MINI olej
-
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 31 paź 2009, 14:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: MINI olej
wymień olej, powinno sie uspokoic.
A tak swoja drogą to jaki półsyntetyk MOTUL'a polecacie?
A tak swoja drogą to jaki półsyntetyk MOTUL'a polecacie?
Re: MINI olej
marcin.kraków pisze:Oleje mają oznaczenia, i tak:
5w .... full syntetyk
10w ... pół syntetyk
15w... mineralny
mega bzdura, szkoda mi czasu na wyliczanie poszczególnych marek i typów, ale poniewaz kolega w ostatnim poscie pyta o MOTULA /co prawda półsyntetyka/ to proponuje zerknac chocby na 300V 15W50. Jezeli to minerał to.....
Re: MINI olej
Po odbiorze auta z remontu, z wrażenia zapomniałem dać znać..
Więc wymieniałem...
-pierścienie olejowe
-uszczelniacze zaworów
Dodatkowo musiałem wymieniać uszczelkę głowicy i olej na Shell 10w60
Poza tym wymieniłem kółko kompresora na Carvenspeed -17% (które kupiłem już jakiś czas temu) i zamontowałem kompletny dolot powietrza razem z stożkowym filtrem powietrza K&N Typhoon.
Części zamawiałem u Smorawińskiego w Poznaniu na wysyłkę.
Za uszczelkę, uszczelniacze i pierścienie zapłaciłem ~ 1100zł
Robocizna 0zł (po znajomości od przyszłego teścia):D
Da zainteresowanych powiem że uszczelka głowicy jest metalowa składana z dwóch części
Mechanik stwierdził że po remoncie silnik przybrał z powrotem swoją nominalna moc 163KM dodatkowo 10KM z dolotu i ok 20-30KM dodało kółko kompresora.
Tak że moc jest szacowana na około 200KM +- 5KM
Efekt jest na tyle powalający że na tą chwile nie chce mi się wsiadać do R56:)
Mam wrażenie że auto jeździ o 70% lepiej.
Dla przykładu...tak jak wcześniej koła ostro piszczały na 2-gim biegu to teraz piszą tak na 3:)
Więc wymieniałem...
-pierścienie olejowe
-uszczelniacze zaworów
Dodatkowo musiałem wymieniać uszczelkę głowicy i olej na Shell 10w60
Poza tym wymieniłem kółko kompresora na Carvenspeed -17% (które kupiłem już jakiś czas temu) i zamontowałem kompletny dolot powietrza razem z stożkowym filtrem powietrza K&N Typhoon.
Części zamawiałem u Smorawińskiego w Poznaniu na wysyłkę.
Za uszczelkę, uszczelniacze i pierścienie zapłaciłem ~ 1100zł
Robocizna 0zł (po znajomości od przyszłego teścia):D
Da zainteresowanych powiem że uszczelka głowicy jest metalowa składana z dwóch części
Mechanik stwierdził że po remoncie silnik przybrał z powrotem swoją nominalna moc 163KM dodatkowo 10KM z dolotu i ok 20-30KM dodało kółko kompresora.
Tak że moc jest szacowana na około 200KM +- 5KM
Efekt jest na tyle powalający że na tą chwile nie chce mi się wsiadać do R56:)
Mam wrażenie że auto jeździ o 70% lepiej.
Dla przykładu...tak jak wcześniej koła ostro piszczały na 2-gim biegu to teraz piszą tak na 3:)
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 22:38 przez speedfight, łącznie zmieniany 1 raz.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: MINI olej
szacunki do mozesz wlozyc do portfela, jedz na hamownie - ona prawde ci powie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: MINI olej
speedfight pisze:
Mechanik stwierdził że po remoncie silnik przybrał z powrotem swoją nominalna moc 163KM dodatkowo 10KM z dolotu i ok 20-30KM dodało kółko kompresora.
Tak że moc jest szacowana na około 200KM +- 5KM
Efekt jest na tyle powalający że na tą chwile nie chce mi się wsiadać do R56:)
Mam wrażenie że auto jeździ o 70% lepiej.
Dla przykładu...tak jak wcześniej koła ostro piszczały na 2-gim biegu to teraz piszą tak na 3:)
Jaki jest AFR i EGT po zamontowaniu tego kółka?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: MINI olej
dlaczego " " na końcu?
Re: MINI olej
Bo znam odpowiedz na to pytanie - będzie brzmiała "NIE WIEM"
Podziwiam odwagę takich "tjunerów".
Podziwiam odwagę takich "tjunerów".
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: MINI olej
Ale nie uważasz, że gdyby EGT było za wysokie albo mieszanka za uboga, przy tak podstawowym modzie, to silniki zaczęły by masowo padać (bo zdecydowana większość osób zakłada na początek kółko 15/17%, do tego zimniejsze świece i jeździ)?
Taki basic package (kółko, świece, pasek) oferowany jest przez wszystkich, wszędzie (1320, Alty, Loheny, MTH itd. itd.). Nikt z nich nie zaleca też zrobienia odpowiedniego programu pod samo kółko, co potwierdza wieloletnia już w sumie praktyka i multum aut, które bez żadnej ingerencji w ecu jeżdżą w przeróżnych warunkach.
PS. Oczywiście uważam, że warto, chociażby przy hamowaniu auta po takim modzie ww. parametry sprawdzić - żeby nie było!
Taki basic package (kółko, świece, pasek) oferowany jest przez wszystkich, wszędzie (1320, Alty, Loheny, MTH itd. itd.). Nikt z nich nie zaleca też zrobienia odpowiedniego programu pod samo kółko, co potwierdza wieloletnia już w sumie praktyka i multum aut, które bez żadnej ingerencji w ecu jeżdżą w przeróżnych warunkach.
PS. Oczywiście uważam, że warto, chociażby przy hamowaniu auta po takim modzie ww. parametry sprawdzić - żeby nie było!
Re: MINI olej
Moja wypowiedz dotyczyła podejscia do tematu, w którym to moc okresla się na oko czy tez ew ucho poprzez chocby stwierdzenie jak długo piszczą opony. Takie podejscie, połączone z modyfikacjami wykonywanymi „po znajomości” wydaje mi się co najmniej grozne dla samochodu. To nie jest "sticker tuning".
Jeżeli zas chodzi o EGT i AFR to ALTA produkuje przede wszystkim linie „gadgetów”, którą można określić jako „hardware. Dziwne byloby wiec sugerowanie konieczności zrobienia mapy. Lohen czy MTH już o tym w swoich pakietach wyraznie wspominają.
To trochę tak jak w aucie z turbo wrzucisz tłumik przelotowy – jego dostawca przewaznie nic nie wspomina o np. ew. overboostach etc.
Jeżeli zas chodzi o EGT i AFR to ALTA produkuje przede wszystkim linie „gadgetów”, którą można określić jako „hardware. Dziwne byloby wiec sugerowanie konieczności zrobienia mapy. Lohen czy MTH już o tym w swoich pakietach wyraznie wspominają.
To trochę tak jak w aucie z turbo wrzucisz tłumik przelotowy – jego dostawca przewaznie nic nie wspomina o np. ew. overboostach etc.
Re: MINI olej
noj pisze:Moja wypowiedz dotyczyła podejscia do tematu, w którym to moc okresla się na oko czy tez ew ucho poprzez chocby stwierdzenie jak długo piszczą opony. Takie podejscie, połączone z modyfikacjami wykonywanymi „po znajomości” wydaje mi się co najmniej grozne dla samochodu. To nie jest "sticker tuning".
Jeżeli zas chodzi o EGT i AFR to ALTA produkuje przede wszystkim linie „gadgetów”, którą można określić jako „hardware. Dziwne byloby wiec sugerowanie konieczności zrobienia mapy. Lohen czy MTH już o tym w swoich pakietach wyraznie wspominają.
To trochę tak jak w aucie z turbo wrzucisz tłumik przelotowy – jego dostawca przewaznie nic nie wspomina o np. ew. overboostach etc.
Chłopie nie umiesz czytać że ledwo co odebrałem auto z remontu a skoro jesteś na tyle yntelygentny to powinieneś wiedzieć a nawet radzić żeby auta z nowymi pierścieniami nie katować co nie miara...Sprawdziłem kilka razy z czystej dziecinnej ciekawości i to tyle.
Przejeżdżę ze 3-5tyś km pojadę na hamownie i powiem ci co będziesz sobie życzył... egt i inne duperele które akurat mnie nie interesują.
Pewnie zaraz napiszesz że w ten sposób zaraz zarżnę auto...Zepsuje się?? to się zepsuje... świat nie kończy się na samochodach i nie są one w życiu najważniejsze.
Kupie inne albo naprawie.
Ja mam odpowiednie informacje od odpowiednich osób na temat mojej modyfikacji i na tym się opieram bo nie ty jeden jesteś mądry czy najmądrzejszy... Taki narcyzik z ciebie
Re: MINI olej
flapjck1 pisze:szacunki do mozesz wlozyc do portfela, jedz na hamownie - ona prawde ci powie
I nawet nie zawsze:) dotrze się silnik i pojadę napewno.
Re: MINI olej
speedfight pisze:Chłopie nie umiesz czytać że ledwo co odebrałem auto z remontu a skoro jesteś na tyle yntelygentny to powinieneś wiedzieć a nawet radzić żeby auta z nowymi pierścieniami nie katować co nie miara...Sprawdziłem kilka razy z czystej dziecinnej ciekawości i to tyle.
Przejeżdżę ze 3-5tyś km pojadę na hamownie i powiem ci co będziesz sobie życzył... egt i inne duperele które akurat mnie nie interesują.
Pewnie zaraz napiszesz że w ten sposób zaraz zarżnę auto...Zepsuje się?? to się zepsuje... świat nie kończy się na samochodach i nie są one w życiu najważniejsze.
Kupie inne albo naprawie.
Ja mam odpowiednie informacje od odpowiednich osób na temat mojej modyfikacji i na tym się opieram bo nie ty jeden jesteś mądry czy najmądrzejszy... Taki narcyzik z ciebie
Misiu kolorowy - to co robisz z dziecinnej ciekawości kompletnie mnie nie interesuje.
Zwrocilem Ci uwagę na fakt, które parametry powinny byc dla Ciebie kluczowe a, ktore poki co są drugorzedne. To czy opony piszczą Ci 10 sekund czy moze 20, rozumiem, ze jest bardzo istotne dla lokalnego prestiżu i szacunku ziomali, niemniej jednak taniej i bezpieczniej dla samochodu jest założyć 10 letnie, twarde kapcie - efekt podobny. Skoro te własnie info podałeś w swoim poscie to chyba po to, zeby ktoś się na ten temat wypowiedział. Jezeli nie, lub tez masz "swoje informacje od odpowiednich osob" to nie bardzo rozumiem sens postu. BTW chetnie je/te informacje/ od Ciebie usłysze /chyba, ze owo "know-how" jest top secret/.
To czy auto się zepsuje czy tez nie.........w sumie faktycznie nie jest najistotniejsze w życiu, ale skoro korzystamy z forum o tematyce bądź co bądż motoryzacyjnej to pozwolisz, ze nie będę zajmował stanowiska w kwestii np usuwania ciązy.
Jezeli te duperele /EGT, AFR/ Cie nie interesują to faktycznie polecam jeszcze trzy magnetyzery, 2 CD na lusterko, chlapacze w szachownice i napis PIONEER na szybe i bedzie + 50KM. Wtedy jak można łatwo wywnioskować z Twojego sposobu liczenia moc będzie szacowana na ok 250 KM . Jezeli to nadal mało to może flamekit, kolejne +30KM.
PS. Panienko - ja to raczej tulipanik a nie narcyzik.
Re: MINI olej
noj pisze:speedfight pisze:Chłopie nie umiesz czytać że ledwo co odebrałem auto z remontu a skoro jesteś na tyle yntelygentny to powinieneś wiedzieć a nawet radzić żeby auta z nowymi pierścieniami nie katować co nie miara...Sprawdziłem kilka razy z czystej dziecinnej ciekawości i to tyle.
Przejeżdżę ze 3-5tyś km pojadę na hamownie i powiem ci co będziesz sobie życzył... egt i inne duperele które akurat mnie nie interesują.
Pewnie zaraz napiszesz że w ten sposób zaraz zarżnę auto...Zepsuje się?? to się zepsuje... świat nie kończy się na samochodach i nie są one w życiu najważniejsze.
Kupie inne albo naprawie.
Ja mam odpowiednie informacje od odpowiednich osób na temat mojej modyfikacji i na tym się opieram bo nie ty jeden jesteś mądry czy najmądrzejszy... Taki narcyzik z ciebie
Misiu kolorowy - to co robisz z dziecinnej ciekawości kompletnie mnie nie interesuje.
Zwrocilem Ci uwagę na fakt, które parametry powinny byc dla Ciebie kluczowe a, ktore poki co są drugorzedne. To czy opony piszczą Ci 10 sekund czy moze 20, rozumiem, ze jest bardzo istotne dla lokalnego prestiżu i szacunku ziomali, niemniej jednak taniej i bezpieczniej dla samochodu jest założyć 10 letnie, twarde kapcie - efekt podobny. Skoro te własnie info podałeś w swoim poscie to chyba po to, zeby ktoś się na ten temat wypowiedział. Jezeli nie, lub tez masz "swoje informacje od odpowiednich osob" to nie bardzo rozumiem sens postu. BTW chetnie je/te informacje/ od Ciebie usłysze /chyba, ze owo "know-how" jest top secret/.
To czy auto się zepsuje czy tez nie.........w sumie faktycznie nie jest najistotniejsze w życiu, ale skoro korzystamy z forum o tematyce bądź co bądż motoryzacyjnej to pozwolisz, ze nie będę zajmował stanowiska w kwestii np usuwania ciązy.
Jezeli te duperele /EGT, AFR/ Cie nie interesują to faktycznie polecam jeszcze trzy magnetyzery, 2 CD na lusterko, chlapacze w szachownice i napis PIONEER na szybe i bedzie + 50KM. Wtedy jak można łatwo wywnioskować z Twojego sposobu liczenia moc będzie szacowana na ok 250 KM . Jezeli to nadal mało to może flamekit, kolejne +30KM.
PS. Panienko - ja to raczej tulipanik a nie narcyzik.
Nie jestem wiejskim tunerem takim jak ty.
Nie interesują mnie jak już wcześniej napisałem etg, afr-y itp....
przeciwieństwie do ciebie....
Za przeproszeniem mam w dupie twoje mądrości i twoją aż tak zaawansowana technikę tuningu.
Ty nie zwróciłeś mi uwagi na które parametry mam patrzec... ty odrazu rzuciłes swoje stwierdzenie w tej kwestii
noj pisze:Jaki jest AFR i EGT po zamontowaniu tego kółka?
pididi pisze:dlaczego " " na końcu?
noj pisze:Bo znam odpowiedz na to pytanie - będzie brzmiała "NIE WIEM"
Podziwiam odwagę takich "tjunerów".
Nie wszyscy tutaj na tym forum są tacy "zaawansowani tunerzy" jak ty i może nie wszyscy rozumują twoje myślenie... Pisze prostymi słowami... Nie zmieniam opon co godzinę dlatego miałem porównanie do tego jak było przed remontem i jak po... ale przecież nie będę ci się tłumaczył.
Kolega zapytał mnie co zrobiłem i jakie tego były koszty wiec napisałem...z grzeczności bo to jest wymagane na forum, a jak zwróciłeś uwagę, pytanie kolegi nijak ma się do nazwy tematu....
Leje na to co ty piszesz i co będziesz pisał bo nie jeden już tutaj był taki mądry jak ty...
ale z chęcią wysłuchał bym twojej kwestii na temat tego ile po tej modyfikacji auto mogło przybrać mocy....
noj pisze:Jezeli te duperele /EGT, AFR/ Cie nie interesują to faktycznie polecam jeszcze trzy magnetyzery, 2 CD na lusterko, chlapacze w szachownice i napis PIONEER na szybe i bedzie + 50KM. Wtedy jak można łatwo wywnioskować z Twojego sposobu liczenia moc będzie szacowana na ok 250 KM . Jeżeli to nadal mało to może flamekit, kolejne +30KM.
Widać że chłopina jesteś w temacie obeznany....Nie daleko pada jabłko od jabłoni....
P.S - Nie znasz znaczenia słowa narcyz?
Re: MINI olej
noj pisze:... niemniej jednak taniej i bezpieczniej dla samochodu jest założyć 10 letnie, twarde kapcie...
Re: MINI olej
OK. Przyznam Ci rację w jednej kwestii – róznimy się bardzo, nie tylko w kwestii podejscia do samochodu.
Nie będę z Tobą polemizował dłużej bo nie mam w zwyczaju szczekać jeżeli nie mogę zagryźć a w Twoim przypadku po prostu szkoda mi na to czasu i zębów a bez użycia tychże mam wrazenie, ze będziesz jeszcze chwilę pyszczył jak pseudo anonimowe dziecko neostrady.
Nie wyłapujesz podstawowych intencji współrozmówcy /i tu drugie przyznanie racji – faktycznie piszesz i kumasz tylko „prostymi słowami”, ale nie będę się starał tego zmieniać bo jak to napisałeś (cytat:) ja nie „rozumuję” Twojego myślenia./
PS. Co Ty miewasz w dupie i na co lejesz zostaw dla siebie – mnie Twoje preferencje nie interesują. Każdy bawi się jak lubi.
PS2. Zwracam Ci tylko delikatnie uwagę, że jeżeli chcesz mnie obrażać to musisz się trochę wysilić umysłowo /o ile to możliwe/ i zachować jako taki poziom tych swoich uszczypliwości. Postaraj się - dasz rade - a może nie dasz......
Poki mnie to nie zaboli - postaram się nie reagować.
PS3. Wracając do tematu - ja jezdze na MOTULU 8100 X-clean 5W40 i nie założyłbym kółka 17% bez diagnostyki i na 90% korekty mapy.
Nie będę z Tobą polemizował dłużej bo nie mam w zwyczaju szczekać jeżeli nie mogę zagryźć a w Twoim przypadku po prostu szkoda mi na to czasu i zębów a bez użycia tychże mam wrazenie, ze będziesz jeszcze chwilę pyszczył jak pseudo anonimowe dziecko neostrady.
Nie wyłapujesz podstawowych intencji współrozmówcy /i tu drugie przyznanie racji – faktycznie piszesz i kumasz tylko „prostymi słowami”, ale nie będę się starał tego zmieniać bo jak to napisałeś (cytat:) ja nie „rozumuję” Twojego myślenia./
PS. Co Ty miewasz w dupie i na co lejesz zostaw dla siebie – mnie Twoje preferencje nie interesują. Każdy bawi się jak lubi.
PS2. Zwracam Ci tylko delikatnie uwagę, że jeżeli chcesz mnie obrażać to musisz się trochę wysilić umysłowo /o ile to możliwe/ i zachować jako taki poziom tych swoich uszczypliwości. Postaraj się - dasz rade - a może nie dasz......
Poki mnie to nie zaboli - postaram się nie reagować.
PS3. Wracając do tematu - ja jezdze na MOTULU 8100 X-clean 5W40 i nie założyłbym kółka 17% bez diagnostyki i na 90% korekty mapy.