miniak reaktywacja

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

sbielak

miniak reaktywacja

Post autor: sbielak »

Witam !
Na początek witam wszystkich ! To mój pierwszy post na tym forum .
Miniaka kupiła sobie dziewczynka jakies dwa lata temu, był w stanie lekko agonalnym ale parę kilometrow nim zrobiła ( tak ze 100 :mrgreen: ) Na pierwszy ogień poszły wózki do regeneracji z całym zawiasem . Kapitalny remont skrzyni i góra silnika . W trakcie okazało się, że silnik to 1.0 a nie jak w papierze 1.3, peszek ale dziewcze raczej się na mechanice nie zna i jakos tak wyszło ze kupiła złomka . Po remoncie całego dołu ( zawieszenie , wózki , skrzynia , silnik , hamulce i co tam trzeba było zrobic ) miniak wrócił na drogę . Przejechał wtedy juz z 500 km :mrgreen: i poszły pierścienie . Mechanicy twierdzili , że nie trzeba robic bo kompresja równa na wszystkich garkach. I w tym momencie miniak znowu wylądował na zakaznym. Tak na 1,5 roku. Teraz przyszła na niego kolej i trzeba coś z tym fantem zrobić. Stoi sobie u mnie skorupka w garażu bez silnika i już praktycznie oskórowana . Tylniej klapy już nie ma ( zgniła ) podszybie odziwo całe , za to poprzedni właściciel zmyslnie zamówił sobie reperaturke progu i napawał nowy element na stary... generalnie teraz poł podłogi nadaje się do wymiany.
Blacharsko sam sobie poradze z tym samochodem , możliwości są , pomoc zawsze jakaś jest . Męczy mnie natomiast kwestia silnikowa - głowica w idealnym stanie , skrzynia po remoncie , blok u fachowca na tulejowaniu , zamówiony komplet nowych tłoków , niby wsztsko oki ale korci mnie wsadzenie pod maskę czegoś bardziej ... mocnego ? niezawodnego ?
Czas pokaze co z tego wyjdzie , narazie doprowadzimy blacharke do stanu uzywalnosci , po drodze wyjdzie pewnie jakaś elektryka a na silnik przyjdzie czas .
Załączniki
222.JPG
222.JPG (77.76 KiB) Przejrzano 2835 razy
123.JPG
123.JPG (73.85 KiB) Przejrzano 2835 razy
111.JPG
111.JPG (88.65 KiB) Przejrzano 2835 razy
sbielak

Re: miniak reaktywacja

Post autor: sbielak »

teraz wygla to tak
Załączniki
a to nasza kolejna zabawka z serii angielskiej mysli technicznej
a to nasza kolejna zabawka z serii angielskiej mysli technicznej
555.JPG (76.95 KiB) Przejrzano 2828 razy
333.JPG
333.JPG (73.34 KiB) Przejrzano 2828 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: miniak reaktywacja

Post autor: flapjck1 »

widze przeblysk zieleni!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
sbielak

Re: miniak reaktywacja

Post autor: sbielak »

owszem , a drzwi były wcześniej niebieskie :mrgreen:
malowanie też lekko spaprane , ale przynajmniej kolor ładny
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: miniak reaktywacja

Post autor: Saint »

Blok do tulejowania a wkładacie nowe tłoki? Aż tak rozwiercony był ten blok?
Zawodowy Szyderca
sbielak

Re: miniak reaktywacja

Post autor: sbielak »

Z jednego tłoka zrobiło sie jajo , natepny zgubił gdzieś koło 0.9mm reszta w normie , ale jak już robić to komplet . Aczkolwiek cała robota stoi pod znakiem zapytania bo jest koncepcja na inny motor . Po dzisiejszym rozeznaniu rynku znajomych jest do wziecia za śmieszne dudki 1.4 pełgota w komlecie ze skrzynią , 2.0 subaru (115km) ze skrzynią wałem i tylnim mostem , albo cała honda civic 1.3 na cześci.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: miniak reaktywacja

Post autor: monsterk »

No i zaczyna się :mrgreen:
Kolejny swap który moze za dwa lata wyjedzie :lol:
goora

Re: miniak reaktywacja

Post autor: goora »

monsterk pisze:No i zaczyna się :mrgreen:
Kolejny swap który moze za dwa lata wyjedzie :lol:


I tu byś się kolego zdziwił bo własciciel tego pojazdu ma bardzo konkretne podejście do tego tematu i możliwości jego realizacjii, mieliśmy dzisiaj okazje porozmawiać. A tak btw jak tam "zatarta" sprężarka?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: miniak reaktywacja

Post autor: flapjck1 »

sprezarka sobie jezdzi :P i przez weekend zrobila jakies 400 km :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: miniak reaktywacja

Post autor: Konrad K_2 »

monsterk pisze:No i zaczyna się :mrgreen:
Kolejny swap który moze za dwa lata wyjedzie :lol:

monster liczy sie fun z budowania a nie zaspakajanie forumowych troli (nie pije do nikogo)
sbielak

Re: miniak reaktywacja

Post autor: sbielak »

budowa tego gokarta zajeła jak narazie 3 miesiące
- silnik jeep 5,7 hemi
- rama przedłużana patrol
- skrzynia i reduktor patrol
- PTO włana konstrukcja
- wyciagarka BRDM odchudzona
- klatka z rur grubościennych bezszwowych włana kontarukcja

to ile może waszym zdaniem potrwać swap silnika ? w terenówce zmiana oryginału na GM 6.5 V8 maksymalnie do miesiąca .
Załączniki
666.JPG
666.JPG (74.37 KiB) Przejrzano 2627 razy
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: miniak reaktywacja

Post autor: Konrad K_2 »

zalezy od założeń... od miesiąca do 3 lat :-)
sbielak

Re: miniak reaktywacja

Post autor: sbielak »

Generalnie czas mnie nie goni , zmiana silnika jest ostatnią rzecza która będę przy tym bzyku robił . Na obecna chwilę została sama skorupa , którą może uda się wypiaskować koło soboty. Potem kompletna blacharka i elektryka , a gdzies tam w planach pomotanie silnika . Nawet nie jestem jeszcze zdecydowany co za motor tam wrzucić .
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: miniak reaktywacja

Post autor: monsterk »

sbielak pisze:budowa tego gokarta zajeła jak narazie 3 miesiące
- silnik jeep 5,7 hemi
- rama przedłużana patrol
- skrzynia i reduktor patrol
- PTO włana konstrukcja
- wyciagarka BRDM odchudzona
- klatka z rur grubościennych bezszwowych włana kontarukcja

to ile może waszym zdaniem potrwać swap silnika ? w terenówce zmiana oryginału na GM 6.5 V8 maksymalnie do miesiąca .


Projekt ciekawy tylko że za ciężki na nasze polskie rajdy przeprawowe i sportowe.
A co do swapa to jeżeli kupisz gotowy zestaw zawieszenia pod inny silnik to i w miesiąc się wyrobisz, ale jeżeli czytam że nawet subaru wchodzi do gry to już projekt licz w latach
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: miniak reaktywacja

Post autor: humin »

goora pisze:
monsterk pisze:No i zaczyna się :mrgreen:
Kolejny swap który moze za dwa lata wyjedzie :lol:


I tu byś się kolego zdziwił bo własciciel tego pojazdu ma bardzo konkretne podejście do tego tematu i możliwości jego realizacjii, mieliśmy dzisiaj okazje porozmawiać. A tak btw jak tam "zatarta" sprężarka?

zdziwić to się można jak już taki swap wyjedzie i będzie jeździł bo zycie pokazuje że wiele się mówi/pisze a potem dupa z tego wychodzi
w zasadzie ta reguła dotyczy każdych wiekszych wydumek

ja niezależnie trzymam kciuki za każdy projekt także sbielak działaj i zaskocz ! :)
ODPOWIEDZ