Se7ven nowy projekt

Amatorski Puchar Mini Classic oraz inne imprezy sportowe z udziałem Mini i MINI

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Se7ven nowy projekt

Post autor: se7ven »

Kilka ciekawostek z budowy nowego silnika.
Załączniki
Widać wyraźnie różnicę
Widać wyraźnie różnicę
Kólka rozrządu.JPG (95.43 KiB) Przejrzano 7623 razy
Po obróbce - waga w dół
Po obróbce - waga w dół
Korby.JPG (90.97 KiB) Przejrzano 7623 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: se7ven »

cd.
Głowica 36/31
Załączniki
Redukcja mas istotna
Redukcja mas istotna
wał.JPG (98.14 KiB) Przejrzano 7613 razy
Stare jest dobre
Stare jest dobre
Small block.JPG (98.41 KiB) Przejrzano 7613 razy
punkvw

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: punkvw »

Moglbys jeszcze podebrac te korby, i klawiature wzmocnic...............pozdrawiam
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: Saint »

zatulejowałeś główki korb?
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: Beny »

a z czego ten wał?
jeśli 1100 to w apmc mieścisz się w klasie 1000
ale ytp, to już klasa 2, którą w sumie spokojnie można wygrać miniakiem ;)
co ostatnio skutecznie pokazaliśmy kręcąc czasy sporo lepsze od klasy 2-ej
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: markfive »

Saint pisze:zatulejowałeś główki korb?


Nie były tulejowane. Przed press fit A+ tak miały fabryczne korbowody 848 / 998 / 1098 A serii :smile:
Piotr zastosował takie korbowody.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: se7ven »

punkvw pisze:Moglbys jeszcze podebrac te korby, i klawiature wzmocnic...............pozdrawiam

Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli.
Korbowody są 50g (x4=200g) lżejsze i dokładnie wyważone.
Klawiaturę wzmocnić (niby jak to uczynić), ma wznios 1,27 i to wystarczy przy dobrym wałku.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: markfive »

se7ven pisze:Klawiaturę wzmocnić (niby jak to uczynić), ma wznios 1,27 i to wystarczy przy dobrym wałku.

Chodzi zapewne o przespawanie dźwigienek górą. Nie jest to potrzebne przy seryjnych sprężynach i przełożeniu (bez offsetowych tulejek).
Z korbowodami bardziej "szaleć" nie można. W ciągu całego okresu produkcji silników serii A i A+ materiał na korbowody i nie tylko był kilkakrotnie "degradowany" do niższej jakości i wytrzymałości. Zysk na wadze przeciwstawić trzeba możliwości zgięcia lub urwania korbowodu :smile:
punkvw

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: punkvw »

mozna jeszcze tak..........
Załączniki
mini scan 1 001.jpg
mini scan 1 001.jpg (145.08 KiB) Przejrzano 7375 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: se7ven »

"Wykastrować" można dużo, ja nie buduję jednorazówki - 200g na całości wystarczy. :wink:
punkvw

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: punkvw »

ww. opcja jest sprawdzona wielokrotnie i jest bezpieczna................a juz napewno te "garby" nie sa potrzebne
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Se7ven nowy projekt

Post autor: markfive »

punkvw pisze:...a już napewno te "garby" nie są potrzebne

Garby potrzebne nie są ... ale kanalik olejowy który się w nich znajduje, tak :smile:
Uwaga jest cenna bo faktycznie można tym sposobem ująć z wagi.
Muszę zastanowić się jak wpłynie to "skrócenie" kanalika na cel jego tam umieszczenia.
Jeżeli już znasz odpowiedź chętnie się z nią zapoznam.
Piotr pewno też :smile:
ODPOWIEDZ