Wymiana silnika - papiery
Moderator: flapjck1
Wymiana silnika - papiery
Witam,
Mam pytanie, jak od strony papierów wygląda wymiana silnika?
W dowodzie rej. nie ma adnotacji o nr, ale mój MINI posiada Kartę Pojazdu i tam już jest. Czy trzeba mieć jakieś papiery do silnika, który bym zamierzał włożyć?
Może ktoś ma wiedzę jak ta sprawa wygląda.
Mam pytanie, jak od strony papierów wygląda wymiana silnika?
W dowodzie rej. nie ma adnotacji o nr, ale mój MINI posiada Kartę Pojazdu i tam już jest. Czy trzeba mieć jakieś papiery do silnika, który bym zamierzał włożyć?
Może ktoś ma wiedzę jak ta sprawa wygląda.
MiniManiak z HollyŁódź
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Wymiana silnika - papiery
Nic nie potrzebujesz to jest część wymienna. Silnik nie musi mieć żadnych numerów.
Re: Wymiana silnika - papiery
Gdy zmieni się pojemność to chyba muszę do Wydziału Komunikacji. Jak tam udowodnić jaką pojemność ma nowy silnik? W sumie od pojemności zależy też OC...
MiniManiak z HollyŁódź
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika - papiery
To od Ciebie zależy czy chcesz więcej płacić
nie wiem jaka to jest różnica cenowa, ja nigdy nie zgłaszałem faktu wymiany/powiększenia silnika
nie wiem jaka to jest różnica cenowa, ja nigdy nie zgłaszałem faktu wymiany/powiększenia silnika
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika - papiery
przy 1,0 i 1,3 ubezpieczenie się nie zmienia
silniki jak zamienisz to zawsze możesz tabliczkę z numerem przełożyć i się nikt nie zorientuje, kto się nie zna, że masz 1,3 a w dowodzie 1,0
a generalnie podjedź na jakąś SKP i popytaj diagnosty, jeśli dobrze pamiętam robi on adnotacje, że silnik zmieniony i z takim czymś do wydziału komunikacji...
ja miałem zamianę w dół z 1,3 na 1,0 i nie było problemu
silniki jak zamienisz to zawsze możesz tabliczkę z numerem przełożyć i się nikt nie zorientuje, kto się nie zna, że masz 1,3 a w dowodzie 1,0
a generalnie podjedź na jakąś SKP i popytaj diagnosty, jeśli dobrze pamiętam robi on adnotacje, że silnik zmieniony i z takim czymś do wydziału komunikacji...
ja miałem zamianę w dół z 1,3 na 1,0 i nie było problemu
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika - papiery
Ludzie nie róbcie sobie sami problemów. Obecnie numer silnika nie podlega kontroli w trakcie okresowego przeglądu. Jeżeli posiadasz oryginalną tabliczkę z numerem silnika i numer ten zgodny jest z zapisem w książce pojazdu ta tabliczka może ale nie musi być zamocowana na bloku który aktualnie jest w samochodzie.
W przypadku zgłoszenia do wydziału komunikacji zmiany pojemności ( jeżeli się przy tym upierasz) potrzebny bedzie dokument skąd ten silnik pochodzi ( umowa kupna sprzedaży silnika czy faktura zakupu) oraz zapewne kwit ze stacji diagnostycznej potwierdzajacy że taka teraz jest pojemność.
W sumie wszystkie poprzednie posty w tej sprawie są słuszne. Co do wysokości składki ubezpieczenia to nie jestem pewien czy Sadam ma rację. Wydaje mi się, że zależy to od stawek dla wartości granicznych danego ubezpieczyciela.
W przypadku zgłoszenia do wydziału komunikacji zmiany pojemności ( jeżeli się przy tym upierasz) potrzebny bedzie dokument skąd ten silnik pochodzi ( umowa kupna sprzedaży silnika czy faktura zakupu) oraz zapewne kwit ze stacji diagnostycznej potwierdzajacy że taka teraz jest pojemność.
W sumie wszystkie poprzednie posty w tej sprawie są słuszne. Co do wysokości składki ubezpieczenia to nie jestem pewien czy Sadam ma rację. Wydaje mi się, że zależy to od stawek dla wartości granicznych danego ubezpieczyciela.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika - papiery
głowy też nie daje, ale jak kiedyś przy okazji kupowania OC porównywałem to kwota wyszła mi ta sama
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika - papiery
Sadam pisze:przy 1,0 i 1,3 ubezpieczenie się nie zmienia
się zmienia
ja płacę zróżne za pojemnośc 998 i 1275ccm
choc jak Marek napisał, wszystko zależy od firmy ubezpieczeniowej jakie "progi pojemności" sobie porobiła
takie coś w necie znalazłem
Kod: Zaznacz cały
- pojemność do 1000 cm3,
- pojemność 1001 - 1250 cm3,
- pojemność 1251 - 1400 cm3,
- pojemność 1401 - 1600 cm3,
- pojemność 1601 - 1800 cm3,
- pojemność 1801 - 2000 cm3,
- pojemność od 2001 cm3.
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze