przeróbka dolotu , odma i tym podobne
-
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 31 paź 2009, 14:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
przeróbka dolotu , odma i tym podobne
Mam zamiar przerobić układ dolotowy w moim r50 pod filtr stożkowy i w związku z tym mam pytanie.
co zrobić z zaworem odpowietrzającym skrzynie korbową ? widziałem filtry na odme ale podobno to nic nie daje
co zrobić z zaworem odpowietrzającym skrzynie korbową ? widziałem filtry na odme ale podobno to nic nie daje
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
Filtry na odmę dają tyle że brud, kurz itp ma utrudniony dostęp do wnętrza, a sama odma pozostaje drożna
-
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 31 paź 2009, 14:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
wiem , ale chodzi mi o to żeby nie podłączać odmy do układu dolotowego, jest to możliwe? widziałem takie rozwiązania przy silnikach hondy ale nie wiem czy w mini można tak samo
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
Nie jestem specjalistą od układów dolotowych, ale wydaje mi się że użycie filterka a podłączenie pod dolot główny ma jednakowe działanie, filtry odmy zrobili po to żeby czymś zakryć pozostały króciec po zmianie układu na jakiś stożek uniwersalny, który nie posiada wejścia pod odmę.
Czasem zastosowanie "odciętej" odmy można uznać za pomocne, jeżeli mamy zabrudzony filtr wewnątrz pokrywy i podciśnienie dolotu wysysa brudny olej do kolektora, ale wiadomo że najlepiej jest wymieniać/czyścić filterki w takim przypadku
Czasem zastosowanie "odciętej" odmy można uznać za pomocne, jeżeli mamy zabrudzony filtr wewnątrz pokrywy i podciśnienie dolotu wysysa brudny olej do kolektora, ale wiadomo że najlepiej jest wymieniać/czyścić filterki w takim przypadku
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
podpowie mi ktoś jak to zamontować????
http://moto.allegro.pl/item1071862346_d ... rks_s.html
Mile widziany jakiś pomocny rysunek czy cos:P
http://moto.allegro.pl/item1071862346_d ... rks_s.html
Mile widziany jakiś pomocny rysunek czy cos:P
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
Gdzie Ty planujesz to upchnąć?
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
"Zmniejsza zużycie paliwa, poprawia dopływ powietrza do silnika,co zapewnia lepsze przyśpieszenie i wartości sprężystości."
Uwielbiam takie opisy
i to za nie całe 200zł że też inżynierowie BMW nie wpadli na pomysł żeby montować taki dolot
Uwielbiam takie opisy
i to za nie całe 200zł że też inżynierowie BMW nie wpadli na pomysł żeby montować taki dolot
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
tzn kupując to patrze tylko i wyłącznie na efekt wizualny.
Pididi no sam się zastanawiam. ale wydaje mi sie ze ten adapter trzeba przykręcić do obudowy filtra stary wymontować i założyć w obudowie na końcu stożek...
Pididi no sam się zastanawiam. ale wydaje mi sie ze ten adapter trzeba przykręcić do obudowy filtra stary wymontować i założyć w obudowie na końcu stożek...
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
domino1985 pisze:"Zmniejsza zużycie paliwa, poprawia dopływ powietrza do silnika,co zapewnia lepsze przyśpieszenie i wartości sprężystości."
Uwielbiam takie opisy
i to za nie całe 200zł że też inżynierowie BMW nie wpadli na pomysł żeby montować taki dolot
Że też inżynierowie wymyślili MINI One... nie wiem po co, skoro różni się tylko przeróbką elektroniczną od Coopera.... i za podobne pieniądze można podnieś mu moc z 90 do 116km... takie gadanie nie ma sensu.... Czemu na to nie wpadli????
Czemu inżynierowie np Golfów nie wpadli na pomysł zczipowania auta gdzie w przypadku silników TDI, za kilkaset złotych można mieć przyrost kilkudziesięciu KM...
Idąc tą drogą to wszystkie auta powinny rozpędzać się do 300km/h i mieć minimum 200KM
Montując filtr chodzi mi przynajmniej o lepszą kulturę pracy.... łatwiejszy dostęp powietrza.... dźwięk....efekt wizualny itp....
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
Po to żeby te jednostki wykazywały się również trwałością i bezawaryjnością
z tego co sprzedający podaje w opisie zgadza się że będzie buczał i cieszył oko
z tego co sprzedający podaje w opisie zgadza się że będzie buczał i cieszył oko
Re: przeróbka dolotu , odma i tym podobne
domino1985 pisze:Po to żeby te jednostki wykazywały się również trwałością i bezawaryjnością
z tego co sprzedający podaje w opisie zgadza się że będzie buczał i cieszył oko
Gdzie mowa o trwałości gdy silniki ONE i COOPER są identyczne kropka w kropkę??? poprostu ONE jest zablokowany....