Mini Cooper 1,3 spi

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: flapjck1 »

nie widzi mi sie pompa wody malo wydajna, ona moze ciec ale nie to ze wydatek ma slaby

masz plaster pod kopulka termostatu?, wogole termostat jest wlozony?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Tak termostat jest włozony. Plaster pod termostatem????
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: humin »

flap ma pewnie na myśli tzw. blanking sleeve , czyli wstawka zamiast termostatu
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Zamówilem ten patent zamiast termostatu. Zobaczymy za 2 tyg jak to zadziała.

Wojtek
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Ciagle mam problem z temperatura silnika. Po raz 3-ci wyszla uszczelka glowicy a w zasadzie dwie bo mam dystans. Mam uszcelke dolna (od bloku) dystans odprezajacy, druga uszczelke ( od strony glowicy). Pierwszym razem padla ta od strony bloku drugim od strony glowicy. W miescie temp osiaga max 85 stopni na autostradzie leci w okolice 95-100 przy predkosci 120 km. Termostatu juz nie mam. Auto poza tym jest dramatycznie glosne z powodu skrzyni o prostych zebach ale to da sie zniesc.

Ma ktos jakis pomysl o co chodzi?? Chlodnice mam 3 rdzeniowa. Gdzie w tej ukladance jest bład.

Wojtek
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: monsterk »

Musisz go przede wszystkim wrzucić na hamownie do kumatych ludzi i posprawdzać rózne parametry, musisz zacząć od AFRu a skończyć na regulacji zapłonu, możliwe że problem lezy po stronie zapłonu, u mnie np powyżej 6000obr bezsensu było pakowanie sprężarką ładunku gdyż silnik tracił sprawność( nie chciał się już opróżniać) dodatkowy problem to duży wzrost temp. oleju przy wyższych prędkościach i stąd grzanie całego silnika- z tego co pamiętam to ty masz chłodnicę zamontowaną na silniku, a zapewniam cię że tam oleju nie zchłodzisz
ja przeleciałem swoim miniakiem 1000km i żaden problem nie wystąpił przy doładowaniu 1 bara a miałem 120KM i 170Nm
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Zeby postawic go na hamownie to musze przejechac przynajmniej 30 km bez wypluwania uszczelek. Teraz zamowilem stalowe. Silnik jest odprezony max ma dystans mozliwie najwiekszy od jonspeed czyli 9 cc. Mechanika mam na prawde bardzo dobrego to nie jest pierwsze auto ktore robi. Gaznik jest koszmarem. Dobra teraz sprawdze wszystko na hamowni i zobaczymy.

Dzieki za pomoc.

Wojtek
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Saint »

Tak na marginesie, do jakiego stopnia sprężania chłopaki zeszliście?
Zawodowy Szyderca
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Kompressor dostajesz z jonspeed z kolkiem o ktorym nie wiesz nic. Teraz mam grubszy dystans bo 9 cc zamiast 6 cc.Pytali mnie czego chce przy pierwszym zamowieniu. Problemem jest temperatura silnika. Jednym z pomyslow mechanik jest to ze sruby glowicy "naciagnely sie" i dlatego znowu mamy problem z glowica. Bedzie szlifowana po raz kolejny.

``wojtek
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: monsterk »

u mnie jest 7.6:1
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Saint »

Jak to "z kółkiem o którym nic nie wiesz" ? Średnice kółka można zmierzyć, średnice koła pasowego na wale tez, pojemność kompresora na jeden obrót koła także jest łatwo dostępna, więc znając kilka podstawowych danych silnika można sobie obliczyć z jakimś tam przybliżeniem ciśnienie doładowania (sam to liczyłem kilka razy, co z tego okaże się prawdą, to może kiedyś zobaczymy :razz: ) Dodatkowy wiatrak elektryczny się załącza?
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: flapjck1 »

chudy: u ciebie bez watpienia problemem jest sklad mieszanki - przyczyna albo w gazniku albo w zaplonie - pewne jak 2+2
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Saint dodatkowy wiatrak elektryczny włącza sie przy 95 stopniach. Wiatrak ten na pasku jest wydajniejszy. Co ciekawe auto nie grzeje sie w miescie tylko po przekroczeniu 110 km/h.

flap tak auto wymaga na pewno jeszcze regulacji gaznika i zaplonu.

Teraz czekam na "mocniejsze" uszczelki pod glowice i nowe śruby.

Wojtek
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: monsterk »

mocniejsze uszczelki nie załatwią sprawy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: flapjck1 »

wytrzyma uszczelka poplynie tlok :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ