułka, palec , świece - to albo działa albo nie a raczej nie przestaje działać po przejechaniu paru kilometrów a potem samo się naprawia. Aparat w SPI to sam rozdzielacz wysokiego napięcia i działa nawet przy kiepskiej kopułce , częściowo nadpalonym palcu i błędnym ustawieniu kąta w niewielkim zakresie.
Awatar użytkownika
LUPER
Zarząd
Zarząd
Posty: 584
Rejestracja: 12 sty 2005, 20:52
Posiadane auto: mini i MINI
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: LUPER »

DAREK100 pisze:oprócz tego zrobiłbym test samego kompa


co masz na myśli? pojechać do serwisu poldka?
Mini Cooper 1,3 93r - czerwony
Mini Cooper 1,3 90r - granatowy
Mini Clubman estate 1,3 81r - srebrny
MIni Clubman cooper 1,6D 10r - hot chocolate
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: flapjck1 »

tak sobie mysle...

luper wykombinuj sobie gdzies czujnik polozenia walu na podmianke, to jest chyba jedyny czujnik w mini ktory moze swirowac po rozgrzaniu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
g00dMan
Wiarus
Wiarus
Posty: 589
Rejestracja: 14 wrz 2009, 10:44
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pomocy! Mini gaśnie

Post autor: g00dMan »

flapjck1 pisze:tak sobie mysle...

luper wykombinuj sobie gdzies czujnik polozenia walu na podmianke, to jest chyba jedyny czujnik w mini ktory moze swirowac po rozgrzaniu


O właśnie! mazak234 miał jakiś czas temu podobne lub takie same objawy i okazało się że z tym czujnikiem było coś nie tak (jeśli dobrze pamiętam :roll: )

@mazak234 jak to było?
ODPOWIEDZ